رزومه کاری

پله برقی

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

پله برقی
498
13 شهریور 1401
asalift-admin

انواع آرایش قرار گذاری پله برقی

چیدمان و نحوه قرارگرفتن پله های برقی ها در ساختمان امری بسیار مهم است و هدایت جریان و مسیر حرکت را مشخص میکند .این نکته در ساختمان های اداری و تجاری هم نقش مهم دارد.

 

چیدمان پله برقی در چند طبقه به صورت تکی

ساده ترین راه حل جابجایی مسافران است که برای رسیدن به پله های برقی مقاوم سازی ساختمان مقصد باید مسیری را طی کنند که این مسیر میتواند با ایجاد انگیزه برای خریدار منجر به فروش گردد.

این نوع چیدمان به عنوان مثال برای مرکز تجاری حرکت مسافران یه سمت بالا توسط  پله برقی هایی که در سمت دیگر هستند و مسافران به سمت پایین که در سمت دیگر هستند استفاده میشود.

 

چیدمان چند طبقه به روش ضربدری

این چیدمان به مسافران امکان سریع ترین مسیر و حرکت بین دو طبقه را می دهد.همچنین در اینگونه چیدمان باید مسافت محدودی توسط مسافر طی شود که موجب امکان بازدید از دیگر واحد های تجاری هم دارد. این چیدمان برای فروشگاه ها و ساختمان های اداری بزرگ مناسب است.

 

چیدمان پله برقی در چند طبقه به صورت موازی

در صورتی که فضای ساختمان اجازه دهد و پاگرد کافی بین پله برقی ها باشد این نوع چیدمان سریع ترین زمان برای رسیدن یه طبقات بالا می باشد. در مکان هایی مانند فرودگاه،ایستگاه قطار…. استفاده میشود.

 

پله برقی های Spiral

در سال 1985 میتسوبیشی ژاپن برای نخستین بار پله های مارپیچ را به بازار ارائه کرد.

 

پله برقی های (Levytator)

طرح هایی که از پله های برقی معمولی،اسپیرال و پیاده روی متحرک به دست اید levitator میگویند.این طرح در دست ازمایش و بررسی است تا بتواند به گونه ای ان را ارائه دهند که ساخت و نگهداری ان مقرون به صرفه باشد.

 

پله برقی های(Helixator)

همان طور که هیچ مرزی برای تفکر و خلاقیت انسان مشخص نیست  روزی میرسد که محصول ترکیبی از اسانسور،پله برقی و پیاده روی متحرک باشد.این مدل میتواند به علت اشغال فضای کم  و قابلیت جابجایی جایگزین خوبی برای دیگر محصولات باشد

 

پله برقی 30 درجه

در این نوع پله برقی ها زاویه ی بین سطح پله برقی و سطح افقی 30 درجه است که احساس امنیت بیشتر را برای افراد فراهم می کند.شرکت اتیس با ارائه پله برقی 30 درجه سعی در عرضه بهترین محصول با کیفیت بالا داراست.

 

پیاده روی متحرک

در مکان هایی مانند هتل ها،فرودگاه،ساختمان تجاری…. استفاده میشود و ما با ارائه خدماتی از قبیل تنظیم ابعاد،ساخت،نصب و نگهداری در کنار شما خواهیم بود

 

صفحه نمایش خطا

زمانی که نقص در پله برقی وجود دارد این صفحه هشدار خطا را گزارش داده و باید در سریعترین زمان مشکل رفع گردد.

 

روغنکاری پله برقی

این قطعه عمل روغنکاری سیستم را بر عهده دارد و باعث پایین امدن تعمیرات و بالارفتن طول عمر پله میشود.

 

لامپ تعیین حدود پله

لامپی با نور سبز است که در قسمت بالایی و پایینی پله نصب شده است که وقتی حرکت یا نقص غیرعادی پیش اید این نور مشاهده میشود.

 

رشته پله دوارتوکار

کاهش الودگی صوتی درحین حرکت پله و عملکردی نرم از مزایای به کار بردن این قطعه میباشد.

 

موتور پله برقی (Drive motor)

موتور پله های برقی مانند موتورهای معمول اسانسوراز نوع سه فاز متناوب می باشد و بیشتر دارای 4 قطب و تک سرعته است.موتور کششی در مقایسه با موتورهای چرخ دنده سنتی قابلیت بیشتر و سروصدای کمتر دارد.

 

گیربکس پله برقی(Gear type)

به طور کلی 3 دسته گیربکس در پله برقی استفاده میشود:

  • چرخ دنده ساده: به وسیله زنجیر محورهارا به حرکت در می اورد.
  • چرخ و پیچ حلزونی: حرکت توسط زنجیر انجام میگیرد و بیشترین مصرف را دارد.
  • چرخ دنده خورشیدی: انتقال حرکت به محور زنجیر انجام میگیرد و راندمان بالایی دارد.

 

استاندارد اندازه پله های برقی

در آن با عرض 600 میلیمتر فقط یک نفر روی هر پله جامیگیرد در پله های با عرض 800 میلیمتر وقتی یک نفر روی پله ایستاده باشد نفر دیگر میتوان از پشت ان عبور کرده یا دو نفر کنار هم قرار گیرند.

در مرکز های تجاری،فرود گاه ها و اماکن شلوغ از حداکثر عرض پله 1400 میلیمتر استفاده میشود.

به دلیل ترس مسافران از سقوط سرعت حرکت پله از 0.7 متر بر ثانیه بیشتر نشده باشد

شیب پله برقی در حالی که ارتفاع پله (فاصله کف تا کف دو طبقه) کمتر از 6 متر باشد نباید بیشتر از 35 درجه باشد

تعداد پله های افقی 2یا3 پله می باشد و در مکان عمومی مانند مترو توصیه مشود از 3 پله استفاده شود

 

سیستم ترمز(Brak system)

بیشتر سازندگان پله های برقی برای توقف از ترمزهای زبانه ای (pawl Brak) استفاده میکنند.همچنین انواع دیگر انها مانند ترمزهای گره ای (wedge Brak)و ترمز مغناطیسی دائم مدار بسته(Permonet magent brak closed 100 p) توسط برخی سازندگان استفاده میشود که عملکرد بهتری نشان داده است.

 

پله (step)

پله اکثرا با عرض 800 mm  و1000mm ساخته میشود اما پله رمپ وپیاده روی متحرک تا عرض 1400mm  در دسترس است.جنس پله از المینیوم می باشد.

 

زنجیرپله(step chain)

زنجیرپله از قطعات مهم پله های برقی می باشد که از جنس فولاد است.مهمترین اصل در مورد زنجیر نحوه روغنکاری ان است که اکثرا به صورت دستی یا اتوماتیک صورت میگیرد همچنین جدیدا زنجیرهایی عرضه شده اند که در طول عمر نیاز به روغنکاری ندارند.

 

محرک دستگیره(Handrail drive)

چرخ بزرگی به صورت اصطحکاکی دستگیره را به حرکت دراورده و حرکت خود را از طریق زنجیر ازمحور اصلی گیربکس میگیرد.از ویژگی های مهم این سیستم قطر چرخ،دندانه های موجود برای اصطحکاک و غلطک هایی که فشار لازم را وارد میکند میتوان نام برد.

 

پله برقی های تجاری(commercial escalator)

این نوع پله برقی عموما در فروشگاه های چند طبقه،مرکزتجاری و هتل هایی که بیش از یک لابی دارند استفاده میشود.اکثر ساختمان هایی که ساعات کاری انها کمتر از 12 ساعت باشد از این مدل استفاده میکند.

  • مشخصات فنی
  • ارتفاع طبقات تجاری کمتر از 6 متر باشد
  • با زاویه 35 درجه استفاده میشود که فضای کمتر وارد و ازنظر اقتصادی مقرون به صرفه است
  • تعداد در ایستگاه های بالا و پایین 2 می باشد
  • قطر قرقره در هر دو طرف پله 75 میلیمتر است

 

پله برقی های نیمه تجاری(heavydauty escalator)

معمولا ساختمان هایی مورد استفاده می باشد که شبانه روز استفاده میشود و معمولا در خارج ساختمان است؛مانند پل عابرپیاده،ایستگاه غیراصلی مترو…

  • مشخصات فنی
  • از زاویه 30 درجه استفاده میشود در صورتی فضای نصب وجود نداشته باشد در بعضی موارد از زاویه 35 درجه هم استفاده میشود
  • تعداد پله افقی در ایستگاه بالا و پایین 3 می باشد
  • پوشش قطعات فلزی باید ضد رنگ باشد
  • ایست-رو GO-STOP:به وسیله چشم الکتریکی کنترل را برعهده دارد

 

پله برقی های غیر تجاری

این نوع پله ها سنگین ترین و گران ترین نوع پله های برقی هستند زیرا درانتخاب این مدل باید با مشاوران و طراحان مشورت نمود.معمولا برای اماکنی مانند ایستگاه مترو،قطار استفاده میشود که درشبانه روز دارای ترافیک سنگین می باشد.

 

  • مشخصات فنی
  • زاویه 30 درجه می باشد
  • تعداد پله های افقی در بالا و پایین 3 عدد است
  • درجه حفاظت موتور و قطعات الکترونیکی IP54 انتخاب میشود و باید دارای سیستم گرم کننده ایی باشد که اب را به بخار تبدیل کند
  • دربعضی موارد سیستم ایست-رو پیشنهاد میشود

 

موردهای ایمنی پله های برقی

  • به ارامی و با ارامش قدم بگذارید
  • برای از دست ندادن تعادل در حین حرکت دستگیره را بگیرید
  • هنگامی که دمپایی یا لباس بلند به تن دارید احتیاط کنید
  • در هنگام رخداد حادثه جای دکمه توقف اضطراری را به یادداشته باشید

 

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

 

شماره تماس :

09128066284

 

اینستاگرام :

asa_elevator_group

 

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

 

حجره اینترنتی:

asaelevator

 

مدیریت :

محسن یعقوبی

 


کلمات کلیدی 

شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,

اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,

شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *