رزومه کاری

تفاوت آسانسور خودروبر و بالابر خودرو

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

تفاوت آسانسور خودروبر و بالابر خودرو
447
22 شهریور 1401
asalift-admin

تفاوت آسانسور خودروبر و بالابر خودرو چیست؟

تفاوت آسانسور خودروبر و بالابر خودرو  – با افزایش شهرنشینی و گسترش ساختمان‌ها و برج‌های بلند، و همچنین افزایش تعداد خودروها، فضای مورد نیاز برای پارک ماشین کاهش پیدا کرده است. یکی از راه‌های حل مشکل فضای مورد نیاز پارک خودرو، ساخت پارکینگ‌های طبقاتی و بلند است که از آسانسور خودروبر استفاده می‌کنند.

اما هنگام استفاده از این کلمه ممکن است عبارت بالابر خودرو را نیز شنیده باشید. آیا تفاوتی میان آسانسور خودروبر و بالابر خودرو وجود دارد؟ تا انتهای این مقاله با ما همرا باشید تا با هر دو بیشتر آشنا شوید.

 

آسانسور خودروبر چیست؟

تعریف آسانسور خودروبر بسیار ساده است! آسانسورهای خودروبر، همان آسانسورهای معمولی هستند منتهی به جای جا به جایی انسان، اتومبیل را بین طبقات جا به جا می‌کنند! بدیهی است که به خاطر تحمل وزرن بیشتر، سیستم حرکتی، کابین، آهنکشی و… خودروبرها با آسانسورهای معموای متفاوت است.

در حال حاضر، آسانسورهای خودروبر از بهترین فناوری‌هایی هستند که برای بهینه کردن فضای ساختمان می‌توانند بکار گرفته شوند. آسانسور خودروبر به راحتی ماشین شما را از یک طبقه به طبقه دیگر منتقل می‌کند.

 

آسانسور‌ اتومبیل به واسطه تکنولوژی که دارد، بسیار ایمن و مطمئن هستند. امروزه بسیاری از پارکینگ‌های خودرو، استفاده از آسانسور را ترجیح می‌دهند تا خودرو را با خیال راحت از یک طبقه به طبقه دیگر منتقل کنند.

در آسانسورهای خودروبر برای اینکه نیازی به پیاده شدن از خودرو نباشد، کلید احضار را در مکانی نصب می‌کنند که از داخل اتومبیل به راحتی بتوان آن را فشار داد. پس از اینکه آسانسور به مبدا رسید و خودرو وارد کابین شد، مجددا بدون نیاز به پیاده شدن می‌توان دستور حرکت به طبقه مورد نظر را صادر کرد.

 

بالابر خودرو چیست؟

بر خلاف آسانسور خودروبر، بالابر خودرو کمتر برای جا به جایی اتومبیل در ارتفاعات زیاد استفاده می‌شود. بالابر خودرو با توجه به نوع و ظرفیت خود دارای حرکت محدود ارتفاع است و برای فاصله‌های کوتاه از آن استفاده می‌شود.

چندین مورد استفاده برای بالابرهای خودرو وجود دارد که مهمترین آن استفاده در فروشگاه‌ها، گاراژها، نمایشگاه‌های اتومبیل و منازل مسکونی با ارتفاع کم می‌باشد.

سیستم حرکتی بالابرهای خودرو از نوع هیدرولیک است که توانایی بسیار بالایی برای جا به جایی دارد. بالابرهای خودرو با توجه به مکانی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، دارای انواع مختلفی هستند اما به طور کلی به دو نوع تقسیم می‌شوند:

  • بالابر خودرو درگیر با چرخ
  • بالابر خودرو درگیر با شاسی

 

انواع بالابر خودرو

همانطور که اشاره کردیم، کاربرد بالابرهای خودرو بسیار زیاد است و می‌توان از آنها در شرایط مختلف استفاده کرد. در ادامه به برخی از انواه بالابرهای خودرو اشاره خواهیم کرد.

 

  • بالابرهای چهار پایه

بالابر‌های چهار پایه خودرو برای بلند کردن خودروهای سنگین بسیار مناسب هستند. به طور کلی، بالابر‌های چهار پایه به دلیل ستون‌های پشتیبانی اضافی می‌توانند ظرفیت‌های بالاتری را در مقایسه با بالابر‌های دو پایه‌ای نگه دارند.

این بالابرها همچنین به دلیل روش نصب و فضای کمی که نیاز دارند، برای بسیاری از مشاغل مناسب هستند. بسیاری از‌ نمایندگی‌ها، تعمیرگاه‌ها و تعویض روغنی‌ها این نوع بالابر را برای ملک خود ترجیح می‌دهند.

این نوع بالابر همچنین در مصارف خانگی برای استفاده در پارکینگ طرفدارانی دارد. این نوع بالابرها نیاز به هیچ نوع ساخت و ساز و تخریبی در ساختمان ندارند و به راحتی در اکثر فضاها قابل نصب هستند.

آسانسور‌های چهار پایه با ظرفیت کوچکتر را حتی می‌توان در صورت نیاز جا به جا کنید و در محل دیگری نصب کرد. به لطف طراحی خاص این نوع بالابر خودرو، می‌‎توان دو خودرو را در یک فضای پارک قرار داد!

اگر دو خودرو دارید اما تنها یک جای پارک در ساختمان قرار دارد، این نوع بالابر بهترین گزینه برای شما است. همچنین این نوع بالابر در نمایشگاه‌های اتوموبیل نیز بسیار کارآمد هستند.

 

  • بالابرهای دو پایه

بالابر‌های خودروی دو پایه، رایج‌ترین نوع بالابر‌های خودکار هستند که در تعمیرگاه‌ها و مراکز سرویس ماشین بیشترین استفاده را دارند. با دو پایه فوق‌العاده محکم و بازو‌های تثبیت‌کننده پشتیبان، بالابر‌های خودروی دو پایه می‌توانند انواع زیادی از وسایل نقلیه را در ارتفاعی که برای تکنسین خودرو راحت است، نگه دارند.

با این حال، بهترین دلایل برای داشتن بالابر خودرو دو پایه، کاهش قیمت در مقایسه با گزینه‌های بالابر خودرو با چهار پایه است! همچنین به دلیل نبود کفی چرخ در این نوع بالابرها، دسترسی بیشتری به زیر ماشین وجود دارد.

استفاده از این نوع بالابرها در مصارف خانگی و مسکونی زیاد رایج نیست. بالابر خودرو دو پایه طوری طراحی شده تا تعمیرکار خودرو بدون محدودیت بتواند به همه قسمت‌های ماشین دسترسی داشته باشد.

این بالابرها را می‌توان با ظرفیت‌های مختلف نصب کرد تا بتوان هم برای ماشین‌های سواری و هم خودروهای سنگین استفاده کرد.

 

  • بالابر خودرو زیر زمینی

بالابرهای زیر زمینی یکی از جالبترین و در عین حال کارآمدترین نوع بالابر خودرو است. جذاب‌ترین ویژگی این نوع بالابرها این است که دستگاه خودروبر در زمانی که استفاده نمی‌شود در کف مغازه یا گاراژ پنهان است!

از مزیت‌های این بالابر می‌توان به طراحی آن اشاره کرد که عملا حداکثر استفاده را از فضا می‌برد و محیط کار را شلوغ نمی‌کند. در طراحی این نوع بالابر می‌توان از هر دو گزینه خودروبرهای چهارپایه و دوپایه نیز استفاده کرد.

با این حال این نوع بالابرها نیاز به حفاری کف زمین و ساخت فضای مورد نیاز دارد تا بالابر بتواند در آن جای گیرد. این امر باعث افزایش هزینه‌های ساخت بالابر زیر زمینی خودرو می‌شود.

در نمایشگاه‌های اتومبیل و دیگر فروشگاه‌ها می‌توان این نوع بالابر را نصب کرد. همچنین می‌توانید آن را در حیاط منزل نصب کنید تا هم از فضای زیر زمین بهره‌مند شوید و هم فضای سطح!

 

  • بالابر خودرو مخصوص پارکینگ

هم پارکینگ‌های عمومی و هم گاراژ‌های خصوصی و ساختمان‌های مسکونی می‌توانند از این نوع بالابر خودرو بهره‌مند شوند. به طور کلی، این نوع بالابرها شباهت زیادی با بالابر چهارپایه دارد، با این تفاوت که تعداد طبقات در این نوع بیشتر است و تعداد ماشین بیشتری را می‌توان در یک فضای پارک قرار داد.

طراحی این نوع بالابرهای خودرو مخصوص مکان‌هایی است که بشدت فضای کمی برای پارک خودرو دارند. در این مورد می‌توان هر خودرو را در زیر خودرو دیگر جای داد.

بالابرهای پارکینگ به جای دو باند برای حرکت چرخ‌ها بر روی آنها، دارای یک کف یک تکه کامل هستند، بنابراین استفاده از این نوع بالابر برای تعمیرکاران و خدمات سرویس خودرو گزینه مناسبی نیست. آسانسور‌های پارکینگ فقط برای پارکینگ استفاده می‌شوند.

 

تفاوت آسانسور خودروبر و بالابر خودرو

حالا که با کارکرد هر دو گزینه بیشتر آشنا شدید، بهتر می‌توانید تفاوت آنها را درک کنید. با اینحال در ادامه به برخی از مهمترین تفاوت‌های آسانسور خودروبر و بالابر خودرو اشاره خواهیم کرد.

  • آسانسورهای خودرو بر خلاف بالابرها، دارای یک کابین با ظرفیت مشخص است. خودرو به طور کامل وارد کابین آسانسور می‌شود و سپس بین طبقات حرکت می‌کند. اما در بالابر خودرو خبری از کابین نیست و ماشین بر روی کفی یا ریل‌های چرخ قرار می‌گیرد.
  • آسانسورهای خودروبر برای طی مسافت بیشتر در ارتفاع بالاتر طراحی می‌شوند. اما در بالابرهای خودرو محدودیت حرکت در ارتفاع وجود دارد و نمی‌توان از آن برای ساختمان‌های بلند استفاده کرد.
  • ایمنی در آسانسور خودروبر بیشتر از بالابر خودرو است. از آنجایی که آسانسور ماشین برای طی مسافت زیاد طراحی شده‌اند، به ایمنی آن توجه بیشتری شده. بالابرها از اطراف پوشش داده نشده‌اند و خطر سقوط افراد در آن وجود دارد.
  • هزینه ساخت آسانسور خودروبر بیشتر از بالابر خودرو است. به دلیل استفاده از قطعات بیشتر و تجهیزات تخصصی در آسانسورها، هزینه طراحی و ساخت آسانسورهای اتومبیل بیشتر است.
  • آسانسورهای خودروبر نیاز به چاه و مکان نصب مشخص در ساختمان دارند. با این حال بالابرها را می‌توان در هر کجا و در کمترین فضای ممکن نصب کرد.

 

حرف آخر 

امیدواریم که شما از وبلاگ  راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

 

شماره تماس :

09128066284

 

اینستاگرام :

asa_elevator_group

 

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

 

حجره اینترنتی:

asaelevator

 

مدیریت :

محسن یعقوبی

 

کلمات کلیدی

شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری,

اسامی شرکت های آسانسور, اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,

شرکت تعمیر و نگهداری آسانسور, شرکتهای تعمیر و نگهداری آسانسور, شرکت نگهداری آسانسور, شرکت های نگهداری آسانسور, شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور,

شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران, شرکت های آسانسور سازی در تهران, لیست شرکتهای آسانسور سازی, سایت شرکت آسانسور, شرکت آسانسور غرب تهران, وارد کننده آسانسور, وارد کنندگان آسانسور, وارد کننده موتور آسانسور, فروش آسانسور تهران, شرکت های وارد کننده آسانسور,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *