رزومه کاری

عوامل تاثیر گذار در پیشگیری از خرابی آسانسور

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

عوامل تاثیر گذار در پیشگیری از خرابی آسانسور
442
6 مهر 1401
asalift-admin

آسانسور آسا

عوامل تاثیر گذار در پیشگیری از خرابی آسانسور | آسانسور آسا ارائه دهنده انواع آسانسور و پله برقی آماده خدمات رسانی به مشتریان عزیز میباشد

 

عوامل تاثیر گذار در پیشگیری از خرابی آسانسور

آسانسور ها نقشی بسیار مهم و کلیدی در زندگی امروز بشر ایفا می کنند. تقریبا در تمامی خانه هایی که در چند سال اخیر ساخته شده اند؛ آسانسور هایی نیز برای رفت و آمد راحت تر تعبیه می شود. همچنین در برج ها و ساختمان هایی با تعداد طبقات زیاد، رفت و آمد بدون این وسیله تقریبا غیر ممکن به نظر می آید. معمولا خرابی آسانسور حتی اگر جزئی هم باشد، می تواند اختلالات بسیاری به وجود بیاورد.

گاهی این خرابی ها به سرعت رفع می شوند و گاه خرابی های جدی تری به دستگاه وارد می شود که هزینه های بالایی نیز در بر خواهد داشت. جالب است بدانید که آسانسور ها هم مانند تمامی دستگاه ها اگر به درستی استفاده شوند و به موقع سرویس آن ها انجام شود، کمتر دچار خرابی می شوند و این اختلالات در مدت کوتاه و با هزینه ی پایینی تعمیر خواهند شد. با رعایت برخی نکات می توانید از خرابی آسانسور جلوگیری کنید. درادامه به معرفی عوامل تاثیر گذار در پیشگیری از خرابی آسانسور پرداخته و درباره ی آن ها توضیح خواهیم داد.

 

عوامل تاثیر گذار در پیشگیری از خرابی آسانسور ها

زمان انتظار طولانی

زمان در کارکرد آسانسور نقشی کلیدی دارد. با توجه به زمان واکنش ها و عملکرد ها به راحتی می توانید از سلامت و یا عدم سلامت کارکرد آن مطمعن شوید. کافیست زمانی که صبر می کنید تا آسانسور به طبقه ی مورد نظر برسد، البته با توجه به ترافیک ایجاد شده در سایر طبقات، زمان جا به جایی و بالا و پایین رفتن آسانسور را با معیار های استاندارد و یا ملاک هایی که شرکت سازنده برای این محصول تعریف کیده است مقایسه کنید. اگر این زمان طولانی تر از حد انتظار بود و این تاخیر تکرار شد، حتما مشکلی در کنترل آسانسور وجود دارد.

گاهی می تواندیک نقص فنی ساده باشد، مثلا فرسوده شدن یک رله و یا قطعه ی قدیمی. اگر آسانسور با رله ی مکانیکی که ساختار قدیمی دارد کار کند برای بهبود کارکرد و افزایش سرعت بهتر است سیستم آن را با ارتقا به سیستم میکروپروسسوری جدید تغییر دهید.

نمی شود از دستگاه با قطعات قدیمی انتظار کارکرد با سرعت و دقت تکنولوژی امروزه را داشت. گاهی تعمیر با یک حرکت ساده انجام می شود اما در برخی موارد لازم است قطعات آسانسور بطور کلی جای خود را به نوآوریهای تازه تر بدهند. این ارتقا می تواند تا ۵۰ % نقص ها را کاهش دهد و زمانی که با یک سیستم درایو جدید جفت شود سرعت آسانسور را 40 برابر بیشتر از قبل کرد.

 

گرم شدن بیش از حد

از مشکلات مهمی که هنگام نصب آسانسور با آن ها دست و پنجه نرم می کنیم داغ شدن ناگهانی سیستم درایو و کنترل آن است. قطعات آسانسور های کشی در پشت بام جای می گیرند که این بخش دارای هواکش روی دیوار هاست. در واقع این شیوه از نصب سبب بروز مشکل خواهد شد. دمای اتاق الکتریکی آسانسور با دمای هوای خارج تنظیم می شود و یکسان خواهند بود. یعنی زمانی که هوا گرم است ممکن است قطعات آسانسور به خاطر دمای بالا آسیب ببینند و این بسیار خطرناک و هزینه بر خواهد بود.

همچنین اگر سعی کنید با استفاده از هوای خارج قطعات را خنک کنید با مشکل مواجه خواهید شد. در این صورت گرد و غبار همراه با هوا وارد دستگاه شده و خاک در کنتاکت های سیستم کنترل ایجاد دردسر می کند در ادامه نیز مانند عایقی واکنش نشان می دهد و هوای گرم بیشتری را وارد دستگاه می کند. رطوبت هم در تسریع خوردگی کناکت های سیستم آسانسور دخیل خواهد شد..
بهتر است برای جلوگیری از چنین مشکلی اگر دستگاهتان به این شیوه نصب شده است، یک سیستم خنک کننده در اتاق تجهیزات آسانسور تعبیه کنید. این سیستم باید به گونه ای باشد که استاندارد های مناسب برای دما و رطوبت محل نگهداری آن لحاظ شود. همچنین با پوشاندن منافذ موجود در اتاقک و ورودی ها، جلوی ورود گرد و غبار را به خوب و بصورت کامل بگیرید.

 

مصرف بالای انرژی

بسیاری از اختلالات به وجود آمده ممکن است به راحتی و در زمان کمی حل شوند اما گاهی این خرابی ها جدی تر بوده و تشخیص آن ها مشکل خواهد شد. آسانسور ها انرژی زیادی از دست می دهند زیرا عملکرد آن ها بسیار زیاد است. هرچقدر بیشتر از آن ها استفاده کنید میزان انرژی مصرفی توسط این دستگاه افزایش پیدا می کند. انرژی مصرفی در آسانسور هایی با ترافیک بالا، ممکن است انرژی زیادی مصرف کنند.

با این حال ساز و کار دستگاه های امروزی یعنی سیستم درایو و جریان مستقیم نسل تازه ای که تکنولوژی این روز ها در ساخت آسانسور به کار می گیرد، انرژی مصرفی را تا 74 درصد کاهش خواهد داد. سرعت دستگاه نیز بیشتر شده و طول عمر آن افزایش می یابد.

 

خرابی بوسیله ی مواد شوینده

هنگامی که می خواهید آسانسور را تمیز کنید دقت کنید مواد شوینده داخل چاهک آسانسور وارد نشوند. زمانی هم که این کار را به عهده ی افراد دیگری می گذارید، حتما به آن ها جهت رعایت این نکته ی بسیار مهم تذکر دهید. برخورد مواد شوینده به قطعات دستگاه می تواند آسیب های جدی فراوانی به آن وارد نماید. موقع تمیز کردن بویژه نظافت شیار های کناری آسانسور، مراقب باشید این مواد وارد چاهک آسانسور نشوند. این نکته اگرچه ساده به نظر می رسد اما می تواند از بسیاری خرابی ها جلوگیری کند.

 

کوتاهی در تعمیر به موقع آسانسور

گاهی قطعه فرسوده شده است و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد. با این حال به دلیل صرفه جویی در هزینه ها ممکن است از انجام اقدامات لازم خودداری شود. این هزینه بعدا بصورت سنگین تر سر باز می زند و باعث خرابی های بیشتری شده و عمر مفید دستگاه را کاهش می دهد. اگر در زمان مناسب اقدام به تعمیر قطعات نکنید و تنها به کار کردن ظاهری آسانسور نگاه کنید، باعث می شوید استهلاک آن بالاتر برود و ممکن است مجبور شوید هزینه های سنگینی برای جبران چنین بی دقتی پرداخت کنید.

 

باز کردن دستی

به یاد داشته باشید آسانسور ها با برق کار می کنند و باز و بسته شدن بسیاری از آن ها به کمک نیروی برق می باشد. برخی افراد گاه با دست اقدام به باز کردن آن می کنند و یا برای اینکه عجله دارند، جلوی بسته شدن درب های آن را می گیرند تا سوار شوند. این کار عمر دستگاه را به شدت کاهش می دهد و آسیب های جدی به آن وارد می کند.

 

تکان دادن کابین آسانسور

این نکته بیشتر در کودکان و گاه بصورت مزاح در افراد بالغ نیز رخ می دهد. تکان دادن عمدی کابین آسانسور اتصالات آن را دچار مشکل کرده و خطر سقوط را ایجاد می کند. لطفا پیش از استفاده از آسانسور به کودکانتان این نکات را گوشزد کنید تا شاهد اتفاقات ناگوار و یا خرابی آسانسور نباشید.

 

روشن بودن دائمی لامپ های آسانسور

این نکته بسیار حائز اهمیت است. اگر لامپ آسانسور به صورت دستی کار می کند و در طول روز نور به داخل آن می آید، روز ها از روشن کردن آن اجتناب کنین و بطور کلی زمانی که از آن ها استفاده نمی کنید لامپ را روشن نگذارید. روشن بودن دائم لامپ باعث بالا رفتن استهلاک خواهد شد.

 

زدن مکرر شاسی

صبور باشید. دقت کنید فشار دادن دائم دکمه فرقی در زمان آمدن آسانسور نخواهد داشت. فشار دادن مداوم دکمه در صورتی که نیاز به این کار نیست، به آسانسور ضربه می زند و از عمر مفید و کارکرد بهینه ی آن می کاهد.

 

به ظرفیت آسانسور توجه کنید

آسانسور ها بر اساس اندازه و قدرت کابل ها ظرفیتی مشخص دارند. گاه این ظرفیت با توجه به وزن و گاهی بر اساس تعداد افراد مشخص می شود. به هیچ وجه سعی نکنید تا جایی که جا دارد آسانسور را پر کنید. این یکی از بدترین عاداتی است که در بسیاری از موارد تکرار می شود و سبب فشار آمدن به قطعات و خرابی مکرر آسانسور می شود. همچنین بزرگترین خطری که در اثر کم توجهی و بی توجهی به این نکته ی بسیار مهم پیش می آید، پارگی کابل های آسانسور است که باعث سقوط آن به چاهک و مرگ افراد داخل آن و یا وارد شدن آسیب های جدی به ایشان می شود. سالانه افراد بسیاری به خاطر چنین حادثه ای جان خود را از دست می دهند. پس با رعایت کردن این نکته ی بسیار ساده از خود و دیگران محافظت کنید.

 

 

حرف آخر 

امیدواریم که شما از وبلاگ  نصب آسانسور راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

 

شماره تماس :

09128066284

 

اینستاگرام :

asa_elevator_group

 

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

 

حجره اینترنتی:

asaelevator

 

مدیریت :

محسن یعقوبی

 

کلمات کلیدی

شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری,

اسامی شرکت های آسانسور, اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,

شرکت تعمیر و نگهداری آسانسور, شرکتهای تعمیر و نگهداری آسانسور, شرکت نگهداری آسانسور, شرکت های نگهداری آسانسور, شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور,

شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران, شرکت های آسانسور سازی در تهران, لیست شرکتهای آسانسور سازی, سایت شرکت آسانسور, شرکت آسانسور غرب تهران, وارد کننده آسانسور, وارد کنندگان آسانسور, وارد کننده موتور آسانسور, فروش آسانسور تهران, شرکت های وارد کننده آسانسور,

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *