رزومه کاری

مصرف برق آسانسور چقدر است

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

مصرف برق آسانسور چقدر است
553
24 بهمن 1401
مدیر سایت

برق آسانسور چند فاز است؟

مصرف برق آسانسور چقدر است , برق آسانسور سه فاز است؛ اما در طراحی‌ های جدید آسانسورهای مدرن، امکان کار کردن آسانسورها با برق تک فاز نیز فراهم شده است.

معمولاً آسانسور دارای یک تابلوی سه فاز کوچک هستند که مربوط به برق کل سیستم آسانسور به‌ غیر از روشنایی‌ ها و پریزهای قطع می‌شود.

جریان برق سیستم آسانسور شامل چراغ‌ ها، چاله آسانسور، پریزهای موتور آن و … می‌شود که همگی از طریق یک کابل ۵ رشته‌ای تأمین می‌شوند.

مصرف برق آسانسور چقدر است؟

مصرف برق آسانسور یکی از پارامترهایی است که همیشه مورد توجه مشتریان بوده است و البته این نکته را باید به هنگام طراحی آسانسور مد نظر قرار داد؛ چرا که مصرف مقرون به صرفه برق آسانسور یکی از معیارهای مهم در انتخاب و تفکیک آسانسور با کیفیت از نمونه‌هایی است.که از لحاظ مصرف برق دارای افت کیفیت هستند و درجه‌ی پایینی از  انرژی را به خود اختصاص داده‌اند.

آسانسورها بیش از 1 درصد از مصرف برق سالانه‌ی برق را در شهر مصرف می‌کنند، در حالی که نسبت توان ساعتی تقریباً بین 0.5 تا 3 درصد متغیر است. علاوه بر این، نتایج نشان می‌دهد که آسانسورهای مسکونی و اداری حدود 70 درصد از کل مصرف برق آسانسور.را پوشش می‌دهند که در روزهای هفته ( 120-140 مگاوات در ساعات اوج ترافیک) به طور قابل توجهی بیشتر از آخر هفته 90 (-110 مگاوات در ساعات اوج ترافیک) است.

آسانسورهای مدرن و با کارایی بالا تقریباً همیشه به درایو کنترل فرکانس مجهز هستند، در حالی که در گذشته، آسانسورها کم و بیش مستقیماً به هم متصل شده بودند. به عنوان مثال، از نظر تاریخی، آسانسورهای هیدرولیک به یک موتور الکتریکی تک سرعته مجهز به پمپ هیدرولیک مجهز شده‌اند.و آسانسورهای کششی با کنترل‌کننده‌های ابتدایی سرعت به عبارتی رله طراحی شده‌اند.

مصرف برق آسانسورها بسیار متناوبی هست. هنگام انتقال مسافران، مصرف برق لحظه‌ای می‌تواند هزار برابر بیشتر از حالت.آماده به کار باشد. علاوه بر این، هر سفر به دلیل تفاوت در بارگیری، جهت و مدت زمان دارای مشخصات قدرت نسبتاً منحصر به فردی است.

این ویژگی از تجزیه و تحلیل مستقیم تقاضای لحظه‌ای برق در آسانسورها  جلوگیری می‌کند، در نتیجه، مصرف طولانی مدت انرژی این وسایل حمل و نقل مبهم است.و به عنوان مثال، اثربخشی بهبود بهره وری انرژی در تاسیسات فردی، چه برسد به کل موجودی آسانسور، نامشخص است.

مصرف برق آسانسور چقدر است

مقایسه آسانسور های کششی و هیدرولیک از نظر برق مصرفی

شاید یکی از سوالاتی که هنگام استفاده از آسانسور به ذهن شما برسد در رابطه با مصرف برق و انرژی باشد. این که میزان مصرف برق آسانسور چقدر است نکته ای است که هنگام خرید آسانسور.نیز باید به آن دقت شود و درباره اش تحقیق شود.

آگاهی از اینکه میزان مصرف برق آسانسور چقدر است، می تواند در انتخاب آسانسور با توان مصرفی مناسب و جریان برق کافی کمک کند.

همچنین موجب کارکرد بهتر آسانسور در دراز مدت نیز باشد، علاوه بر همه ی این موارد می تواند از آسیب رسیدن به آسانسور هم جلوگیری کند.‌ اینکه میزان مصرف برق آسانسور چقدر است، بستگی به نوع و عملکرد آسانسور دارد.

کاهش برق مصرفی آسانسور ها

همانطور که گفتیم مصرف برق اغلب آسانسور ها، تنها به سیستم داخلی آن ها مرتبط نیست. بلکه فن و چراغ داخلی آسانسور ها، به طور جدی مصرف برق آسانسور خانگی را افزایش می دهند، زیرا حتی زمانی که کسی داخل کابین نیست، باز هم به کار خود ادامه می دهند.

راه حل این مسئله می تواند موارد زیر باشد:

فن: فن ها در آسانسور های جدید بهتر است که به طور کامل حذف شوند. اگر اصرار به نگه داری آن ها دارید، می توانید سنسور حسی طراحی کنید یا از تایمر ها استفاده کنید تا.مدت زمان کم تری را روشن باشد و زمانی که کسی داخل آسانسور نیست، به کار خود ادامه ندهد.

چراغ:  بعضی از سازندگان آسانسور، از چراغ های هالوژن که به طور دائم روشن هستند استفاده می کنند که مصرف برق را به طور جدی افزایش می دهد. می توانید با استفاده از چراغ های LED که دارای حسگر هستند، مصرف برق آسانسور خانگی را کاهش دهید. چراغ هایی که با تایمر کار می کنند پیشنهاد نمی شوند، زیرا اگر شخصی داخل آسانسور گیر کند نیاز به چراغ روشن دارد وگرنه می تواند برایش کمی ترسناک باشد.

فضای داخلی: زمانی که داخل کابین ها را طراحی می کنید، به رنگ آیتم های داخلی آن ها نیز توجه کنید. برخی از آسانسور ها دارای فضایی تیره و چوبی شکل هستند که همین موجب افزایش تعداد چراغ ها و افزایش برق مصرفی آسانسورها می شود.

عواملی که در مصرف برق آسانسور نقش دارند

با طراحی فضایی روشن، نیاز به چراغ آسانسور خود را کاهش دهید.میزان برق مصرفی آسانسور چقدر می باشد؟ تمام مطالبی که تا به اینجا ذکر شد.در تعیین میزان برق مصرفی هم موثر بوده و برق مورد نیاز بوسیله فاکتور های ذکر شده تعیین می شود.

به طور دقیق تر اگر بگوییم توان مصرفی آسانسور ارتباط مستقیمی با برق مورد نیاز دارد. این که بخواهیم یک بازه مشخص برای مقدار جریان برق مورد نیاز آسانسور را بیان کنیم.شاید کار چندان منطقی به نظر نرسد؛ چرا که عوامل مختلفی در تعیین میزان برق مصرفی آسانسور نقش دارند. تعداد لامپ های تعبیه شده در چاهک، میزان استفاده از آن، حجم جابجایی سواری ها.و … عواملی هستند که نقش موثری در میزان برق مصرفی آسانسور دارند.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

09128066284

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *