رزومه کاری

وزن موتور آسانسور چقدر است

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

وزن موتور آسانسور چقدر است
545
27 بهمن 1401
مدیر سایت

وزن موتور آسانسور چقدر است؟

وزن موتور آسانسور چقدر است, یکی از عوامل تأثیرگذار در طراحی موتورخانه آسانسور است و دانستن آن به شما کمک می‌کند تا علاوه بر در نظر گرفتن تمهیدات مناسب برای حمل‌ونقل، برای آن پایه‌های مناسبی بسازید و از حوادث احتمالی جلوگیری کنید.

به نوع و سرعت آن و همچنین ظرفیت کابین بستگی دارد. سنگین‌ترین نوع موتور آسانسور، موتور کششی گیربکس دار است. حداقل وزن این نوع موتور، 450 کیلوگرم است و حداقل وزن موتورهای گیرلس نیز به 150 کیلوگرم می‌رسد که معمولاً وزن موتورهای آسانسور خارجی، کمتر از ایرانی است.

از مهم‌ترین مشخصات موتور آسانسور، می‌توان به قیمت و وزن آن اشاره کرد که تأثیر زیادی در محاسبه قیمت کلی آسانسور و هزینه حمل‌ونقل آن دارد.

علاوه بر این، هنگام خرید این قطعه باید به مزایا و معایب آن توجه کنید. به عنوان مثال اگر معایب موتور آسانسور آسا لیفت از مزایای آن بیشتر است، باید به سراغ موتور آسانسور ساخت برندهای دیگر بروید و پیش از خرید، در مورد آن‌ها نیز به‌خوبی تحقیق کنید.

وزن موتور آسانسور چقدر است

وزن موتور آسانسور چقدر است

یکی از اولین مسائلی که برای انتخاب موتور آسانسور باید به آن توجه داشته باشید.

ما موضوع این مقاله از شرکت آسا لیفت را به معرفی وزن انواع موتور آسانسور اختصاص داده ایم.

همان طور که می دانید هر وسیله ای ظرفیت مشخصی دارد و استفاده بیشتر از ظرفیت آن موجب آسیب به آن وسیله می شود، موتور آسانسور نیز از این قائده مستثنی نیست.

وزن انواع موتورهای آسانسور با هم تفاوت دارد و هر کدام از آن ها با توجه به وزنشان ظرفیت خاصی دارند و فشار بیش از اندازه به این موتورها موجب خرابی و آسیب به آن می شود.

در ادامه اطلاعات بیشتری در این خصوص به شما ارائه خواهیم داد.

لیست وزن موتورهای آسانسور

وزن موتور آسانسور چقدر است

موتور آسانسور اصلی ترین بخش یک آسانسور است و وظیفه تامین انرژی را بر عهده دارد.

برای انتخاب موتور آسانسور گزینه های متعددی پیش رو دارید و هر کدام از نمونه های آن ها وزن مشخصی دارند. برای مثال برای آسانسورهایی که وسایل سنگین را با آن حمل می کنند باید از موتورهایی استفاده شود که وزن بالاتری دارند که در نتیجه این موتورها توان بالاتری هم خواهند داشت. در ادامه وزن چند نمونه از موتورهای آسانسور را بررسی می کنیم.

وزن موتور گیرلس ساسی ۸ نفره سرعت ۱٫۶

این نوع موتور ساخت کشور ایتالیا بوده و یکی از معروف ترین برندهای موتور آسانسور است. وزن این نوع موتورهای آسانسور ۱۴۰ کیلو گرم بوده با توجه به این وزن این موتور توان قابل قبولی دارد و می تواند تا وزن ۶۰۰ کیلوگرم را جا به جا کند.

وزن موتور گیرلس سیکور ۱۰ نفره سرعت ۱٫۶

از بهترین نمونه های موتور بدون گیربکس می توان به این موتورها اشاره کرد. وزن این موتورها برابر با ۱۵۰ کیلوگرم است، که بازدهی بالایی دارد. این موتورها با این میزان وزن برای آسانسورهای پرترافیک گزینه خوبی هستند.

 موتور آسانسور الکو  TR5 5.5KW

از باکیفیت ترین موتورهای آسانسور می توان به موتورهای الکو  TR5 5.5KWاشاره کرد. این موتورها دارای وزن بالایی هستند و وزن آن ها معادل ۲۵۰ کیلوگرم است که این وزن توانسته ظرفیت استاندارد این موتور را به ۵۰۰ کیلوگرم افزایش دهد.

مشخصات موتور آسانسور گیرلس

وزن بالا و مصرف برق زیاد موتورهای گیربکسی باعث شد تا موتورهای گیرلس یا فاقد گیربکس، تولید شوند.

در موتور آسانسور گیرلس، نیروی الکتریکی مستقیماً باعث چرخیدن فلکه شیار و حرکت کابین می‌شود. از مهم‌ترین مشخصات موتور آسانسور گیرلس می‌توان به سرعت بالای انتقال کابین بین توقف‌ها اشاره نمود، موضوعی که استفاده از آن را برای ساختمان‌هایی که ترافیک بالای مسافر دارند، مناسب می‌کند. همانند موتورهای گیربکسی دو سرعته، حرکت آسانسورهای دارای موتور گیرلس نیز نامحسوس است.

به دلیل تکنولوژی پیشرفته‌تر، قیمت موتور آسانسور گیرلس از نوع گیربکسی بیشتر است.

مشخصات موتور آسانسور هیدرولیکی

در آسانسورهای هیدرولیکی، نیروی الکتریکی به نیروی هیدرولیکی تبدیل می‌شود. این آسانسورها با فشار روغن کار می‌کنند و زمانی که فشار روغن موجود در جک زیر آسانسور از وزن کابین آن بیشتر باشد، کابین آسانسور به سمت بالا حرکت می‌کند و در صورتی که این فشار کمتر باشد، حرکت به‌صورت برعکس صورت می‌گیرد. موتور آسانسور هیدرولیکی نیز در دو نوع مغروق در روغن و خشک تولید می‌شود.

مشخصات موتور آسانسور هیدرولیکی مغروق در روغن

این نوع موتور با روغن و مایع هیدرولیکی پوشیده شده و در پاورپوینت آسانسور قرار دارد. این موتور بدون صدا کار می‌کند و علاوه بر حرکت آرام، قیمت مناسبی نیز دارد.

مشخصات موتور آسانسور هیدرولیکی خشک

این موتور در کنار محفظه روغن هیدرولیک قرار دارد و وظیفه آن انتقال نیروی الکتریکی برای تغییر فشار در پمپ روغن است. از این نوع موتور بیشتر در آسانسورهای باربر استفاده می‌شود.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

09128066284

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *