رزومه کاری

پله برقی چیست

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

پله برقی چیست
380
8 اسفند 1401
مدیر سایت

پله برقی چیست؟

پله برقی چیست, با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی در برخی از اماکن پله برقی جایگزین راه پله گردید.

برای اینکه در ارتفاع های زیاد و در مکان های پر تردد، جابجایی افراد با سرعت بیشتری انجام پذیرد، پله برقی طراحی و ساخته شد.

ظاهر پله برقی همانند راه پله های ساختمانی می باشد. پله برقی با به کار گیری از تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، توانسته تا زمان انتظار و فوت وقت که در سیستم آسانسور وجود داشته را از بین ببرد.

نحوه کارکرد پله برقی بدین صورت است که، در یک چرخه تکراری، پلکان پله برقی همواره در گردش هستند، و پله های پنهان دقیقا در زیر پله های بالایی قرار می گیرند.

موتوری که برای پله برقی ها در نظر گرفته می شود باید وزن افرادی که بر روی پله برقی می ایستند را تحمل کند.

تاریخچه پله برقی

اختراع پله برقی به شکل قابل استفاده برای عموم را به یکی از کارمندان شرکت آسانسور اوتیس بنام چارلز دی سیبرگ نسبت می دهند. مخلوق او، در نمایشگاه سال 1900 پاریس ارائه شد که موفق به کسب جایزه اول گردید. سیبرگ، کلمه پله برقی را از ترکیب دو واژه ESCALA که در لاتین به معنای پله ها می باشد و ELEVATOR که به معنای آسانسور است ابداع نمود.

در 1910 سیبرگ حق ثبت اختراع خود را به شرکت آسانسور اوتیس واگذار نمود. علیرغم پیشرفتهای بسیاری که در زمینه تکمیل این اختراع از بدو تولد تا کنون صورت گرفته، اما طراحی اولیه سیبرگ، هنوز هم اساس ساخت پله برقی است. این ماشین تشکیل شده از دو پلتفرم بالا و پائین که توسط یک خرپای فلزی بهم متصل هستند.

خرپا شامل دو چرخ محرک است که یکسری پله تاشو را بصورت یک حلقه پیوسته به حرکت در می آورند. خرپا همچنین مجهز به حفاظ و دو نوار دستگیره است که با سرعتی هماهنگ با سرعت حرکت پله ها حرکت می کنند.

پله برقی چیست

کارایی پله برقی 

پله‌ برقی ها از نظر کاربردی که دارند به ۳ دسته semi out door, indoor, out door تقسیم می‌ شوند که در محیط آزاد (بیرون از ساختمان ها)، محیط های بسته(درون ساختمان ها) و در نهایت، نیمه بسته(پل‌های عابر پیاده) کاربرد گسترده ای دارند.

 ویژگی‌های  پله برقی چیست؟

  • حرکت آسان و پیوسته با سرعت مطلوب
  • مصرف انرژی پایین
  • میزان آلودگی صوتی کم در هنگام حرکت
  • قطعات تولید شده با استاندارد بالا
  • استاندارد بالا در میزان امنیت
  • استفاده از مواد ضد خوردگی در تولید انواع قطعات بالابر پله
  • عملکرد اتوماتیک و قابل اطمینان
  • رعایت استاندارد های لازم در ابعاد پله‌ها
  • ارتفاع و عرض هر پله و محافظ پله
  • ریل متحرک محافظ به گونه‌ای که انگشتان افراد هرگز دچار اسیب نمی شوند.
  • هنگام بروز هر گونه اختلالی پله برقی به صورت خودکار از حرکت می ایستد.

 

ساختار پله برقی چگونه است؟

ساختار کلی پله برقی از دو پلتفرم بالا و پایین تشکیل شده است که به وسیله یک خرپا فلزی به یک دیگر متصل شده‌اند. خرپا از دو نوار دستگیره و یک محافظ تشکیل شده است که وظیفه آن به حرکت درآوردن تعدادی از پله های تاشو است و باید سرعت حرکت با سرعت حرکت پله‌ها هماهنگ باشد.

دستگیره‌های انعطاف‌پذیر پله برقی توسط یک موتور الکتریکی روی دو چرخ در بالا و پایین حرکت می‌کنند.

در پله برقی یک چرخه دائم در حال تکرار است، در زیر پله‌های قابل رویت ما، پله‌هایی با وزنی برابر پنهان شده‌اند تا هماههنگی در حرکت به وجود آید.

ضرورت نگهداری و تعمیر پله برقی

انواع پله برقی مانند هر عملیات موتوری دیگر دارای طول عمر خاصی هستند. در آن لحظه ای که طول عمر آن به اوج خود می رسد، ممکن است یک ارتقاء اساسی برای کارکرد آن در سطح عملکرد بهینه خود لازم باشد.

ما معتقدیم که با ارائه جدیدترین فناوری به شما مزایای بسیار خوبی دریافت می کنید که نه تنها ظاهر آن را به ظاهر مدرن ارتقا می دهد، بلکه عملکرد را بهبود می بخشد که به کاهش هزینه های تعمیر و نگهداری کمک کرده و سرمایه گذاری را به یک انتخاب مالی عاقلانه تبدیل می کند. تیم شرکت آسا لیفت همیشه با همه مشتریان خود همکاری می کند و مطمئن می شود که مشتری دقیقا می داند چه کاری انجام می شود.

مکانیزم عملکرد پله برقی چیست؟

پله برقی مشابه تسمه نقاله عمل می کند. به زبان ساده، پله ها روی یک تسمه قرار دارند که با شیب ثابتی نسبت به سطح افق و با سرعت معینی به دور تعدادی چرخ دنده می چرخند.چرخ دنده ها دقیقا در زیر پله ها تعبیه می شوند.

موتور الکتریکی در زیر پله ها قرار دارد و چرخ دنده ها را به چرخش در می آورد. به این ترتیب تسمه نیز روی آن ها حرکت می کند. همان طور که مشاهده کردید، مکانیزم عملکرد پله برقی چندان پیچیده نیست.

همین مسئله باعث شده است که تعمیر و نگهداری پله برقی ها آسان باشد. هر چند که ممکن است زمان زیادی ببرد. دلیل زمان بر بودن آن هم دسترسی مشکل به قطعات داخلی است و ارتباطی به ساختمان آن ندارد.

دلیل حوادث مربوط به پله برقی چیست؟

عمده حوادث مربوط به پله برقی از بی احتیاطی در زمان سوار یا پیاده شدن ناشی می شود.

در همین راستا مهم ترین نکات ایمنی که باید در استفاده از پله برقی مورد توجه قرار دهید، شامل موارد زیر است:

  • هنگام پیاده شدن از پله برقی حتما پای خود را بلند کنید.
  • در زمان ایستادن روی پله برقی پاهای خود را به سمت لبه آن نبرید.
  • با وسایلی مانند کالسکه یا واکر سوار پله برقی نشوید.
  • بند کفش، چادر و… ممکن است در پله برقی گیر کنند. این موضوع را در نظر داشته باشید.
  • به هیچ عنوان پابرهنه نباید سوار پله برقی شوید.
  • هنگام سوار شدن به پله برقی با دمپایی احتیاط بیشتری کنید.

 

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

09128066284

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *