رزومه کاری

چه نوع آسانسوری بخریم

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

چه نوع آسانسوری بخریم
430
25 اسفند 1401
مدیر سایت

آسانسور مناسب دارای چه ویژگی‌هایی است؟

چه نوع آسانسوری بخریم, همان طور که قبلا اشاره کردیم قبل از انتخاب آسانسور مناسب ساختمان خود باید با انواع آسانسورها آشنا شویم. در واقع انتخاب آسانسور به شرایط مختلفی بستگی دارد. باید نوع کاربری و فضای موجود بررسی و سپس در مورد آسانسور مناسب ساختمان تصمیم گیری کرد.

انواع آسانسور مسکونی که در ساختمان ها مورد استفاده قرار میگیرد، کلا به سه دسته تقسیم می‌شوند.

آسانسور های مسافربر

بالا برنده در مسیر پله ها

باری

آسانسورهای تجاری و صنعتی معمولا ابعاد بزرگتری نسبت به محصولات مشابه مورد استفاده در ساختمان‌های مسکونی دارند.

آسانسورهایی که در اکثر ساختمان‌ها برای جا به جایی افراد مورد استفاده قرار می‌گیرد از نوع مسافربر هستند. این آسانسورها با توجه به شرایط استفاده و مکان آن از انواع مختلف تشکیل می‌شوند. آسانسورهای هیدرولیکی، شیشه‌ای، کابلی و الکتریکی از جمله آنها است.

هر کدام از این مدل‌ها مزایای خاص خود را دارند که با توجه به نیاز شما، توسط شرکت آسانسور به شما راهنمایی‌های لازم جهت انتخاب داده خواهد شد.

آسانسور های بالا برنده برای افراد سالمند و یا دارای نقص عضو و معلولیت بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر منزل شما دارای پله‌های زیاد است که رفت و آمد را برای اعضای سالخورده خانواده دشوار کرده است، خرید این آسانسور می‌تواند گزینه مناسبی باشد.

بعد از انتخاب نوع آسانسور به سراغ جزئیاتی میرویم که دانستن آنها می‌تواند شما را در انتخاب راحت تر یاری کند.

چه نوع آسانسوری بخریم

مشکلات مشاوره  نادرست خرید آسانسور

متأسفانه در مواردی مشاهده می شود سازندگان ساختمان، حتی برخی مهندسین مشاور دید اصولی و درست از آسانسور و انواع آن نداشته و همین عامل موجب انتخاب نادرست می‌شود. به چند نمونه از اشکالات موجود می‌توان اشاره نمود:

الف- ساختمان با تعداد طبقات بالا ،استفاده از تعداد کم آسانسور و یا سرعت پایین آسانسور

ب- عدم تناسب ظرفیت آسانسور با تعداد واحدهای موجود در ساختمان

ج- عدم تناسب آسانسور با بقیه مصالح استفاده شده در ساختمان ( به عنوان مثال خرید یک دستگاه آسانسور ارزان قیمت برای ساختمانی که دارای تجهیزات و امکانات گرانقیمت می‌باشد)

د- آسانسوری که به ظاهر کلیه سیستمهای مدرن در خرید آن لحاظ شده است دارای عملکرد خوبی نبوده و دائم خراب است

ویژگی‌های آسانسور استاندارد

در انتخاب آسانسور باید از سویی ارتفاع، جمعیت ساکن و آنالیز ترافیک (کاربری) ساختمان را در نظر بگیرید و از سویی دیگر به کیفیت اجناس، نحوه نصب و کنترل کیفیت تجهیزات توجه داشته باشید.

زمانی می‌توان گفت آسانسور به‌درستی نصب‌شده که اتاقک آن هنگام حرکت کمترین تکانه و تنش‌های افقی و عمودی را داشته باشد و به‌اصطلاح روان حرکت کند. این مساله در مورد باز و بسته شدن درها هم صادق است.

اگر آسانسوری قطعات باکیفیت متوسط، اما نصب صحیح داشته باشد، بهتر و کاراتر از آسانسوری است که قطعات باکیفیت عالی دارد اما به درستی نصب نشده است. به یاد داشته باشید آسانسورهای ارزان‌قیمت عمر کوتاهی داشته و هزینه‌های زیادی را به مصرف‌کننده تحمیل می‌کنند.

اولین ملاک برای خرید آسانسور از یک شرکت، این است که ببینید آیا آن شرکت مجوز طراحی و مونتاژ از وزارت صنایع و معادن و نیز گواهی عضویت در سندیکای آسانسور را دارد یا خیر؟ صحت و اعتبار مجوزها باید از سندیکا استعلام شود. این گواهی ثابت می‌کند که شرکت فروشنده در کلاس‌های آموزش مباحث مربوط به آسانسور شرکت کرده و موفق به دریافت این مجوزها شده و دارنده یک سری امتیازات است.

مواردی که در نصب و راه اندازی یک آسانسور بسیار پر اهمیت است عبارتند از:

۱-    کیفیت اجناس و قطعات آسانبر

۲-    کیفیت نصب

۳-    کنترل کیفیت تجهیزات نصب شده

بنابراین برای پاسخ به سوال چه نوع آسانسوری بخریم باید گفت تنها در نظر گرفتن یک بخش از سه بخش فوق شامل کیفیت اجناس، کیفیت نصب، و کنترل کیفی کافی نیست و میبایست هر سه مورد به طور همزمان مورد توجه قرار گیرد. اگر در هریک از موارد فوق اشکالاتی وجود داشته باشد، میتوان منجر به سلب رضایت و آسایش مشتری و مصرف کننده گردد.

تفاوت کیفیت و مشخصات فنی در قیمت آسانسور

در مشخصات فنی آسانسورها صرفاً به نوع قطعات اشاره می شود نه کیفیت آن، بنابراین کیفیت قطعات می تواند متغیر باشد.به عنوان مثال کابین آسانسور تنها با نوع دکوراسیون متمایز می گردد، استنلس استیل یا … . کیفیت ساخت کابین، وزن کابین، کیفیت مصالح استفاده شده، درجه کیفی استیل استفاده شده، همه و همه در کیفیت و زیبایی محصول نهایی مؤثر هستند و به همان نسبت در قیمت تمام شده کابین تا ۲۰ درصد تأثیر خواهند داشت.

در مثال دیگری به سیستم کنترل سرعت VVVF اشاره می کنیم. بسیاری از خریداران تنها به اینکه سیستم آسانسور VVVF است بسنده نموده و اقدام به مقایسه قیمتها بر این اساس می کنند در حالیکه سیستم های VVVF تفاوتهای اساسی در کیفیت و قیمت با یکدیگر دارند.

سیستم Close loop به عنوان سیستم قابل قبول برای آسانسور شناخته می شود که به همراه انکدری که بر روی موتور گیربکس نصب می گردد نتیجه بسیار قابل قبولی را در کیفیت حرکت ارائه می کند. به علاوه نوع و مارک درایو کنترل سرعت آن نیز در کیفیت و قیمت بسیار مهم است.

در واقع دو سیستم VVVF  با درایوهای کنترل سرعت متفاوت، مارک تابلوفرمان متفاوت و نیز نصب سیستم بصورت Open loopیا Close loop میتواند تا ۱۰ درصد موجب اختلاف قیمت در کل قیمت آسانسور گردد.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

09128066284

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *