رزومه کاری

برق اضطراری آسانسور چیست

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

برق اضطراری آسانسور چیست
669
16 اردیبهشت 1402
مدیر سایت

برق اضطراری در بالابر

برق اضطراری آسانسور چیست, مکانیزم کار بالابر به ویژه بالابر هیدرولیکی شبیه به آسانسور است البته که از نظر فنی بسیار متفاوت است و هر کدام پیچیدگی های خاص خود را دارد . اما همانند آسانسور در اکثر بالابر های مدرن امروزه از سیستم برق اضطراری استفاده می کنند .

انواع بالابر ها

  • بالابر ثابت
  • بالابر متحرک
  • بالابر ساختمانی 

این نوع بالابر در صنعت ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد و به آن بالابر ساختمانی یا بالابر مصالح گفته می شود .
در بالابرها بیشتر از باتری اضطراری برای تامین برق جهت پایین آمدن استفاده می شود.

آسانسورها ماشین‌های حرکتی هستند، که برای جابجا کردن اشخاص و وسایل بین طبقات ساختمان‌ها و مجتمع‌ها استفاده می‌گردد. همانطور که می‌دانید آسانسور توسط یک موتور الکتریکی متصل به برق به صورت عمودی حرکت می‌کند و زمانی که جریان برق یا نیرو محرکه آسانسور قطع شود، حرکت‌ آسانسور نیز متوقف خواهد شد یا در ساختار حرکتی آن‌ها اختلال به‌وجود می‌آید، لذا اگر شخصی داخل آن باشد، محبوس می‌گردد.

به همین دلیل برای جلوگیری از این اتفاق از سیستم نجات اضطراری یا برق اضطراری آسانسور استفاده می‌کنند؛ تا در زمان قطعی برق مجتمع و ساختمان‌ها، بتوانند افراد درون کابین را از آن خارج کنند.

برق اضطراری آسانسور چیست

سیستم اضطراری آسانسور به چه معناست؟

 

امروزه مهندسان و طراحان آسانسور هنگام طراحی و ساخت انواع آسانسور به اجرای سیستم برق اضطراری در آن‌ها توجه ویژه‌ای دارند. به همین دلیل با ساخت دو نوع تکنولوژی یعنی باتری اضطراری و سیستم ups از گیر کردن اشیا و افراد داخل آسانسور جلوگیری می‌کنند.

استفاده از هر کدام از این سیستم‌ها با توجه به معیارهای متفاوتی همچون نوع آسانسور، ظرفیت و کارکرد آن مشخص خواهد شد.

نبود برق اضطراری و محبوس شدن کاربر در کابین آسانسور

اختلال‌هایی همچون کلاستروفوبیا، آگورافوبیا و دلایل ژنتیکی، خاطره‌ای‌ تلخ و… می‌توانند موجب بروز ترس و اضطراب فرد در هنگام سوار شدن آسانسور شوند.

تصور کنید در داخل کابین آسانسور و در حال جا به جایی هستید که ناگهان برق قطع می‌شود. شما ناگزیر هستید که برای دقایقی در فضای دلهره‌آور و کوچک کابین محبوس باشید تا اتصال برق برقرار شود.

حتی فکر این صحنه انسان را دچار استرس و ناراحتی می‌کند. بنابراین ایده استفاده از برق اضطراری در ذهن تولیدکنندگان خبره در صنعت آسانسور سازی جرقه زد.

با مجهز شدن سیستم آسانسور به برق اضطراری دیگر جایی برای نگرانی از محبوس شدن در کابین آسانسور باقی نمی‌ماند. در ادامه مطالب قصد داریم به بررسی همه چیز درباره برق اضطراری آسانسور بپردازیم. لطفا تا پایان مطالب با ما همراه باشید.

برق اضطراری آسانسور چگونه کار می‌کند؟

با پیشرفت علم و افزایش روزافزون نسل‌های جدید آسانسورها که هر روزه مورد استفاده بشر قرار می‌گیرد، قوانین استفاده از آن نیز تغییر کرده است.

یکی از این قوانین استفاده از برق اضطراری آسانسور در ساختمان‌ها با حداقل 90 دقیقه برق پشتیبان کامل است. برق اضطراری وظیفه تأمین برق آسانسور در مواقع قطع و نوسان برق است.

سیستم برق اضطراری به‌گونه‌ای طراحی و ساخته شده که بعد از قطع برق 10 ثانیه بعد شروع به کار می‌کند و کلیه امکانات اعم از روشنایی آسانسور، سیستم تهویه و سیستم اعلام حریق را به‌خوبی پوشش می‌دهد.

همچنین اگر از ژنراتور و یو پی اس های توان بالا استفاده نشده باشد آسانسور به نزدیکترین طبقه منتقل می شود و درهای آن بازشده و سپس از مدار خارج می شود.

سیستم برق اضطراری این امکان را فراهم می‌کند که در مواقع رفتن برق آسانسور از حرکت نایستد و به فعالیت خود ادامه بدهد.

انواع برق اضطراری جهت آسانسور

با افزایش روز افزون استفاده از آسانسورها توسط مردم، قوانین ایمنی ساختمان ایجاب می‌کند که آسانسورها حداقل به 90 دقیقه برق پشتیبان کامل برای ساختمان های بلند نیاز دارند. این موضوع از آنجا مهم است که ایمنی مسافران در صورت قطع برق شهری تضمین شود.

ساختمان‌هایی که از این قانون پیروی نمی‌کنند ممکن است در بازرسی ساختمان و کسب مجوزهای لازم دچار مشکل شوند و مجوز فعالیت دریافت نکنند.

شما می‌توانید از یک ژنراتور آماده برای برق پشتیبان در آسانسور استفاده کنید. اما به دلیل قوانین جدید کنترل کیفیت هوا و نیازهای سنگین تعمیر و نگهداری یک ژنراتور ، استفاده از برق اضطراری UPS آسانسور به طور فزاینده‌ای محبوب شده است.

با این حال برخی از ساختمان‌ها از ژنراتور استفاده می‌کنند تا برق اضطراری آسانسور را فراهم کنند. این ویژگی بیشتر در ساختمان های بلند یا حیاتی مانند بیمارستان ها و تاسیسات دولتی رایج است.

ژنراتورها امکان استفاده اضطراری محدود را برای ساختمان فراهم می‌کند. تامین برق اضطراری آسانسور از طریق ژنراتورها اغلب تنها برای یک آسانسور در ساختمان ممکن است.

سرویس برق اضطراری آسانسور

UPS، باتری بلک‏اوت و ژنراتور از سیستم های تأمین برق اضطراری آسانسور هستند. اگر مایل نیستید که هزینه زیادی برای خرید تجهیزات کنید، می توانید از باتری اضطراری آسانسور یا همان باتری بلک اوت استفاده کنید ولی همان طور که پیش تر اشاره کردیم، عمر مفید این باتری ها حداکثر دو سال است و برای این که از نظر کیفیت عملکرد در بهترین حالت خود باشد، حتماً باید به صورت دوره ای مورد بازبینی و بررسی قرار گیرد.

چنانچه تمایل دارید با صرف هزینه بیشتر، از امکانات بیشتری هم استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما استفاده از UPS است؛ این سیستم علاوه بر عمر طولانی و مفید (حداکثر ۵ سال) در حفاظت از قطعات الکترونیکی مختلف آسانسور هم نقش به سزایی دارد و می توان با استفاده از آن در هزینه های تعمیرات و نگهداری از موتور آسانسور صرفه جویی به عمل آورد.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :09128066284

اینستاگرام :asa_elevator_group

آدرس :کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی: asaelevator

مدیریت :محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *