رزومه کاری

تابلو آسانسور

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

تابلو آسانسور
643
17 اردیبهشت 1402
مدیر سایت

تابلو فرمان آسانسور چیست؟

تابلو آسانسور , تابلو فرمان آسانسور یکی از قسمت های مهم در بخش الکترونیکی آسانسور بوده که وظیفه کنترل آسانسور و حرکت کابین آسانسور بین طبقات ساختمان را بر عهده دارد.

دستور جا به جایی بین طبقات ساختمان توسط دو قطعه جعبه کارکدک و کابل حمل کننده به تابلو فرمان ارسال شده و پس از پردازش در بخش کنترلی آسانسور، نیروی محرکه به موتور آسانسور برای حرکت بین طبقات وارد می شود.

تابلو فرمان آسانسور به صورت جعبه ای بزرگ شامل قطعات الکترونیکی مختلف، مدار های فرمان و ریز پردازنده ها بوده که از بدنه ای از جنس فلز ساخته شده و در قسمت موتور خانه آسانسور نصب می شود.

تابلو فرمان آسانسور با نام برد آسانسور نیز شناخته شده و در واقع مرکز پردازش اطلاعات وارد شده از تجهیزات الکترونیکی به کار رفته در آسانسور می باشد.

وظیفه تابلو فرمان در آسانسور ها 

همانطور که از اسمش پیداست این مجموعه، وظیفه کنترل عملکرد اجزای آسانسور و هماهنگی بین آنها را بر عهده دارد.

بروز مشکل در آن می تواند سبب ناهماهنگی بین سایر قطعات،عملکرد نادرست اجزای آسانسور و در نهایت از کار افتادن آن شود.اگر بخواهیم وظایف تابلو فرمان در آسانسور را بررسی کنیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم :

کنترل سرعت موتور آسانسور
کنترل جهت حرکت کابین آسانسور
پردازش درخواست‌های کابین و طبقات
کنترل باز و بسته شدن درب طبقات و درب کابین
حفاظت از سایر تجهیزات و قطعات آسانسور

اجزا تابلو فرمان آسانسور

همان طور که گفته شد تابلو فرمان آسانسور از مدار های فرمان، ریز پردازنده ها و قطعات الکتریکی تشکیل شده است.

اجزا تابلو فرمان آسانسور شامل موارد زیر است:

برد الکترونیکی اصلی IMC
Input/Output تنظیم طبقات و نمایش شماره طبقه مورد نظر
الکترونیکی کابین CAB
تغذیه و شارژ باتری IPS
کنترل بار و فاز LPC
جعبه رویزیون

تابلو فرمان آسانسور درایو دار

اینورتر یا درایو دستگاهی الکترونیکی است که جریان مستقیم برق را به جریان متناوب تبدیل کرده و در فرکانس و ولتاژ خروجی تغییر ایجاد می کند و به این طریق دور موتور الکتریکی را کنترل می کند.

استفاده از اینورتر باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود، از الکتروموتورها محافظت می کند و طول عمر آن ها را افزایش می دهد. اینورتر ها می توانند دور موتور را از صفر تا چندین برابر دور نامی نوشته شده روی پلاک موتور تغییر دهند.

در تابلو فرمان آسانسور درایو دار، موتور با استفاده از درایو و به آرامی راه اندازی می شود و حرکت های ناگهانی نخواهد داشت چون سرعت موتور با تغییر گشتاور و فرکانس به آرامی تغییر می کند و از تنش های مکانیکی بر موتور می کاهد.

در آسانسور های درایو دار بر خلاف آسانسور های دو سرعته سطح تراز کف کابین دقیق است و درایو سطح ایده آل جهت توقف آسانسور را تنظیم می کند و با طبقات هم سطح می شود.

موتور مورد استفاده در این نوع تابلو فرمان فقط یک سیم پیچ دارند و مجهز به شفت انکودر هستند تا موقعیت آسانسور را تشخیص دهند. نصب تابلو فرمان درایو دار هزینه بیشتری نسبت به تابلو فرمان دو سرعته دارد اما این هزینه اضافی به علت صرفه جویی در مصرف برق و افزایش طول عمر موتور جبران خواهد شد.

انواع تابلو فرمان آسانسور کدامند؟

بر اساس نیازهای مختلف که در اثر طراحی های مختلف آسانسور پدید آمده است ، تابلو فرمان آسانسور نیز انواع مختلفی دارد که عبارتند از :

تابلو فرمان دو سرعته AC2
دو سرعته تلفیقی
درایودار vvvf
درایودار تلفیقی
گیرلس Gearless
گیرلس Gearless تلفیقی
هیدرولیک
هیدرولیک تلفیقی

بهترین تابلو فرمان آسانسور

بد نیست به مقایسه‌ای میان دو نوع برد آسانسور بپردازیم تا آگاهی لازم برای انتخاب از میان این ‌دو فراهم شود.

دیدیم که در آسانسورهای دارای مدل دوسرعته، تغییر و روند افزایش و کاهش سرعت به چه صورت است. در این نوع تابلو فرمان سرعت در آغاز حرکت به صورت ناگهانی از صفر به یک، سپس به نیم و صفر می‌رسد.

این نوع افزایش و کاهش حرکت سبب انتقال شوک‌هایی به کابین می‌شود که برای مسافران کاملا محسوس و البته دلهره‌آور و نامطلوب است.

نکته‌ی دیگر در برد کنترل آسانسور دوسرعته که بازهم مربوط به روند تغییر سرعت در آن می‌شود، این است که جریان ورودی ناگهانی و چندبرابر جریان نامی که در سیم‌پیچ موتور رخ می‌دهد، سبب آسیب به آن، استهلاک و کاهش عمر مفید دستگاه و نیز افزایش مصرف برق خواهد شد.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :09128066284

اینستاگرام :asa_elevator_group

آدرس :کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی: asaelevator

مدیریت :محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *