رزومه کاری

پاراشوت آسانسور چیست

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

پاراشوت آسانسور چیست
2850
30 اردیبهشت 1402
مدیر سایت

پاراشوت چیست؟

پاراشوت آسانسور چیست, ترمز آسانسور که نام دیگر آن پاراشوت می باشد یکی از اجزای اصلی آسانسور ها است و دارای دو فک می باشد که وظیفه آن نگه داشتن ریل آسانسور و متوقف کردن آن می باشد.

با افزایش بیش از اندازه سرعت کابین که در آسانسورهای مختلف متغیر است سیم بکسلی که به گاورنر متصل است متوقف می شود و اهرمی که به این سیم وصل می باشد نیز به تبع آن کشیده می شود و با برخورد فک ها به ریل کابین متوقف می شود.

بررسی ایرادات پاراشوت

اولین ایراد سیستم پاراشوت این است که فقط در جهت رو به پایین عکس العمل نشان می دهد که امروزه تولید کنندگان با ساخت پاراشوت هایی که در جهت مخالف فعال اند سعی در حل این مشکل کرده اند.

ایراد دیگری که در این سیستم وجود دارد حساسیت زیادش می باشد که باعث می شود بعضی وقت ها بی دلیل فعال گردد و باعث ترس و وحشت افراد داخل کابین شود.

انواع پاراشوت

نوع لحظه ای که خود شامل شانه ای و غلطکی که با قفل شدن سریع بر روی ریل ها منجر به توقف آسانسور می شوند.

نوع  تدریجی که با اصطکاک با ریل های راهنما و ایجاد شتاب مخفی منجر به توقف آسانسور می گردد.

پاراشوت آسانسور چیست

نکاتی که در نصب پاراشوت باید رعایت شود

در زمان نصب دسته به فک ها پیچ باید به اندازه ای سفت شود که دسته ها کاملاً به فک ها متصل نباشند.

فنر باید به گونه ای باشد که مانع بالا آمدن دسته پاراشوت و بتواند حدوداً 10 سانتی متر انعطاف داشته باشد.

در آخر که دسته پاراشوت نصب شده باید بتوانیم از رو یا زیر کابین دسته ها را بگیریم و به راحتی بالا بکشیم و رها کنیم و بعد از رها کردن فک ها به حالت عادی برگردند.

همچنین شما عزیزان جهت تعمیرات آسانسور در کرج می توانید از طریق شماره تماس های موجود در سایت با شرکت خدمات فنی آسا لیفت تماس حاصل فرمایید.

محل نصب پاراشوت و گاورنر در آسانسور کجاست

پاراشوت را می توان در بالا یا پایین کابین آسانسور نصب کرد. معمولا این قطعه زیر یوک کابین و در دو طرف یوک در مجاورت هریک از ریل های راهنمای کابین نصب می گردد.

سیم بکسل گاورنر نیز توسط یک دسته رابط پاراشوت به پاراشوت متصل میشود. گاورنر بالا داخل موتور خانه و بطور ثابت نصب میشود. گاورنر پایین در نزدیکی کف چاهک نصب میگردد.

سیم بکسل ممکن است در طول زمان تغییر اندازه دهد ، مثلا به دلیل کشش طولانی مدت طول آن بزرگتر بشود.

پس برای خنثی کردن اثر تغییرات طول سیم بکسل گاورنر پایین ثابت نصب نمیشود و از سیم بکسل آویزان است. برای اطمینان از همیشه در کشش بودن آن هم یک وزنه با قلاب به آن وصل میشود تا همیشه در کشش باشد و سیم بکسل روی فلکه سر نخورد.

این مجموعه چگونه عمل میکنند

زمانی که به علت سرعت بالای آسانسور گاورنر قفل می کند سیم بکسل گاورنر از حرکت می ایستد. از طرفی کابین در حال حرکت است پس دسته متصل به پاراشوت کشیده می شود و فک های پاراشوت را به هم نزدیک میکند و آنها را با ریل راهنما درگیر میکند.

هرچه سرعت آسانسور بالاتر باشد یا وزن کابین بیشتر باشد فک ها بیشتر با ریل درگیر میشوند. در نتیجه نیروی نگه دارنده پاراشوت قوی تر عمل می کند. رابط پاراشوت پس از توقف آسانسور باز هم سر جای خود می ماند و باید بصورت دستی توسط سرویسکار آزاد شود.

هنگام عمل کردن ترمز ایمنی میکرو سوییچ های روی آن و گاورنر باعث قطع شدن سری ایمنی میشوند که ادامه کار آسانسور را ملزم به مراجعه سرویس کار و رفع خطای آن میکند.

اگر سیم بکسل گاورنر به هر دلیلی بریده شود برای جلوگیری از ایجاد خطر یک میکرو سوییچ بر روی فلکه پایین گاورنر قرار دارد که در این شرایط سری ایمنی را قطع می کند.

گاورنر ها معمولا در سرعت های بیش از 15 الی 25 درصد بیشتر از سرعت مجاز اقدام به فعال کردن پاراشوت می نمایند. گاورنر همزمان با فعال کردن پاراشوت سری ایمنی را هم قطع می کند.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :09128066284

اینستاگرام :asa_elevator_group

آدرس :کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی: asaelevator

مدیریت :محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *