شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16
پاراشوت آسانسور چیست, ترمز آسانسور که نام دیگر آن پاراشوت می باشد یکی از اجزای اصلی آسانسور ها است و دارای دو فک می باشد که وظیفه آن نگه داشتن ریل آسانسور و متوقف کردن آن می باشد.
با افزایش بیش از اندازه سرعت کابین که در آسانسورهای مختلف متغیر است سیم بکسلی که به گاورنر متصل است متوقف می شود و اهرمی که به این سیم وصل می باشد نیز به تبع آن کشیده می شود و با برخورد فک ها به ریل کابین متوقف می شود.
اولین ایراد سیستم پاراشوت این است که فقط در جهت رو به پایین عکس العمل نشان می دهد که امروزه تولید کنندگان با ساخت پاراشوت هایی که در جهت مخالف فعال اند سعی در حل این مشکل کرده اند.
ایراد دیگری که در این سیستم وجود دارد حساسیت زیادش می باشد که باعث می شود بعضی وقت ها بی دلیل فعال گردد و باعث ترس و وحشت افراد داخل کابین شود.
نوع لحظه ای که خود شامل شانه ای و غلطکی که با قفل شدن سریع بر روی ریل ها منجر به توقف آسانسور می شوند.
نوع تدریجی که با اصطکاک با ریل های راهنما و ایجاد شتاب مخفی منجر به توقف آسانسور می گردد.
در زمان نصب دسته به فک ها پیچ باید به اندازه ای سفت شود که دسته ها کاملاً به فک ها متصل نباشند.
فنر باید به گونه ای باشد که مانع بالا آمدن دسته پاراشوت و بتواند حدوداً 10 سانتی متر انعطاف داشته باشد.
در آخر که دسته پاراشوت نصب شده باید بتوانیم از رو یا زیر کابین دسته ها را بگیریم و به راحتی بالا بکشیم و رها کنیم و بعد از رها کردن فک ها به حالت عادی برگردند.
همچنین شما عزیزان جهت تعمیرات آسانسور در کرج می توانید از طریق شماره تماس های موجود در سایت با شرکت خدمات فنی آسا لیفت تماس حاصل فرمایید.
پاراشوت را می توان در بالا یا پایین کابین آسانسور نصب کرد. معمولا این قطعه زیر یوک کابین و در دو طرف یوک در مجاورت هریک از ریل های راهنمای کابین نصب می گردد.
سیم بکسل گاورنر نیز توسط یک دسته رابط پاراشوت به پاراشوت متصل میشود. گاورنر بالا داخل موتور خانه و بطور ثابت نصب میشود. گاورنر پایین در نزدیکی کف چاهک نصب میگردد.
سیم بکسل ممکن است در طول زمان تغییر اندازه دهد ، مثلا به دلیل کشش طولانی مدت طول آن بزرگتر بشود.
پس برای خنثی کردن اثر تغییرات طول سیم بکسل گاورنر پایین ثابت نصب نمیشود و از سیم بکسل آویزان است. برای اطمینان از همیشه در کشش بودن آن هم یک وزنه با قلاب به آن وصل میشود تا همیشه در کشش باشد و سیم بکسل روی فلکه سر نخورد.
زمانی که به علت سرعت بالای آسانسور گاورنر قفل می کند سیم بکسل گاورنر از حرکت می ایستد. از طرفی کابین در حال حرکت است پس دسته متصل به پاراشوت کشیده می شود و فک های پاراشوت را به هم نزدیک میکند و آنها را با ریل راهنما درگیر میکند.
هرچه سرعت آسانسور بالاتر باشد یا وزن کابین بیشتر باشد فک ها بیشتر با ریل درگیر میشوند. در نتیجه نیروی نگه دارنده پاراشوت قوی تر عمل می کند. رابط پاراشوت پس از توقف آسانسور باز هم سر جای خود می ماند و باید بصورت دستی توسط سرویسکار آزاد شود.
هنگام عمل کردن ترمز ایمنی میکرو سوییچ های روی آن و گاورنر باعث قطع شدن سری ایمنی میشوند که ادامه کار آسانسور را ملزم به مراجعه سرویس کار و رفع خطای آن میکند.
اگر سیم بکسل گاورنر به هر دلیلی بریده شود برای جلوگیری از ایجاد خطر یک میکرو سوییچ بر روی فلکه پایین گاورنر قرار دارد که در این شرایط سری ایمنی را قطع می کند.
گاورنر ها معمولا در سرعت های بیش از 15 الی 25 درصد بیشتر از سرعت مجاز اقدام به فعال کردن پاراشوت می نمایند. گاورنر همزمان با فعال کردن پاراشوت سری ایمنی را هم قطع می کند.
و در آخر
شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.
شماره تماس :09128066284
اینستاگرام :asa_elevator_group
آدرس :کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸
حجره اینترنتی: asaelevator
مدیریت :محسن یعقوبی