رزومه کاری

انواع خطرات آسانسور چیست؟

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

انواع خطرات آسانسور چیست؟
541
25 تیر 1401
asalift-admin

خطرات آسانسور

آسانسور‌ها و پله برقی‌ها، دستگاه‌های مناسبی برای زندگی روزمره هستند و اغلب بدون هیچ حادثه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند. اگر به درستی استفاده شوند، راهی امن برای رفت و آمد بین طبقات هر ساختمانی هستند، اما در صورت استفاده نادرست یا نگهداری ناقص، می‌توانند باعث بروز حوادث جدی شوند. خطرات آسانسور بسیار شایع هستند.

هر سال حدود ۱۰۰۰۰ مورد آسیب ناشی از تصادفات آسانسور در سطح جهان ثبت می‌شود. دانستن خطرات آسانسور و مواردی که باید مراقب آن باشید، به حفظ امنیت شما و دیگران در هنگام استفاده از آسانسور کمک می‌کند.

 

انواع خطرات آسانسور

 

  • سقوط از آسانسور

مرگبارترین خطرات آسانسور، سقوط در چاه آسانسور است. خطرات سقوط اسانسور زمانی پیش می‌آید که کابین آسانسور در طبقه مورد نظر توقف نکرده، و افراد بدون اطلاع، درب را باز کرده و در چاه آسانسور قدم می‌گذارند. شایع‌ترین آسیب سقوط زمانی اتفاق می‌افتد که افراد هنگام ورود یا خروج از آسانسور سرگردان می‌شوند، و آسانسور همسطح با کف متوقف نمی‌شود.

تخمین‌زده می‌شود که حدود ۷۵ درصد از آسیب‌های آسانسور ناشی از سقوط است.

 

  • گرفتار شدن در آسانسور

یکی دیگر از خطرات احتمالی اسانسور، که خطری برای پله‌های برقی نیز محسوب می‌شود، گیرکردن در داخل یا بین قطعات متحرک است. این می‌تواند بین در‌های آسانسور یا بین پایین یا بالای یک پله برقی اتفاق بیوفتد.

 

  • خطرات آسانسور برای کودکان 

خردسال در این حالت بیشتر است. گیر کردن دست‌ها، کفش‌ها یا لباس‌ها در آسانسور‌ها و پله‌های برقی از جمله این اتفاقات است. این مورد ممکن است برای بزرگسالان نیز اتفاق بیوفتد. اگر لباسی گیر بیفتد، می‌تواند به سرعت با نیرویی باورنکردنی شما را به داخل بکشد. هر ساله گزارش‌های متعددی از دست دادن انگشتان دست و پا کودکان به دلیل این حوادث وجود دارد.

 

  • نقص ایمنی آسانسور

خرابی آسانسور می‌تواند باعث آسیب جدی و حتی مرگ شود. خطرات آسانسور به واسطه خرابی‌ها می‌تواند به طرق مختلف اتفاق بیوفتد، از جمله تغییرات ناگهانی سرعت، بریدن سیم بکسل‌ها، یا سیستم‌های ترمز معیوب.

 

  • میکروب‌ها و عوامل بیماری‌زا

خطرات پنهان در آسانسور احتمالاً شما را نمی‌کشند، اما شما را بیمار می‌کنند. این مورد پس از همه‌گیری کرونا بسیار شایع شده است. آسانسور‌ها از جمله مکان‌های آلوده به میکروب هستند. دکمه‌ها و دستیگیره‌ها معمولاً از میکروب‌های ناشی از استفاده زیاد پوشیده می‌شوند. بهترین توصیه هنگام استفاده از آسانسور این است که به شخص دیگری اجازه دهید دکمه را برای شما فشار دهد.

 

خطرات نصب آسانسور

سالانه تعداد زیادی تکنسین آسانسور در تصادفات آسانسور در سطح جهان کشته می‌شوند. تقریباً در همه موارد، این صدمات شامل یک کارگر ساختمانی یا تعمیراتی است که در حال انجام تعمیرات یا نصب آسانسور است.

اکثر این حوادث به دلیل حفاظت نامناسب یا ناکافی در برابر سقوط رخ می‌دهد. در واقع، تقریباً نیمی از کسانی که در تصادفات آسانسور کشته می‌شوند، بر اثر سقوط از چاه آسانسور می‌باشد. حدود یک سوم مرگ و میر‌های آسانسور ناشی از گرفتار شدن یا برخورد کارگران بین اجسام است. تعداد کمی از تلفات ناشی از برق گرفتگی است.

آسیب یا مرگ کارگر ناشی از خطر های آسانسور، معمولاً در یکی از عوامل زیر قابل ردیابی است:

  • برق گرفتگی
  • برخورد با آسانسور یا وزنه تعادل
  • گرفتار شدن در درب یا سایر قطعات متحرک
  • سقوط از کابین آسانسور

یکی از عوامل مؤثر در تصادفات آسانسور این واقعیت است که، در بسیاری از موارد چاه آسانسور به عنوان فضا‌های محدود تلقی نمی‌شود. این یک اشتباه خطرناک است زیرا راه‌های چاه آسانسور در زیر و بالای کابین باید همیشه فضا‌های محدود در نظر گرفته شود. ابعاد چاه آسانسور و چاهک آسانسور باید طبق استاندارد باشد تا در هنگام کار، خطرات استفاده از آسانسور را برای کارگران و تکنسین‌ها از بین ببرد.

هنگامی که صحبت از خطرات برق گرفتگی به میان می‌آید، سیم‌ها و مناطق با ولتاژ بالا همیشه باید به طور مناسب علامت‌گذاری شوند. همچنین هنگام کار بر روی یک قطعه برقی، باید غیرفعال شوند. یکی از دلایل رایج حوادث برق گرفتگی مربوط به آسانسور‌ها زمانی رخ می‌دهد که، خدمه ساختمانی و یا تکنسین‌های آسانسور به طور کامل در مورد خطرات الکتریکی آموزش ندیده باشند.

 

چگونه از خطرات آسانسور در امان باشیم؟

با رعایت نکات زیر می‌توانید خطرات آسانسور را کاهش دهید و از بروز اتفاقات ناگوار جلوگیری کنید:

  • مراقب قدم‌های خود باشید! کابین آسانسور ممکن است کاملاً با کف همتراز نباشد.
  • دور از در‌ها بایستید. لباس‌ها و وسایل دستی را از درب دور نگه دارید.
  • کودکان و حیوانات خانگی را محکم در آغوش بگیرید.
  • مسافرانی که به در‌ها نزدیکتر هستند، باید هنگام ورود در ابتدا حرکت کنند. افراد پشتی برای ورود عجله نکنند.
  • به نشانه‌های کف راهروها پشت آسانسور در مراکز تجاری یا اداری توجه کنید.
  • اگر هنگام توقف آسانسور در‌ها باز نشدند، دکمه DOOR OPEN را فشار دهید.

برای کمک به جلوگیری از وقوع حوادث و خطرات آسانسور، همیشه از سالم نگه داشتن سیستم‌های بالابر و نگهداری منظم آن اطمینان حاصل کنید. با روند‌های مدرن نوسازی آسانسور به روز باشید تا فناوری لازم برای جلوگیری از وقوع حوادث را داشته باشید.

 

حرف آخر 

امیدواریم که شما از وبلاگ خطرات آسانسور راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

 

شماره تماس :

09128066284

 

اینستاگرام :

asa_elevator_group

 

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

 

حجره اینترنتی:

asaelevator

 

مدیریت :

محسن یعقوبی

 

آسانسور تهران ,شرکت نصاب آسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور, شرکت تعمیر و نگهداری آسانسور, شرکتهای تعمیر و نگهداری آسانسور, شرکت نگهداری آسانسور, شرکت های نگهداری آسانسور, شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *