رزومه کاری

آسانسور مسافربر هیدرولیک

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

آسانسور مسافربر هیدرولیک

آسانسور مسافربر هیدرولیک چیست؟

آسانسور مسافربر هیدرولیک انواع گوناگونی دارند و می توانند به یک یا دو جک بصورت مستقیم یا غیرمستقیم مجهز باشند. معادل آسانسور در زبان انگلیسی بطور مشخص واژه الویتور Elevator و معادل هیدرولیک واژه Hydraulic است.به آسانسورهایی که با سیستم هیدرولیک (جک و پاوریونیت) عمل می کنند، آسانسور هیدرولیک گفته می شود.

بنابراین عبارت آسانسور هیدرولیک در زبان انگلیسی با Hydraulic elevator معادل است. البته در زبان انگلیسی واژه لیفت lift نیز به معنای آسانسور در حالت کلی به کار میرود ولی بار معنایی آن بیشتر مربوط به انواع دستگاه های بالابرنده است. مبنای عملکرد این نوع آسانسورها فشار و جریان روغن هیدرولیک است و شیر کنترل جریان نقش تنظیم و تعدیل جریان روغن برای حرکت مطلوب آسانسور را برعهده دارد. آسانسورهای باری سنگین، صنعتی، سیستم های خاص و … اغلب با مکانیزم هیدرولیک عمل می کنند.

ویژگی های اصلی سیستم هیدرولیک کاربرد آنها را تعریف می کنند. این نوع آسانسورهای برای ارتفاع جابجایی و سرعت کم تا متوسط، و ظرفیت بار تقریبا نامحدود مناسب هستند. اغلب بالابرهای خانگی، در ساختمان ها و ویلاهای دو یا سه طبقه با سیستم هیدرولیک اجرا می شوند. همچنین بیشتر آسانسورهای خودروبر، و آسانسورهای فوق سنگین با استفاده از مکانیزم هیدرولیک عمل می کنند.

 

نحوه کار آسانسور مسافربر هیدرولیک

مطالعه نحوه کار سیستم هیدرولیک بصورت دقیق مستلزم شناخت سیستم و مبانی علم هیدرولیک است. اما برای شناخت کلی مکانیزم عملکرد دستگاه های بالابرنده هیدرولیکی، باید نحوه حرکت جک هیدرولیک را در نظر گرفت. با حرکت جک، کابین جابجا می شود. حرکت پیستون جک ناشی از جریان روغنی است که بوسیله پمپ ایجاد می شود.

یک پمپ هیدرولیک که بوسیله الکتروموتور به گردش در می آید روغن را از مجاری شیر کنترل و از مسیر شلنگ به داخل سیلندر جاری می کند. اساس عملکرد سیستم بر پایه دو فاکتور اصلی فشار و جریان توضح داده می شود. فشار هیدرولیک عبارت است از نسبت نیری وارد شده به سطح مقطع مایع محبوس. نرخ جریان به حجم عبوری روغن در واحد زمان اشاره دارد.

پیستون جک هیدرولیک بر اساس وزن بار و ارتفاع تعیین می شود و سرعت حرکت بر مبنای قطر پیستون و ظرفیت پمپ هیدرولیک محاسبه خواهد شد.

 

انواع آسانسور هیدرولیک

آسانسورهای هیدرولیک را می توان بر مبنای فاکتورهای متعددی دسته بندی کرد. از جمله معیارهای دسته بندی می توان به نوع جک، نوع پاوریونیت، ساختار جک (تعداد مرحله)، تعداد جک، نوع شیر کنترل، روش راه اندازی موتور، نوع کاربری و … اشاره کرد. رایج ترین دسته بندی در صنعت مشخص کردن نوع آسانسور بر اساس نوع و روش نصب جک هیدرولیک است. در ادامه به شرح تفاوت انواع آسانسور مستقیم و غیرمستقیم و همچنین معرفی انواع رایج آسانسور با عملکرد هیدرولیکی می پردازیم.

 

آسانسور هیدرولیک جک مستقیم

اگر جک آسانسور بصورت مستقیم به کابین (یوک یا کارسلینگ) بسته شود به آن اسانسور هیدرولیکی جک مستقیم میگویند در این حالت سیم بکسل یا زنجیر و به تبع آن فلکه یا چرخ زنجیر حذف شده اند.

 

آسانسور هیدرولیک جک غیرمستقیم

در آسانسورهای هیدرولیکی جک غیرمستقیم، جک بواسطه سیم بکسل به کابین مربوط می شود. در این الکوی متعارف، یک فلکه روی جک تعبیه می شود. سیم بکسل ها بنحوی که از یک سو به تکیه گاه ثابت شده اند از روی فلکه عبود کرده و از سمت دیگر به کارسلینگ متصل میشوند.

 

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

 

شماره تماس :

09128066284

 

اینستاگرام :

asa_elevator_group

 

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

 

حجره اینترنتی:

asaelevator

 

مدیریت :

محسن یعقوبی

 


کلمات کلیدی 

شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,

اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,

شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *