رزومه کاری

معلول بر (ویلچر عمودی)

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

معلول بر (ویلچر عمودی)
577
7 شهریور 1401
asalift-admin

جک معلول چیست؟

جک معلول اصطلاحی است که برای بالابرهای مخصوص حمل ویلچر استفاده میشود. الابری ثابت است که برای جابجایی افراد کم توان با ویلچر بین دو اختلاف سطح محدود نصب میشود. بالابرهای ویلچربر در واقع نوعی از بالابرهای ثابت پلتفرم Platform lift میباشند که برای ارتفاع جابجایی کم، بدون کابین (فقط پلتفرم باز) مورد استفاده قرار میگیرند. بالابر ویلچربر هیدرولیک با کاورباکس یکی از محصولات شرکت هوپاد لیفت است که در انطباق با شرایط ساختمان محل پروژه سفارشی سازی میشود.

 

تفاوت بالابر مخصوص معلولین و آسانسور ویلچربر

بالابر ویلچر بر و آسانسور ویلچر متفاوت هستند. بالابر ویلچر بر نوعی از بالابرهای پلتفرم است که برای ارتفاع جابجایی کم قابل استفاده است. آسانسورهای ویلچر بر، نوعی از آسانسورهای مسافربر هستند. که برای استفاده افراد با ویلچر مناسب سازی شده اند. ظرفیت بار آنها باید 600 کیلوگرم (معادل 8 نفر) باشد و مطابق استاندارد شرایط ویژه ای داشته باشند.

 

جک معلول برای ساختمان چه کاربردی دارد؟

کاربرد اصلی بالابر ویلچر بر یا جک معلولین، ایجاد امکان تردد برای افراد کم توان با استفاده از ویلچر است. در هر فضایی در ساختمان یا محوطه که دارای اختلاف سطح و پله باشد میبایست برای جابجایی افراد با ویلچر امکانی فراهم شود. استفاده از بالابر ویلچر بر در بخش هایی که فاقد آسانسور مخصوص ویلچر هستند بهترین راهکار برای این موضوع است.

بالابرهای حمل ویلچر همچنین میتوانند برای استفاده اشخاص سالخورده یا کم توان که تردد با پله برایشان مشکل است مورد استفاده قرار گیرند. همچنین جک معلولین، هنگامی که افراد با خودشان کالسکه کودک، سبد خرید چرخدار، یا چمدان حمل میکنند، کاربرد بسیار خوبی دارد. البته همه این موارد در شرایطی امکانپذیر است که بالابر ویلچر بر نصب شده دارای شرایط ایمنی لازم و عملکرد با کیفیت باشد.

 

لزوم بکارگیری بالابر ویلچربر

تعبیه جک معلول بر با کیفیت مناسب و ایمنی لازم در محوطه ها و ساختمان ها امری اجتناب ناپذیر است. بدیهی است که تردد اشخاص کم توان یا سالخورده در ساختمان باید به نحو مطلوب امکانپذیر باشد. این موضوع باید در معماری ساختمان با اولویت بالا مورد توجه قرار گیرد.

برای جبران اختلاف سطح در هر بخش از ساختمان که فاقد آسانسور باشد، مانند سکوی ورودی ساختمان که با چند پله در ارتفاع بالاتری از سطح پیاده رو قرار میگیرد، تعبیه بالابر ویلچر بر الزامی است. این الزام در مقررات ملی ساختمان تصریح شده و طبق ضوابط شهرداری اخذ گواهی پایان کار ساختمان منوط به رعایت آن است.

متاسفانه برخی سازندگان ساختمان، صرفا برای اخذ پایان کار، بالابرهای ویلچربر فاقد هرگونه ادوات ایمنی لازم، و شرایط استفاده بسیار نامطلوب را در ساختمان نصب میکنند. استفاده از این دستگاه ها، میتواند با خطرات جبران ناپذیری همراه باشد.

 

جک معلولین یا رمپ (سطح شیب دار)

اکنون فرض کنید برای جبران اختلاف سطح پلکان ورودی ساختمان به ارتفاع 1.2 متر چه نوع رمپی باید در نظرگرفته شود. بر اساس اطلاعات عنوان شده، طول رمپ با احتساب شیب 8 درصد باید 15 متر باشد. البته باتوجه به اینکه طول رمپ بیش از 9 متر میباشد، باید پاگرد مناسب هم در آن لحاظ شود. کاملا مشخص است که تامین طول رمپ کاری بسیار مشکل است و از نظر اجرایی و اقتصادی توجیه ندارد. در حالیکه این مشکل با تعبیه یک بالابر  ویلچر بر مناسب با صرفه اقتصادی و توجیه اجرایی براحتی امکانپذیر است.

 

ایمنی در بالابر مخصوص معلولین

ایمنی، مهمترین پارامتر در بررسی انواع بالابر ویلچربر یا جک معلولین بمنظور خرید و نصب آن است. بالابر ویلچربر، مشخصا برای استفاده افراد نسبتا کم توان ساخته میشود. و این موضوع اهمیت ایمنی را دوچندان میکند. زیرا در شرایط اضطراری و بروز حوادث، احتمالا سرعت و امکان واکنش افراد کم توان یا سالخورده کمتر از سایرین است. بنابراین میبایست تمهیدات ایمنی کافی در دستگاه مورد توجه قرار گرفته. و طراحی بالابر بر پایه اصول ایمنی صورت گیرد.

بالابرهای ویلچربر هوپاد لیفت به تمهیداتی برای جلوگیری از خطر سقوط مجهز میشوند. تجهیزات کنترل و ایمنی تعبیه شده مانع از سقوط بالابر در شرایط ترکیدگی شلنگ یا اتصالات هیدرولیک میشوند.

یکی از مواردی که در استفاده از بالابر ویلچربر باعث بروز حوادث ناگوار میشود. برخورد دست کاربر به ریل ها و قطعات مکانیکی و جک دستگاه در هنگام حرکت است. در بالابر ویلچربر هوپاد لیفت که بصورت اختصاصی با کاورباکس طراحی شده است. از خطر وقوع اینگونه حوادث کاملا پیشگیری میشود. کاورباکس بطور کامل بخش مربوط به ریل ها، جک، کفشک های متحرک و … را پوشش داده و امکان دسترسی کاربر وجود ندارد.

 

 

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

 

شماره تماس :

09128066284

 

اینستاگرام :

asa_elevator_group

 

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

 

حجره اینترنتی:

asaelevator

 

مدیریت :

محسن یعقوبی

 


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور, صندلی متحرک

اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, صندلی متحرک شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,

شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,صندلی متحرک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *