رزومه کاری

مقایسه انواع آسانسور کششی

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

مقایسه انواع آسانسور کششی
450
27 شهریور 1401
asalift-admin

آسانسورهای گیربکس در مقابل آسانسورهای گیرلس:

آسانسورهای کششی یکی از متداول ترین انواع آسانسور است.

آنها از سیستم طناب و قرقره برای بالا و پایین کابین آسانسور استفاده می کنند. وزن کابین آنها با استفاده از وزنه تعادل که برای اولین بار در سال 1900 معرفی شد ، متعادل می شود. امروزه ، برخی از آسانسورها از کمربندهای فولادی به جای طناب های فولادی استفاده می کنند. این تسمه های فولادی به دلیل پوشش اصطکاکی بالا و هسته فیبر کربن ، صاف و فوق العاده سبک هستند.

همچنین ، این کمربندها به روغن و روان کننده نیاز ندارند. همه این ویژگی ها باعث می شود آسانسورهای کششی از لحاظ انرژی کارآمد و مناسب برای کاربردهای بلند باشند.

 

سه نوع اصلی آسانسورهای کششی وجود دارد:

  • آسانسورهای کششی دنده ای (آسانسورهای گیربکسی)
  • آسانسورهای کششی بدون دنده (آسانسورهای گیرلس)
  • (آسانسورهای روملس)اتاق ماشین آسانسور کم کشش

 

آسانسورهای گیربکسی:

این آسانسورهای کششی دارای یک جعبه دنده هستند که به موتور الکتریکی متصل شده و شیار بالابر را می چرخاند و طناب را حرکت می دهد. آسانسورهای کششی دنده ای توسط جریان مستقیم (DC) یا جریان متناوب (AC) کار می کنند و حداکثر سرعت آنها تا 500 فوت در دقیقه است. این محدودیت سرعت کمتر از آسانسورهای کششی بدون دنده است اما از بسیاری از انواع آسانسور بیشتر است. علاوه بر این ، این آسانسورها قادرند تا حداکثر مسافت 250 فوت حرکت کنند.

آسانسورهای کششی چرخ دنده دارای هزینه نصب و نگهداری منصفانه و مصرف انرژی کم هستند. در حالی که سرعت آنها از آسانسورهای بدون دنده کندتر است ، آسانسورهای دنده ای از نظر صرفه جویی در مصرف انرژی مزایایی دارند زیرا از انرژی کمتری برای چرخاندن قرقره (شیار) استفاده می کنند. بعلاوه ، این آسانسورها توانایی بلند کردن بارها تا 13600 کیلوگرم را دارند

 

آسانسورهای گیرلس :

در این آسانسورهای کششی، چرخ مستقیماً به موتور الکتریکی متصل هستند. آسانسورهای کششی بدون دنده سرعت بسیار بالایی دارند یعنی حداکثر تا 2000 فوت در دقیقه و می توانند مسافت زیادی را طی کنند. حداکثر مسافت سفر آنها تقریباً 2000 فوت است و بنابراین بهترین و تنها انتخاب برای ساختمانهای بلند است.

آسانسورهای کششی بدون دنده اولین بار در سال 1914 توسط اوتیس تولید و در ساختمان وولورث در نیویورک نصب شد. این آسانسورها توانایی استخدام در انواع ساختمانها با هر ارتفاع را داشتند و سرعت بسیار بالاتری نسبت به سایر آسانسورهای هیدرولیکی داشتند. سیستم کشش بدون دنده از آن زمان تاکنون ثابت شده است که چنان مقاوم است که حتی امروز نیز بهترین و قابل اطمینان ترین گزینه موجود برای کاربردهای بلند است.

این آسانسورها با استفاده از کابل سیم (طنابهای بالابرنده) کار می کنند که به قسمت بالابر متصل شده و از یک انتها به دور میله پیچیده شده است. انتهای دیگر کابل با وزنه تعادل متصل می شود که از طریق بالابر بالا و پایین می شود. وزن کابین و وزنه تعادل کابل را فشار داده و سپس شیار را چرخانده و آسانسور شروع به حرکت می کند. برای حداقل نگه داشتن بار در موتور الکتریکی ، وزنه تعادل با وزن کابین آسانسور و نیمه بار مسافران مطابقت دارد.

با حرکت کابین آسانسور به سمت بالا ، وزنه مقابل شروع به حرکت به سمت پایین می کند و از این طریق باعث تعادل بار آسانسور می شود. این به طور قابل توجهی مصرف انرژی را کاهش می دهد زیرا موتور فقط وزن نیمی از بار کابین را تحمل می کند.

 

مزایا :

  • اتاق های سربار یا ماشین های زیرزمین
  • سطح بسیار کم صدا
  • سرعت بیشتری نسبت به سایر خطوط تولید دارد
  • آهنربای دائمی موتور AC
  • مصرف انرژی بیشتر از کشش دنده ای است
  • کیفیت سواری نرمتر از سیستم های هیدرولیک
  • دهانه های جلو / عقب را در خود جای می دهد
  • تجهیزات غیر اختصاصی
  • مناسب ترین برای ساختمانهای بلند

 

آسانسورهای روم لس :

این آسانسورهای کششی، همانطور که از نامشان پیداست، فاقد اتاق ماشین آلات سربار هستند. در سایر آسانسورهای کششی ، اتاق ماشین بر روی شافت آسانسور وجود دارد ، در حالی که در این آسانسورها در فضای لغزشی قرار می گیرد.

در صورت نیاز به تعمیر یا نگهداری ، اتاق ماشین از بالای کابین باز می شود. آسانسورهای دارای فضای کششی و ماشین کمتر توانایی حرکت تا مسافت 250 فوت و سرعت حرکت آنها تا 500 فوت در دقیقه را دارند. علاوه بر این ، هزینه های نصب و نگهداری آنها تا حدی با آسانسورهای کششی دنده ای قابل مقایسه است. با این حال ، آسانسورهای کششی کمتر در اتاق ماشین در مقایسه با آسانسورهای کششی دنده ای از نظر انرژی کمتری دارند.

این آسانسورها محبوبیت بیشتری پیدا کرده و به یک گزینه معمول برای کاربردهای میان رده تبدیل می شوند ، جایی که سفر در حدود 250 فوت است. این به این دلیل است که آسانسورهای کششی آسانسورهای کششی Machine Room-Less Tractor بسیار کم مصرف هستند ، قیمت مناسبی دارند ، برای نصب به فضای کمتری نیاز دارند و دوام و قابلیت اطمینان با آسانسورهای کششی بدون دنده قابل مقایسه است. این نوع آسانسورها آزادی طراحی بیشتری دارند و به استفاده بهتر از روش بالابر کمک می کنند.

 

حرف آخر 

امیدواریم که شما از وبلاگ مقایسه انواع آسانسور کششی راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

 

شماره تماس :

09128066284

 

اینستاگرام :

asa_elevator_group

 

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

 

حجره اینترنتی:

asaelevator

 

مدیریت :

محسن یعقوبی

 

کلمات کلیدی

شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری,

اسامی شرکت های آسانسور, اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,

شرکت تعمیر و نگهداری آسانسور, شرکتهای تعمیر و نگهداری آسانسور, شرکت نگهداری آسانسور, شرکت های نگهداری آسانسور, شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور,

شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران, شرکت های آسانسور سازی در تهران, لیست شرکتهای آسانسور سازی, سایت شرکت آسانسور, شرکت آسانسور غرب تهران, وارد کننده آسانسور, وارد کنندگان آسانسور, وارد کننده موتور آسانسور, فروش آسانسور تهران, شرکت های وارد کننده آسانسور,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *