رزومه کاری

هر آنچه از سیم بکسل آسانسور باید بدانیم

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

هر آنچه از سیم بکسل آسانسور باید بدانیم
449
27 شهریور 1401
asalift-admin

هر آنچه از سیم بکسل آسانسور باید بدانیم

سیم بکسل آسانسور نوعی از کابل فولادی می‌باشد که در صنایع و موارد مختلف نیز استفاده می‌شود. این کابل‌های فولادی برای اتصال قسمت‌های مختلف به یکدیگر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

علاوه بر اینکه سیم بکسل در آسانسور استفاده می‌شود، شاید در زندگی روزمره هم با آن برخورد داشته باشید. زمانی که با دستگاه بدن سازی مشغول کار هستید در واقع سیم بکسل‌ها کار انتقال نیرو را برای شما انجام می‌دهند. یا مواقعی که از جرثقیل استفاده می‌کنید، این سیم بکسل‌ها هستند که وزن را تحمل می‌کنند.

همچون موارد استفاده در دیگر صنایع، انواع سیم بکسل آسانسور برای استفاده در دسترس می‌باشد. در این مطلب به بررسی انواع سیم بکسل آسانسور و و توضیحاتی درباره آن خواهیم پرداخت.


سیم بکسل آسانسور چیست؟

سیم بکسل آسانسور را بخش های مختلفی بنام لایه سیم، سیم و مغزی تشکیل می‌دهند. با پیچیدن چند سیم به یکدیگر لایه‌ی سیم ساخته می‌شود.سپس لایه‌های سیم را به دور یک مغزی پیچانده که در نتیجه آن سیم بکسل آسانسور ساخته می‌شود.

سیم بکسل‌ها در دو نوع استیلی و فولادی ساخنه می‌شوند. این مورد به نوع استفاده و مکان آن بستگی دارد. با ساخت سیم بکسل برای آسانسور، این صنعت پیشرفت قابل توجهی بدست آورد و بسیاری از محدودیت‌ها برای سفر به ارتفاعات بالاتر از میان برداشته شد.

برای حرکت آسانسور بین طبقات دو راه اصلی وجود دارد. برای کاربردهای کم ارتفاع (ساختمان های بین دو تا چهار طبقه) جک های هیدرولیک گزینه بسیار مناسبی هستند. جک ها می توانند بصورت یک تکه یا تلسکوپی باشند و بسته به شرایط و نیاز می‌توانند مسافت نزدیک به 30 متر را طی کنند.

اگر آسانسور شما  فقط چند طبقه را طی می‌کند، اغلب از این نوع بالابر استفاده می‌شود. اما هنگامی که آسانسور شما نیاز به طی مسافتی بیشتر از پنج طبقه را دارد، انتخاب سیم بکسل آسانسور گزینه مناسب برای شما خواهد بود. این راه دومی است که برای طی مسافت طولانی تر آسانسور بسیار مناسب است.

 

مشخصات سیم بکسل آسانسور

چندین رشته سیم برای افزایش طول عمر سیم بکسل آسانسور و انعطاف پذیری هر چه بیشتر آن استفاده می شود.وقتی یک کابل روی چرخ قرقره ‌کشیده می‌شود، قسمتی از سیم که روی شیار قرار گرفته نسبت به قسمت بیرونی سیم، اصطحلاک بیشتری دارد.

این اصطحلاک در طول زمان باعث ایجاد ضعف برای یک رشته سیم بکسل می‌شود. بنابراین را به گونه‌ای می‌سازند که انعطاف پذیری و مقاومت بالایی داشته باشد و در صورت نگهداری مناسب، عمر مفید بیش از پیش زیاد می‌شود.

 

ویژگی سیم بکسل باکیفیت آسانسور

یکی از نکاتی که لازم است درمورد انواع سیم بکسل آسانسور بدانید این است که هر چه اندازه قطر کابل‌ها بیشتر باشد و تعداد آن‌ها کمتر، اصطحلاک آن بیشتر و انعطاف‌پذیری آن کمتر می‌باشد. شما می‌توانید به راحتی کیفیت را امتحان کنید. برای این کار آن را خم و سپس رها کنید، اگر سیم بکسل شما با کیفیت باشد بلافاصله پس از رها شدن به حالت اولیه بر می‌گردد. اما اگر شکل آن دچار تغییر شد و به حالت اولیه بازنگشت، باید بدانید که سیم بکسل شما از کیفیت خوبی برخوردار نیست.

یکی دیگر از راه‌های تشخیص سیم بکسل باکیفیت، شکل ظاهری آن است. اگر مغزی کنفی از استرندها بیرون زده باشد، نشان دهنده نامرغوب بودن سیم بکسل شما است.در صورتی که کیفیت سیم بکسل آسانسور شما مناسب باشد، طول عمر آن بیشتر شده و همین امر باعث کاهش هزینه‌های مربوط به تعویض می‌گردد.

همچنین کیفیت سیم بکسل می‌تواند ایمنی شما در برابر حوادث ناخواسته را به طور جدی افزایش دهد.

 

انواع سیم بکسل‌ آسانسور

نوع سیمی که برای ساخت بکسل‌های آسانسور مورد استفاده قرار می‌گیرد به سه نوع مختلف تقسیم می‌شوند که در ادامه به طور خلاصه به آنها اشاره خواهی کرد.

  • نوع اول کششی می‌باشد. این نوع از سیم بکسل‌ها بیشترین استفاده در صنعت آسانسور را دارند و از ویژگی‌های آن می‌توان به نیروی قابل تحمل بالا و انعطاف‌پذیری مناسب آن اشاره کرد.
  • بکسل‌های کششی با نیرو بالا جز گروه دوم قرار دارند. زمانی که ارتفاع ساختمان زیاد است و سرعت حرکت آسانسور بالا می‌باشد، از این نو سیم بکسل در آسانسور استفاده می‌شود. به دلیل استحکام بسیار بالا این نوع از سیم‌ها، لازم است شیارهای مورد استفاده برای آن در برابر سایندگی زیاد مقاوم باشند.
  • سیم بکسل‌های فولادی نوع سوم می‌باشند.

 

سرویس سیم بکسل آسانسور

نگهداری و سرویس سیم بکسل آسانسور یکی از مهمترین کارها جهت بالا بردن عمر آنها می‌باشد. در صورت نگهداری نامناسب از کابل‌ها، ممکن است خرابی سیم بکسل آسانسور شما را به دنبال داشته باشد و متحمل هزینه زیاد برای تعویض آن شوید.

سرویس و نگهداری سیم بکسل‌ها باید توسط شرکت پشتیبان آسانسور شما در تاریخ‌های مشخص صورت پذیرد. این امر با بررسی ظاهر سیم‌ها، تست مقاومت آنها، روغن کاری سیم بکسل‌ها و غیره صورت می‌پذیرد.

 

حرف آخر 

امیدواریم که شما از وبلاگ هر آنچه از سیم بکسل آسانسور باید بدانیم راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

 

شماره تماس :

09128066284

 

اینستاگرام :

asa_elevator_group

 

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

 

حجره اینترنتی:

asaelevator

 

مدیریت :

محسن یعقوبی

 

کلمات کلیدی

شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری,

اسامی شرکت های آسانسور, اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,

شرکت تعمیر و نگهداری آسانسور, شرکتهای تعمیر و نگهداری آسانسور, شرکت نگهداری آسانسور, شرکت های نگهداری آسانسور, شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور,

شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران, شرکت های آسانسور سازی در تهران, لیست شرکتهای آسانسور سازی, سایت شرکت آسانسور, شرکت آسانسور غرب تهران, وارد کننده آسانسور, وارد کنندگان آسانسور, وارد کننده موتور آسانسور, فروش آسانسور تهران, شرکت های وارد کننده آسانسور,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *