رزومه کاری

درب آسانسور و چیزهایی که در مورد آن نمیدانستید

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

درب آسانسور و چیزهایی که در مورد آن نمیدانستید
495
6 مهر 1401
asalift-admin

آسانسور آسا

درب آسانسور و چیزهایی که در مورد آن نمیدانستید | آسانسور آسا ارائه دهنده انواع آسانسور و پله برقی آماده خدمات رسانی به مشتریان عزیز میباشد

 

درب آسانسور و چیزهایی که در مورد آن نمیدانستید

علت اهمیت این قطعه را از جهت های مختلف میتوان بررسی کرد. اگر از شما بپرسند یک آسانسور خوب چه ویژگی هایی دارد چه جوابی میدهید؟ احتمالا میگویید ایمن باشد، زیبا باشد ، سریع باشد و به درستی کار کند. بد نیست بدانید نوع و نحوه نصب درب آسانسور در همه موارد بالا موثر است. با ما همراه باشید تا بیشتر با این قسمت از آسانسور آشنا شویم.

 

هر آسانسور چند درب دارد؟

در آسانسور های استاندارد به ازای هر توقف حداقل یک عدد درب طبقه در هر آسانسور وجود دارد. علت اینکه میگوییم حداقل اینست که ممکن است در یک طبقه 2 یا بیشتر هم درب وجود داشته باشد. مثلا بعضی ساختمان ها در هر طبقه 2 یا بیشتر واحد وجود دارد که ورودی آسانسور هر واحد جدا می باشد.

چهارچوب درب های طبقه به اسکلت ساختمان توسط جوش متصل می شود و سپس دور آن دیوار چینی می شود تا درب ها در جای خود محکم شوند.

علاوه بر این در داخل کابین هم برای هر جهت باز شدن درب حداقل یک درب کابین وجود دارد. زیرا ممکن است درب در جهت های متفاوتی باز شود.

 

انواع درب در آسانسور

درب لولایی
درب لولایی

درب آسانسور لولایی

ساده ترین و البته ارزان ترین نوع درب که می توان به عنوان درب طبقه قرار داد درب لولایی است. این نوع درب از یک چهارچوب و خود لته درب تشکیل شده است. بر روی این درب باید قفل جداگانه و دیکتاتور(آرامبند) نیز قرار داد. این نوع دربها را فقط به عنوان درب طبقه می توان استفاده کرد و برای درب کابین کاربرد ندارد.

 

 

درب اتوبوسی
درب اتوبوسی

درب آسانسور اتوبوسی

نحوه عملکرد این نوع درب مانند درب ورودی مسافرین در اتوبوس های شهری است. یک موتور الکتریکی با استفاده از برق نیروی لازم برای باز و بسته شدن دو قسمت درب را فراهم میکند. دو قسمت درب هرکدام به یک طرف جمع می شوند و روی هم قرار نمی گیرند. یکی از ایرادات این نوع درب اشغال بخشی از فضای آستانه ورودی کابین هنگام باز و بسته شدن آن است. به همین دلیل از این نوع درب فقط در مواقعی که فضای کافی برای لته های درب داخل چاه وجود نداشته باشد استفاده می شود. به درب های اتوبوسی آکاردئونی نیز گفته میشود.

 

 

درب تلسکوپی
درب تلسکوپی

درب تلسکوپی آسانسور

از 2 یا چند قسمت به موازات هم تشکیل شده است. همه این قسمتها همزمان رو به جلو یا عقب حرکت میکنند و با پوشاندن قسمتی از فضا، کل قسمت ورودی را می پوشانند. بسته به جهت باز و بسته شدن لته های درب ، درب آسانسور تلسکوپی را را به صورت چپ بازشو و راست بازشو نام گذاری میکنیم.

 

 

 

درب سانترال
درب سانترال

درب آسانسرور سانترال

از دو قسمت تشکیل شده که یکی از قسمت ها در سمت چپ و دیگری در راست قرار میگیرد. برای باز شدن درب اسانسور سانترال این دو قسمت از یکدیگر دور و برای بسته شدن به هم نزدیک می گردند تا درب بسته شود. درب های سانترال چون از وسط باز می شوند نسبت به درب های تلسکوپی کمی زودتر بسته می شوند.همچنین این نوع درب از زیبایی بیشتری نسبت به بقیه دربها برخوردارند.

 

 

آسانسور ها چند نوع درب دارند؟

۱ – آسانسور با درب تمام اتوماتیک: در آسانسور های تمام اتوماتیک دربهای کابین و طبقات همه از نوع اتوماتیک می باشد.

۲ – آسانسور با درب نیمه اتوماتیک: در صورتی که درب طبقات آسانسور از نوع دستی و درب کابین از نوع اتوماتیک باشد آسانسور در دسته نیمه اتوماتیک قرار می گیرد.

۳ – آسانسور با درب دستی: اگر درب طبقات آسانسور از نوع لولایی باشد ولی فاقد درب داخل کابین باشد درب آن از نوع دستی می باشد. این آسانسور ها استاندارد نمی باشند و استفاده از آن بسیار خطرناک می باشد. اگر درب آسانسور منزل شما از نوع دستی می باشد بهتر است هرچه سریعتر برای نصب درب کابین اقدام فرمایید.

 

قطعاتی که روی درب بسته می شوند

درب آسانسور قطعه بسیار مهمی در آسانسور است ولی به تنهایی کامل نیست. برای کامل تر شدن عملکرد این قسمت از آسانسور قطعاتی هم روی آن نصب می شود تا عملکرد آن بهبود یابد. در زیر به بعضی از این قطعات اشاره میکنیم.

1.دیکتاتور (آرام بند) درب آسانسور: در آسانسورهای کششی با درب لولایی قطعه‌ای به نام دیکتاتور یا آرام‌بند معمولا در بالای درب‌های لولایی قرار دارد. وجود این قطعه کمک می کند تا درب به آرامی بسته شود هر چند که شما درب را محکم ببندید. در واقع این قطعه از به شدت بسته شدن درب ، جلوگیری می کند. وظیفه دیگر این قطعه ایجاد فشار روی در برای بسته شدن کامل آن است. معمولا در مواردی که عرض درب بیشتر از 120 سانتی‌متر باشد (مانند آسانسور‌های بیمارستانی) از دو آرام‌بند استفاده میشود.

2.قفل درب آسانسور آسانسور: باز بودن در آسانسور در حین حرکت بسیار خطرناک میباشد. در آسانسور های استاندارد درب همه طبقات بجز در طبقه ای که کابین روبروی آن قرار دارد باید بسته باشد. قبل از شروع به حرکت کابین ، تابلو فرمان دستور بسته شدن درب های باز را صادر می کند. وجود قفل درب آسانسور باعث می شود مطمئن باشیم هیچ دربی حین حرکت باز نمی شود. قفل درب آسانسور یکی از اجزای سری ایمنی نیز می باشد که این قفا آسانسور بسیار برای امنیت اسانسور ها مهم است.

3.کنتاکت درب طبقات و کابین: کنتاکت درب یکی دیگر از اجزایی است که روی دربها نصب می شود تا قبل از حرکت کابین آسانسور مطمئن شویم در ها بسته است.

4.کمان درب کابین آسانسور: همانطور که در بالا اشاره کردیم درب همه طبقات بجز درب طبقه ای که کابین روبروی آن قرار دارد باید بسته باشد. کمان مکانیکی درب وظیفه دارد در زمان توقف کابین روبروی طبقه مقصد قفل درب را آزاد کند.

 

جنس در آسانسور از چیست

در گذشته درب طبقات را از چوب و از نوع لولایی می ساختند. به مرور زمان این درب ها جای خود را به درب های فلزی دادند. اصلی ترین علت آن هم قابل اشتعال بودن دربهای چوبی بود. علت دیگر این تغییر تاب برداشتن این دربها به مرور زمان بود. امروزه دربها را با ورق های فولادی می سازند.

 

رایج ترین خرابی های در آسانسور

درب مانند تمام قطعات سازنده آسانسور به مرور زمان مستهلک می شود. در واقع بیشتر خرابی های آسانسور هم مربوط به درب آن است. در این مقاله به بعضی خرابی های رایج درب ها اشاره میکنیم .

درب اتوماتیک بسته نمی شود: احتمالا مشکل از موتور درب اتوماتیک است. همچنین دقت کنید چیزی در سر راه بسته شدن آن نباشد.

درب لولایی به طور کامل بسته نمی شود: احتمالا مشکل از دیکتاتور آرام بند درب است و نیاز به سرویس دارد.

موقع حرکت آسانسور هم درب باز می ماند: این مورد بسیار خطرناک است و بلافاصله باید برای رفع آن اقدام نمود. این اتفاق معمولا به دلیل خرابی قفل می باشد.

 

ویژگی های درب خوب چیست؟

ویژگی های در خوب برای هر آسانسور متفاوت است. اما برخی ویژگی های مشترک را در زیر برایتان شرح میدهیم.

۱- عرض درب: عرض درب آسانسور شما باید متناسب با کاربری آسانسور ساختمان شما باشد.

۲- بی صدا: درب آسانسور باید بصورت بی صدا باز و بسته شود.

۳- داشتن فتوسل: برای پیشگیری از بسته شدن درب آسانسور زمانی که کسی(یا چیزی) روبروی آن است درب آسانسور باید مجهز به فتوسل باشد.

۴- تنظیم بودن سرعت و شدت باز و بسته شدن درب: سرعت باز و بسته شدن درب باید توسط سرویسکار تنظیم شود. این تنظیم باید طوری باشد که تعادل بین آرام بسته شدن درب و خیلی سریع بسته شدن آنرا نگاه دارد. از طرفی شدت باز و بسته شدن درب نیز باید تنظیم باشد. بطوری که اگر کسی مانع بسته شدن درب شد درب بسته نشود.

 

مقایسه در ایرانی با خارجی

این بخش را بهتر است از دو منظر بررسی کنیم. از لحاظ کیفیت دربهای لولایی ساخته شده در داخل کشور با نمونه های ترک و اروپایی برابری میکنند. اما دربهای اتوماتیک برند های اروپایی از کیفیت بهتری نسبت به نمونه مشابه ایرانی برخوردارند. اما از نظر خدمات پس از فروش خدمات دهی برند های ایرانی بسیار بهتر از برند های غیر ایرانی است. به طوری که احتمالا فاصله خرابی درب آسانسور شما تا تعمیر آن به اندازه یک تماس تلفنی باشد.

 

حرف آخر 

امیدواریم که شما از وبلاگ درب آسانسور و چیزهایی که در مورد آن نمیدانستید راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

 

شماره تماس :

09128066284

 

اینستاگرام :

asa_elevator_group

 

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

 

حجره اینترنتی:

asaelevator

 

مدیریت :

محسن یعقوبی

 

کلمات کلیدی

شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری,

اسامی شرکت های آسانسور, اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,

شرکت تعمیر و نگهداری آسانسور, شرکتهای تعمیر و نگهداری آسانسور, شرکت نگهداری آسانسور, شرکت های نگهداری آسانسور, شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور,

شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران, شرکت های آسانسور سازی در تهران, لیست شرکتهای آسانسور سازی, سایت شرکت آسانسور, شرکت آسانسور غرب تهران, وارد کننده آسانسور, وارد کنندگان آسانسور, وارد کننده موتور آسانسور, فروش آسانسور تهران, شرکت های وارد کننده آسانسور,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *