رزومه کاری

تفاوت بالابر و آسانسور

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

تفاوت بالابر و آسانسور
442
16 آذر 1401
مدیر سایت

تفاوت بالابر و آسانسور

تفاوت بالابر و آسانسور, آسانسورها و بالابرها در بسیاری از ساختمان های قدیمی و جدید همچنین در کارگاه ها و کارخانجات و در محیط های صنعتی نصب می شوند.

اصولا هردو وسیله برای جابجایی عمودی به کار میروند ولی از لحاظ ساختار و شکل ظاهری تفاوت زیادی دارند.

 

آسانسور و بالابر ساختمانی

تفاوت آسانسور و بالابر از نظر تکنیکی در حدی است که نمی توان یکی از آن دو را به جای دیگری نصب کرد.

برای اینکه فرق بین بالابر و آسانسور را متوجه شویم بهتر است تعریف روشنی از این دو سازه داشته باشیم ، شاید در لفظ تفاوت چندانی بین این دو کلمه احساس نشود اما هریک از آنها برای شرایط خاصی طراحی شده اند.

بالابرهای هیدرولیکی در هر نقطه ای امکان دسترسی به شما خواهند داد و مثل آسانسورها محدودیت طبقه ای و در نقاط خاص ندارند.

یک آسانسور دستگاه بالابرنده دائمی است که طبقات تعریف شده ای را پوشش می دهد و شامل کابینی است که افراد اجازه دسترسی به آن را دارند و میتوانند در طبقات مختلف پیاده و سوار شوند و به صورت عمودی در ساختمان حرکت می کند.

آسانسورها نسبت به بالابرها ایمنی بیشتری دارند و برای آنها استاندارد و بیمه تعریف شده است.

از یک بالابر برای حمل نفر یا بار در شرایط مختلف استفاده می شود. بالابرهای هیدرولیکی عموما با استفاده از سیلندر، پیستون، مخزن روغن ، پمپ و جک بالا و پایین می روند.

استفاده از این بالابرها در جامعه افزایش روز افزون  داشته است که به صورت ثابت و متحرک قابل سفارش هستند.

در صورتی که بالابر برای جابجایی نفرات باشه حتما نیاز به کابین دارد اما بالابرهایی که برای انتقال بار و خودرو هستند نیازی به کابین نداشته و فقط از کفی استفاده می شود.

بالابرها در دسته بندی کلی به دو دسته تقسیم می شوند:

بالابرهای ثابت و بالابرهای متحرک که بالابرهای ثابت نیازمند یک چاهک جهت جمع شدن دستگاه هستند.

تفاوت بالابر و آسانسور

تفاوت بالابر و آسانسور

تفاوت بالابر و آسانسور در سرعت آنها :

بیشترین تفاوت  در سرعت حرکت آنهاست سرعت آسانسور از 0.7 متر بر ثانیه به بالا است که در مقایسه با بالابرها سرعت کمتری دارند.

سرعت بالابرها بین 20متر بر ثانیه و گاهی تا 5 متر بر ثانیه نیز این سرعت افزایش دارد.

آسانسورها دارای سیستم های ضد سقوط و ایمنی هستند و هزینه نصب بالاتری نسبت به بالابرها دارند.

آسانسورها حتما احتیاج به چاهک دارند در نتیجه در ساختمانها که امکان احداث چاهک نباشد از بالابرها استفاده می کنند.

در صنعت ساخت و تولید ، آسانسور وسیله ای است برای بالابردن اجسام در یک مسیر ثابت عمودی در طبقات مختلف توسط کانتینر یا سبد انتقال.

در آسانسورها مدل های مختلفی وجود دارد بعضی از آنها با کابل و زنجیر و بعضی دیگر بر اساس پیچ ارشمیدس کار می کنند.

تفاوت انرژی در آسانسور و بالابر

یکی از مهمترین تفاوت ها در بالابر و آسانسور که نمی توان آن را نادیده گرفت مصرف انرژی می باشد. در بالابرها انرژی برق کمتری مصرف می شود.

صرفنظر از میزان استفاده و تراکم تردد آسانسورها در مدار مشابه برق بیشتری مصرف می شود.

میزان فضای مورد نیاز برای نصب بالابرها بسیار کم تر از آسانسورهاست در نتیجه بالابرها را در فضاهای متنوع تری نصب می کنند برای مثال جلوی بالکن ها ، و یا فضای بین راه پله ها برای نصب بالابر کافی است اما برای نصب آسانسور و موتور آن به فضای بیشری احتیاج داریم.

اغلب شما شنیده اید که از اصطلاح بالابرها بجای آسانسور استفاده می شود ، که استفاده ی این دو اصطلاح متفاوت مشابه به نظر میرسد در صورتی که شبیه هم نیستند.

تفاوت بین این دو اصطلاح می تواند متفاوت باشد در اطلاعات مرتبط به بالابر و آسانسور ، بالابر نتیجه تغییرات قدرت است و بستگی به جرم هوا و سرعت هوا و مقاومت هوا دارد ، بالابرها یک مکانیزم هستند که مارا به طبقات بالابر می برند.

یک آسانسور وسیله نقلیه عمودی هست که به صورت کار آمد مردم یا وسایل رو بین طبقات ساختمانها هدایت می کند، بعضی مواقع یک آسانسور  در ساختمان های در دست ساخت استفاده می شود. هر دو این عناوین با بالابر و آسانسور به کابین یا برنامه ای گفته می شود که تعبیه شده تا بوسیله ی شافت یا تجهیزاتی افراد یا وسایل را در سطوح مختلف جابجا کند، آنها را سوار کرده بالا ببرد .

مهمترین تفاوت بین آسانسور و بالابر زمینه استفاده آنهاست در چه محلی و برای چه مقصودی استفاده خواهند شد ؟

آسانسور یک سازه ی دائمی و ثابت است برعکس بالابر .

حرف آخر

امیدواریم که شما از وبلاگ بالابر خانگی راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۸۰۶۶۲۸۴

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی

شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری,اسامی شرکت های آسانسور, اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت تعمیر و نگهداری آسانسور, شرکتهای تعمیر و نگهداری آسانسور, شرکت نگهداری آسانسور, شرکت های نگهداری آسانسور, شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور,شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران, شرکت های آسانسور سازی در تهران, لیست شرکتهای آسانسور سازی, سایت شرکت آسانسور, شرکت آسانسور غرب تهران, وارد کننده آسانسور, وارد کنندگان آسانسور, وارد کننده موتور آسانسور, فروش آسانسور تهران, شرکت های وارد کننده آسانسور,

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *