رزومه کاری

طبقه بندی آسانسورها بر اساس نوع رانش

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

طبقه بندی آسانسورها بر اساس نوع رانش
558
3 دی 1401
مدیر سایت

طبقه بندی آسانسورها بر اساس نوع رانش

طبقه بندی آسانسورها بر اساس نوع رانش:

1-آسانسور هیدرولیکی

2-آسانسور پنوماتیکی

3-آسانسوربرقی

ویژگی های آسانسور هیدرولیک :

آسانسورهای هیدرولیک در ظرفیت های مختلف با طول مسیر حركت كم به كار گرفته می شوند و معمولاً در ظرفیت های بالا نسبت به انواع كششی مقرون به صرفه تر می باشند .

حركت نرم و روان و قابلیت تنظیم سرعت ، دقت توقف در تراز طبقه ، شروع و خاتمه حركت بدون شوك از مزایای این نوع آسانسورها می باشد . عدم نیاز به پیش بینی موتورخانه در بالای چاه و امكان قرار دادن آن در فضای دورتری از چاه نیز از مزیتهای این نوع می‌باشد .

انواع سیستم محرکه آسانسورها:

سیستم محرکه آسانسور های هیدرولیکی میتواند از نوع مستقیم یا غیر مستقیم باشد. در نوع مستقیم جك مستقیماً به یوك كابین متصل می گردد و در نوع غیرمستقیم از طریق حركت سیم بكسل متصل به یوك كابین موجب جابجایی آن می شود .

مواردی که برای نصب جک آسانسور باید رعایت شود:

در صورتیکه که جک از نوع مستقیم باشد باید دارای شیر اطمینان مخصوص باشد، در صورتیكه از نوع غیرمستقیم باشد كابین باید مجهز به سیستم ترمز اضطراری و كاورنر باشد .

وقتی از دو جک برای بالا بردن کابین استفاده می شود باید فشار روغن روی آنها به طور یکسان باشد.

زمانی آسانسور هیدرولیک نیاز به جک دارد برای نصب آن باید جایگاه حفر چاه برای قرار گیری جک را در نظر گرفت.

چاه جك باید نسبت به نفوذ آب مقاوم شده و با دقت 25 میلی متر در ارتفاع 3 متر اجرا گردد .

ابعاد و نحوه اجرای چاه جك و یا سازه های مختلف اطراف چاه آسانسور باید از شركتهای معتبر آسانسور اخذ شود .

سایر محاسبات مانند  تعداد ، ظرفیت ، جابجایی كه برای آسانسورهای كششی مقرر شده ، برای آسانسورهای هیدرولیك نیز لازم الاجرا می باشد .

طبقه بندی آسانسورها بر اساس نوع رانش

طبقه بندی آسانسورها بر اساس نوع رانش

آسانسور برقی دارای :

1-رانش كششی : كه سیم بكسل را بعلت اصطكاك با شیارهای فلكه كششی كه متصل به گیربكس است به حركت در می آید

2-رانش مثبت : كه آسانسور توسط زنجیر یا سیم بكسل بعلل دیگری غیر از اصطكاك بحركت در می آید

3- رانش با موتور مغناطیسی خطی : كه نیروی محرك به توسط كویلهائی كه بطور خطی آرایش داده شده اند بطور مستقیم یا غیرمستقیم به كابین یا وزنه تعادل اعمال شود

قطعات اصلی آسانسورهای الكتریكی عبارتند از :

وسایل تعلیق كاری كابین ، وزنه تعادل كه می تواند سیم بكسل فولادی و یا زنجیر باشد .

وسیله رانش که محرک آسانسور است و شامل:

1-موتور الكتریكی

2-گیربكس

3- ترمز

4-فلكه كششی و یا دنده زنجیر

5-شاسی ماشین – كوپلینگها، محورها ، یاتاقانها

كابین كه مسافرین و یا بار را حمل می كند، شامل یوك ، كه چهار چوبی فلزی است و كابین از طریق آن به سیستم تعلیق متصل می شود ، كف كابین كه بار را نگهداری می كند و بدنه كابین به كف متصل است .

قطعات دیگرعبارتند از :

1- سیستم تعلیق

2- راهنماها كه باعث هدایت كابین در مسیر حركت خود می شود .

3- سیستم ایمنی

4-درب كابین و محرك درب

وزنه تعادل كه برای جبران وزن كابین و قسمتی از ظرفیت بكار می رود .

 چاه آسانسور 

این فضا قسمتی یا تماماً پوشیده است و از كف چاله تا سقف  ادامه دارد در این فضا كابین و وزنه تعادل حركت می كنند و شامل ریلهای راهنما برای كابین و وزنه تعادل و درهای طبقات و ضربه گیر در كف چاه می باشد .

سیستم ایمنی

یك وسیله مكانیكی است كه در صورت بروز هر گونه خرابی ، یا شل شدن سیم بكسل وسیله توقف و نگه داشتن كابین و یا وزنه تعادل در روی ریل راهنما می باشد و اگر سرعت كابین در جهت پائین رفتن از مقدار مشخص شده ای تجاوز كند این مكانیز عمل می نماید ، عملكرد این مكانیزم توسط گاورنر كه معمولاً در موتورخانه است شروع می شود .

ضربه گیرها

كابین یا وزنه از حدود تعیین شده در چاهك گذشته و امكان برخورد با كف چاهك پیش می آید این وسیله از برخورد خشن جلوگیری می نماید . ضربه گیر ممكن است از جنس پلی اورتان ، فنر یا نوع روغنی انتخاب شود كه بستگی به سرعت اسمی داشته و طوری طراحی می شود تا انرژی جنبشی كابین یا وزنه تعادل را جذب كرده و یا مستهلك نماید .

تجهیزات الكتریكی

كه شامل امكانات ایمنی و روشنایی نیز می گردد .

سیستم كنترلی

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۸۰۶۶۲۸۴

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی

شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری,اسامی شرکت های آسانسور, اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت تعمیر و نگهداری آسانسور, شرکتهای تعمیر و نگهداری آسانسور, شرکت نگهداری آسانسور, شرکت های نگهداری آسانسور, شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور,شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران, شرکت های آسانسور سازی در تهران, لیست شرکتهای آسانسور سازی, سایت شرکت آسانسور, شرکت آسانسور غرب تهران, وارد کننده آسانسور, وارد کنندگان آسانسور, وارد کننده موتور آسانسور, فروش آسانسور تهران, شرکت های وارد کننده آسانسور, تاریخچه آسانسور , حقایق جالب در مورد آسانسورها,خرید آسانسور, فروش آسانسور, خرید آسانسور در تهران,فروش آسانسور در تهران, قیمت آسانسور, استعلام آسانسور, استغلام قیمت آسانسور

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *