رزومه کاری

تعمیر آسانسور

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

تعمیر آسانسور
322
26 دی 1401
مدیر سایت

تعمیر آسانسور چیست؟

تعمیر آسانسور, امروزه آسانسور ها جزو بهترین و مجهزترین تجهیزات شناخته می شوند .به گونه ای که بدون این دستگاه عملا رفت و آمد در ساختمان های چند طبقه سخت و غیر ممکن خواهد شد. با استفاده از این تجهیزات به راحتی و در مدت زمان کوتاهی افراد می توانند بین طبقات مختلف جابجا شوند. از جمله مسائل اصلی و مهمی که در استفاده از آسانسورها مطرح است، مساله خرابی و نیاز به تعمیر این تجهیزات است. به همین دلیلی در صورت بروز علائم خرابی این دستگاه ها در اولین فرصت باید نسبت به تعمیرات آنها اقدام کرد، تا از بروز خرابی های دیگر که منجر به بار آمدن خسارات هنگفت می شود، جلوگیری شود.

شایع ترین خرابی ها و ایرادات آسانسور

در این قسمت شایع ترین مشکلات و خرابی هایی که سیستم های آسانسور با آن ها مواجه می شود مورد بررسی قرار گرفته است. می توان گفت این مشکلات در اکثر سیستم ها اتفاق می افتد که نیاز به انجام تعمیر آسانسور را ضروری می سازد.

قطع شدن جریان برق

به دلیل آن که سیستم آسانسور برای کار کردن به جریان برق نیاز دارد، هر گونه ضعیف شدن یا قطعی برق می تواند عملکرد آن ها را مختل کند. همچنین به روز رسانی شبکه برق رسانی در آپارتمان و ساختمان که باعث افت جریان برق می شود بر عملکرد آن تاثیر منفی می گزارد.

فلکه های فرسوده موتور

فرسودگی فلکه های موتور باعث آن می شود که روی ریل ها یا طناب های فولادی ساییدگی بیش از اندازه ایجاد شود که این مساله باعث افزایش سطح ساییدگی روی قطعات و سطوح متحرک می شود. این وضعیت باعث اختلال در حرکت و جابجایی کابین آسانسور می شود.

بروز آلودگی ها در قسمت های آسانسور

درون روغنی که برای روانکاری قطعات متحرک آسانسور استفاده می شود، ذرات فلزی بسیار ریزی آزاد شده که باعث ایجاد اختلال در سیستم گیربکس آسانسور می شود. همچنین فرسوده شدن روغن به دلیل تعویض دیرهنگام آن هم می تواند باعث آلودگی سیستم آسانسور شده و عملکرد تجهیزات را دچار اختلال کند.

خرابی و ایراد پیدا کردن بلبرینگ ها

در حدود بیش از نیمی مشکلات و خرابی های موتور مربوط به خرابی های بلبرینگ است. به طوری که ارتعاشات و لرزش های داخل موتور باعث می شود بلبرینگ ها از خود سر و صدای زیادی ایجاد کنند.

تنظیم نبودن و نصب نامناسب موتور

تراز و تنظیم بودن موتور آسانسور مساله ای بسیار مهم است. زیرا اگر موتور تراز و تنظیم نباشد، ساییدگی فلکه کشش اصلی و بلبرینگ های موتور را به دنبال دارد.

تعمیر آسانسور

تعمیر آسانسور

تعمیرات آسانسور

به مجموعه خدماتی گفته می شود که در موقع بروز خرابی و یا ایراد در چند قطعه از سیستم آسانسور رخ می دهد. برای مثال اگر سیستم آسانسور هم در بخش مکانیکی و هم الکتریکی دچار خرابی چند قطعه شود در این صورت نیاز به انجام تعمیرات آسانسور وجود دارد. البته تعمیرات آسانسور هم به دو شکل دوره ای و موردی انجام می شود. در شکل دوره ای، مالکان آپارتمان ها قراردادی با یک مرکز تعمیرات آسانسور منعقد می کنند که با این قرارداد، مرکز تعمیرات موظف است طی دوره های مشخص که معمولا ماهانه است، آسانسور را بررسی کرده و در صورت بروز خرابی ها، به شناسایی ایرادات و خرابی ها پرداخته و تعمیرات لازم را انجام دهد.

در روش موردی هم هیچ گونه قراردادی بین کارفرما و مرکز تعمیرات بسته نمی شود و تنها مدریت ساختمان در مواقعی که آسانسور دچار خرابی شود از یک تعمیرکار برای رفع ایرادات به وجود آمده کمک می گیرد. به طور کلی روش تعمیرات دوره ای هم از نظر هزینه و هم از نظر ایمنی نسبت به روش موردی بهتر است.

تعمیر آسانسور در تهران

امروزه در کلان شهر تهران شرکت ها و مراکز بسیاری در زمینه تعمیر و سرویس انواع آسانسورها و بالابرها فعالیت می کنند. برخی از این شرکت ها تازه تاسیس بوده و برخی نیز چندین سال است به صورت تخصصی در این زمینه فعالیت می کنند. به طور کلی در شرکت های تازه تاسیس پرسنل و تعمیرکاران نسبت به شرکت هایی که از تاسیس آن ها سال ها می گذرد، از تخصص و تجربه پایین تری برخوردارند.

در تهران که به عنوان قطب صنعت آسانسور در کشور شناخته می شود، همواره کارفرمایان برای انجام تعمیرات نیاز به خدمات تخصصی دارند. از این رو اگر در تهران هستید و نیاز به خدمات تعمیر آسانسور دارید، به سراغ شرکت های باسابقه ای بروید که در انجام خدمات تعمیرات تجربیات زیادی داشته و می توانند نمونه کارهای زیادی را برای شما ارائه دهند.

هزینه تعمیر آسانسور

به طور کلی هزینه های تعمیر آسانسور به عوامل مختلفی بستگی دارد و این عوامل تعیین کننده میزان این هزینه خواهد بود. عامل اول تجاری یا مسکونی بودن ساختمان است.

به طوری که هزینه تعمیر آسانسور در ساختمان ها و آپارتمان مسکونی نسبت به اماکن و ساختمان های تجاری کم تر است. عامل بعدی، ارتفاع ساختمان یا آپارتمان است. مسلما ساختمانی که چند طبقه و چند واحدی باشد، هزینه تعمیر آسانسور آن نسبت به ساختمانی که ارتفاع و طبقات کم تری دارد، بیش تر خواهد بود.

حرف آخر

امیدواریم که شما از این مقاله راضی بوده باشید .

توصیه می شود برای کسب اطلاعات بیشتر دیگر وبلاگ های ما را مطالعه کنید.

موفق باشید …


شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

۰۹۱۲۸۰۶۶۲۸۴

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *