رزومه کاری

کابین آسانسور چیست

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

کابین آسانسور چیست
422
13 بهمن 1401
مدیر سایت

کابین آسانسور چیست

کابین آسانسور چیست, آسانسور دارای قطعات مختلفی است. یکی از این قطعات کابین است. شاید بپرسید که کابین آسانسور چیست ؟

کابین آسانسور جزء 5 قطعه اصلی آسانسور است.

کابین به ما کمک می کند تا از طبقه ای به طبقه ی دیگر منتقل شویم. در واقع در زمان استفاده از آسانسور ما سوار کابین شده و توسط آن مسیر خود در بین طبقات را طی می کنیم. کابین محافظ جان مسافرین در طول مسیر می باشد.

تنها آدمها نیستند که از کابین استفاده می کنند، بلکه برای جابجایی بار نیز از کابین استفاده می شود.

کابین باید دارای ایمنی کامل باشد تا مسافرین و بار سلامت به مقصد برسند.

اندازه و ابعاد استاندارد کابین آسانسور

ابعاد استاندارد کابین آسانسور، با ظرفیت جابجایی مسافر متناسب است و به میزان ترافیک (رفت و آمد) محل نصب آسانسور بستگی دارد.

برای جلوگیری از اضافه بار (بیش از ظرفیت آسانسور) مساحت کابین باید محدود گردد، برای این منظور ضمن توجه به ابعاد داده شده برای چاه آسانسور در جدول های (۱) و (۲) و حداقل و حداکثر مساحت مجاز داخل کابین الزامی می باشد.

مشخصات فنی کابین آسانسور

کابین آسانسور چیست

کابین آسانسور از بخش های مختلفی تشکیل می شود، که بسته به نوع هزینه و درخواست استفاده کنندگان می تواند، از طراحی شیک و امکانات متنوعی برخوردار باشد.

تمامی کابین های آسانسور دارای سه بخش اصلی هستند. سکو یا محلی که افراد و یا اشیا بتوانند روی آن قرار بگیرند و بایستند.

چارچوب و یا همان یوک که اتاق آسانسور بر روی آن سوار می گردد، که تمام وزن کابین از طریق یوک به سیم بکسل و موتور منتقل می شود، به همین دلیل مهمترین بخش کابین آسانسور است و سومین بخش اساسی اتاقک آسانسور را قسمت دیواره ها و سقف کابین تشکیل می دهد، که برای محافظت و ایمنی افرادی که در کابین سوار می شوند طراحی و تعبیه می گردد.

کابین آسانسور چیست

جنس کابین آسانسور

انتخاب جنس کابین آسانسور به نوع آسانسور، ظرفیت آسانسور، وزن مجاز کابین آسانسور، قدرت موتور آسانسور، شرایط منطقه و آب و هوا، در معرض نور خورشیدن بودن و… بستگی دارد.

به‌ طور مثال، وقتی نور خورشید به کابین آسانسور تابیده می‌شود به دلیل انعکاس نور از استیل استفاده نمی‌ شود.

وقتی آسانسور باربری است، بهتر است برای کابین آسانسور استیل کار نشود چون آسانسور سنگین می‌شود. در مناطق شمالی و جنوبی کشورمان به خاطر رطوبت بالا حتما باید از استیل نگیر استفاده نمود.

گاهی جنس برخی از کابین‌های آسانسور، شیشه‌ای است. این نوع کابینها، کابینهای پانوراما نامیده می شوند.

مراحل بازسازی کابین بالابر

برای بازسازی کابین آسانسور بایستی مراحل متنوعی را اجرا کنید که عبارتند از:

1-خالی کردن تمامی تزئینات پیشین بالابر

2-اندازه گیری اتاقک بصورت صحیح و دقیق

3-طرح ریزی جامع اتاقک با مشاوره توسط صاحب کار

4-تولید اجناس مصرفی تزیینات اتاق بالابر

5-خالی کردن ابزار ها و مواد اولیه مصرفی در مکان پروژا

6-نصب و راه اندازی سنگ در کف اتاقک

7-راه اندازی پانل های استیل یا MDF

8-راه اندازی نمایشگر اتاقک بالابر

9-عوض کردن سامانه روشنایی

10-راه اندازی و نصب سقف استیل

11-برداشتن روکش های استیل انواع مختلف کابین آسانسور عبارتند از:

12-اتاقک بالابر با درب نیمه خودکار تلسکوپی

13-اتاقک بالابر با درب تمام خودکار سانترال

14-اتاقک بالابر فاقد درب

15-نوع درب اتاقک بالابر

16-اتاقک و تزیینات فرمیکا استیل

17-اتاقک و تزئینات ام دی اف استیل

18-اتاقک و تزیینات تمام استیل

19-اتاقک و تزیینات شیشه ای که در ظاهر ساختمان و یا در مراکز تجاری به کار برده می شود.

20-اتاقک با جداره گالوانیزه و کفه پارکت یا سنگ که همواره برای آسانسور یا در آپارتمان ها به شیوه موقت به کار برده می شود.

مکانیزم عملکرد کابین آسانسور

یوک یا همان چارچوبی که کابین آسانسور بر روی آن قرار دارد، به سیم بکسل و موتور آسانسور متصل است و از طرف دیگر خود کابین آسانسور بر روی یوک سوار است.

حرکت کابین در بین طبقات یک ساختمان بدین صورت است که افرادی که در کابین آسانسور حضور دارند برای جابجایی از طریق شاسی، کلید طبقه مورد نظر را فشار می دهند، این در خواست در تابلو فرمان به سرعت پردازش می شود و از طریق سنسورهای تعبیه شده بر اساس نوع سیستم آسانسور، به کمک موتور آسانسور یوک و کابین به حرکت در می آید.

سرویس و نگهداری کابین آسانسور

امروزه تمامی ساختمان های بالای 4 طبقه ای که ساخته می شوند طبق قانون باید آسانسور در آنها نصب گردد.

مهمترین بخش در ساختمان های مرتفع، آسانسور می باشد. بنابراین باید توجه داشت که در هنگام تعمیر و نگهداری دوره ای آسانسور، کابین هم مورد بررسی قرار گیرد، تا در صورت بروز مشکل سریعا بر طرف گردد. زیرا در نگهداری و ماندگاری آسانسور نقش کابین بسیار پر رنگ است، به دلیل اینکه به طور تقریبی یک پنجم هزینه پکیج آسانسور را همین کابین آسانسور تشکیل می دهد.

آسا لیفت با سابقه درخشان در حوزه خدمات پس از فروش این آمادگی را دارد، تا بازدیدهای دوره ای سویس نگهداری آسانسور را برای شما مشتریان عزیز انجام داده و در صورت لزوم کابین آسانسور شما را در سریع ترین زمان ممکن تعمیر و یا تعویض نماید.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

09128066284

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *