رزومه کاری

انواع درب آسانسور

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

انواع درب آسانسور
432
16 بهمن 1401
مدیر سایت

انواع درب آسانسور

انواع درب آسانسور,  به دو گروه اصلی درب داخلی آسانسور و درب داخل طبقه که مختصرا به آن‏ها درب کابین و درب طبقه گفته می‏ شود.تقسیم می‏ شوند و خود درب طبقه به دو بخش درب اتوماتیک و درب دستی تقسیم می ‏شد. حال می ‏خواهیم با جزئیات بیشتر به معرفی انواع درب‏ های کابین و طبقه بپردازیم.

توجه: برای اینکه در تصاویر این مقاله راحت تر بتوان درب کابین را از درب طبقه تشخیص بدهید، درب کابین را با رنگ آبی.و درب طبقه را با رنگ قرمز مشخص کرده ایم. همچنین جهت باز شدن درب‏ ها را هم با رنگ سبز نشان می‏ دهیم.

درب آسانسور تلسکوپی 

انواع درب آسانسور

همان طور که از نام این نوع درب پیداست لته ‏های آن به صورت تلسکوپی روی هم قرار می‏ گیرند و نکته حائز اهمیت.در انتخاب این نوع درب ها، انتخاب جهت باز شدن یا بسته شدن لته ‏ها روی یکدیگر است.که هنگام طراحی آسانسور مشاور یا مهندس طراح با توجه به ابعاد و شکل چاه آسانسور و موقعیت لابی طبقات ساختمان جهت درب را تعیین می‏کند.

از دیگر نکات مهمی که هنگام طراحی آسانسور به آن توجه می ‏کنند تعداد لته‏ های درب آسانسور است.

این تعداد فضای داخل چاه و کابین مرتبط است.همانطور که در شکل بالا مشخص است بازشوی درب آسانسور به سمتی گفته می‏ شود.که وقتی مقابل لته‏ های درب طبقه قرار می ‏گیریم.می‏ بینیم که هنگام باز شدن درب آسانسور لته ‏ها.به آن سمت حرکت کرده و روی یکدیگر قرار می ‏گیرند.

پس بنابراین درب تلسکوپی آسانسور به دو جهت راست بازشو و چپ بازشو تفکیک می‏ شوند.و بر اساس تعداد لته ‏های استفاده شده در درب به صورت‏ های درب کابین تلسکوپی دو لته راست بازشو یا مثلا درب طبقه تلسکوپی سه لته چپ بازشو نامیده می ‏شوند.

انواع درب آسانسور

درب آسانسور سانترال 

انواع درب آسانسور

با توجه به نام این دسته از درب‏ های آسانسور مشخص است که حرکت لته ‏ها از مرکز شروع شده و به طرفین امتداد پیدا می‏ کند.

همانند دیگر انواع درب آسانسور تعداد لته‏ ها در نوع سانترال می‏ تواند متفاوت باشد و بر اساس تعداد لته اسم این نوع درب می ‏تواند.مثلا به صورت درب طبقه سانترال دو لته یا درب کابین آسانسور سانترال چهار لته بیان شوند.

در شکل زیر به وضوح این نوع درب نمایش داده شده است.در درب تلسکوپی آسانسور باید به این نکته توجه نمود که تعداد لته‏ های درب کابین و طبقه بایستی با یکدیگر برابر بوده و جهت یکسانی داشته باشند.

البته هیچگاه نمی‏توان در دنیای مهندسی محدودیتی را به طراح وارد نمود چون موارد زیر باید در طراحی و استاندارد باید بررسی و مورد توجه قرار بگیرد.

درب آسانسور اتوبوسی تاشو

از دیگر انواع درب‏ های آسانسور می ‏توان به درب‏ های اتوبوسی اشاره کرد. دلیل انتخاب این نام شباهت عملکرد این نوع درب اسانسور به درب‏های اتوبوس است!

در این مدل درب، لته ‏ها به صورت آکاردئونی یا تاشو به صورت تلسکوپی به یک سمت یا سانترال به طرفین جمع می‏ شوند. البته این نوع درب بیشتر برای درب کابین آسانسور استفاده می‏ شود و در مواردی.که محدودیت‏ های برای طراح وجود داشته باشد از این نوع درب برای درب طبقه آسانسور نیز استفاده خواهد کرد.

این مدل از درب آسانسور استانداردهای خاص خود را دارد و برای اطلاع از شرایط استاندارد آن پیشنهاد می کنیم صفحه مربوط به استاندارد آسانسور را مطالعه فرمایید.

درب آسانسور ساده لولایی

تک لنگه Swing Door از رایج ترین انواع درب طبقه آسانسور، درب ‏های لولایی تک لنگه هستند که هم از ایمنی بالایی.برخوردارند و هم از لحاظ قیمت تمام شده مقرون به صرفه ترین انواع درب طبقه آسانسور هستند.

از آنجایی که همواره قیمت درب آسانسور یکی از پارامترهای اساسی در قیمت کل آسانسور است معمولا برای پایین آمدن قیمت نهایی قابل اعلام به مشتری از این نوع درب در لیست اجزای آسانسور استفاده می کنند.

این نوع درب در دو جهت چپ بازشو و راست بازشو تولید می ‏شود و هنگام طراحی و نصب درب بایستی به این نکته توجه نمود وگرنه در صورت نصب نا صحیح ممکن است خسارت جبران ناپذیری به پروژه وارد شود!

درب آسانسور ساده (لولایی) دو لنگه Bespoke Doorدر مواردی اگر نیاز به عریض تر شدن فضای ورود به داخل کابین آسانسور داشته باشیم و در عین حال فضای کافی برای بازشوی درب اتوماتیک در چاه آسانسور وجود نداشته باشد و طراح قصد استفاده از حداکثر فضای مفید چاه آسانسور را داشته باشد معمولا از درب‏ های لولایی دو لنگه استفاده می‏شود.

این موضوع در بیمارستان‏ ها و آسانسورهای باربر زیاد مشاهده می‏ شود که عرض مفید ورود به کابین از اهمیت بالایی برخوردار است.

درب آسانسور جمع شو 

این نوع درب آسانسور در گذشته در ساختمان‏ های مسکونی نیز استفاده می شد، اما به مرور زمان و با وضع قوانین جدید استاندارد آسانسور و سختگیری بیشتری جهت حفظ ایمنی.و سلامت مسافران آسانسور کم کم از رده استفاده در آسانسور مسکونی خارج شد اما هنوز در آسانسورهای اماکن صنعتی و کارخانجات از این مدل درب آسانسور استفاده می‏ شود.

از دلایل استفاده این نوع درب ها در این بازه زمانی می‏ توان به قیمت تمام شده بسیار پایین، عملکرد بسیار ساده و تقریبا بی نیازی از هرگونه سرویس و نگهداری تخصصی اشاره کرد. البته از جمله دلایل فنی این کار هم استفاده تقریبا حداکثری از فضای لابی طبقه و ایجاد حداکثر بازشو برای کابین آسانسور است.

درب آسانسور کشویی عمودی

یکی از متفاوت ترین انواع درب اتوماتیک آسانسور که نتیجه برآورده شدن نیازهای طراحی بوده است. درب آسانسور کشویی عمودی معروف به درب آسانسور گیوتینی می باشد کخ عملکرد این مدل درب دقیقا.مشابه درب‏ های اتوماتیک کشویی رایج است با این تفاوت که به جای باز شدن به طرفین چپ یا راست به بالا یا پایین باز می شود.

کاربرد این مدل درب هم معمولا برای آسانسورهای غذابر، آسانسورهای کتاب‏ بر بوده و گاهی اوقات در آسانسورهای ماشین ‏بر یا.آسانسورهای باربر هم از.این مدل درب استفاده می ‏شود. البته بنا به نیاز پروژه و محدودیت‏ های طراحی از این مدل درب بعضا در آسانسور مسکونی نیز استفاده شده است.

همانند درب آسانسور کشویی درب آسانسور گیوتینی نیز به سه گروه کلی تقسیم می شود؛ بالا بازشو، پایین بازشو و وسط بازشو. البته این کجا و آن کجا!

آسا لیفت با سابقه درخشان در حوزه خدمات پس از فروش این آمادگی را دارد، تا بازدیدهای دوره ای سویس نگهداری آسانسور را برای شما مشتریان عزیز انجام داده.و در صورت لزوم کابین آسانسور شما را در سریع ترین زمان ممکن تعمیر و یا تعویض نماید.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

09128066284

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *