رزومه کاری

تجهیزات آسانسور

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

تجهیزات آسانسور
344
18 بهمن 1401
مدیر سایت

معرفی و بررسی تخصصی اجزای آسانسور

تجهیزات آسانسور, این آسانسورها(elevators) ماشین‌هایی الکتریکی مکانیکی هستند که ما انسان‌ها آنها را برای مسافرت‌های عمودی در انواع ساختمان‌ها طراحی کرده‌ایم تا با صرف زمان و انرژی کمتری به مقصد برسیم.

اما هر ماشینی قطعاتی دارد که شناخت آنها به شما کمک می‌کند انتخاب بهتری در خرید انواع آسانسور داشته باشید. از همین‌رو در این مقاله تلاش کرده‌ایم مهم‌ترین قطعات آسانسور را بررسی کنیم.

آشنایی با قطعات آسانسور

تجهیزات آسانسور

آسانسور ها بسته به نوع سیستم تعلیق آنها از قطعات مختلف و بسیار زیادی تشکیل میشوند که در بین این قطعات هم لوازم الکتریکی به چشم میخورد و هم لوازم مکانیکی که هرکدام در زمینه حرکت صحیح و استاندارد آسانسور نقش مهمی را ایفا میکنند.

قطعات آسانسور دارای تنوع بسیار زیادی مانند:

آهن آلات آهن کشی، ریل های وزنه و کابین، پشت بند های وزنه و کابین، براکت های وزنه و کابین، درب طبقات که شامل مکانیزم درب و لته ها(لنگه های درب ها) میباشد.

کابین، درب کابین که مانند درب طبقات از مکانیزم درب و لته ها تشکیل شده است. شستی کابین، شستی طبقات، سیم بکسل آسانسورها، موتور، تابلو فرمان، گاورنر، پاراشوت، تراول کابل، کفشک ها، میکروسوییچ ها، سنسورها و… که به توضیح چند مورد اصلی میپردازیم.

تجهیزات آسانسور
تجهیزات آسانسور

قطعات الکترونیکی آسانسور        تجهیزات آسانسور

  • تابلو فرمان
  • جعبه رویزیون آسانسور
  • باطری آسانسور
  • شستی و فتوسل آسانسور
  • تراول کابل آسانسور

قطعات مکانیکی آسانسور 

  • موتور آسانسور
  • سیم بکسل
  • گاورنر
  • فلکه هرزگرد
  • قلاب سربکسل
  • وزنه بتنی
  • کرپی
  • لاستیک زیر موتور
  • لاستیک زیر پیچ موتور
  • گارد گاورنر
  • کابین آسانسور

توضیحاتی در مورد قطعات آسانسور          تجهیزات آسانسور

فلکه هرزگرد در آسانسور

تمام پارامترهای فلکه هرزگرد آسانسور نظیر قطر فلکه هرزگرد ، تعداد شیارهای فلکه هرزگرد ، نوع شیارهای فلکه هرزگرد باید با موتور آسانسور هماهنگ باشد.

دیکتاتور آسانسور

دیکتاتور آسانسور وظیفه ی جلوگیری از کوبیده شدن درب به کابین و روان بسته شدن درب را بر عهده دارد و بر روی درب آسانسور نصب می شود.

الکتروسیگنال

برای اینکه آسانسور در جایگاه مناسب در طبقات متوقف شود عملکرد 2 سنسور جدید که به جای سنسور های ثابت جایگزین شده اند این است که عملیات شناسایی را انجام و سیگنال ها را به وسیله ی تراوبل کابل به جعبه فرمان ارسال می کنند.

قفل لولایی درب

وظیفه فقل لولایی درب قفل این است که در زمان باز بودن درب های کابین آسانسور، آسانسور حرکت نکند.

گاورنر آسانسور

برای کنترل حرکت آسانسور از گاورنر استفاده می کنند. در صورتی که آسانسور بالابر بیش از اندازه سریع حرکت کند، ترمز ایمنی توسط این قطعه به کار می افتد جایگاه سیستم گاورنر جایی در بالای چاه آسانسور و در نزدیکی فلکه کشش، نصب می شود.

مگنت درب آسانسور

مگنت درب آسانسور روی کابین و طرف قفل ایمنی درب طبقات نصب می شود که از یک اهرم، یک سیم پیچ مغناطیسی و یک جک تشکیل شده و در نتیجه قفل درب هنگام رسیدن به طبقات با فشار این مگنت باز می شوند .

کفشک آسانسور

دو نوع کفشک در آسانسور ها وجود دارد،کفشک های غلطکی و کفشک های لغزشی، که محل نصب این قطعه که در هر دو طرف و در بالا و پایین بر روی کادر وزنه تعادل و یوک می باشد.

براکت ریل آسانسور

ریل توسط براکت ها به دیواره چاهک آسانسور متصل می شوند برای جلوگیری از بروز مشکلات ریل فاصله نصب براکت ها باید اندازه ای باشد که در زمان ترمز اضطراری مشکلی را ایجاد نکند.

انکودر آسانسور

انکودر یک نوع حسگر می باشد، محل اتصال آن به محور چرخ، چرخ دنده یا موتور می باشد.

لقمه ی ریل آسانسور

قطعات فلزی که ریل ها را به براکت متصل می کنند را لقمه ریل می گویند. جهت فیکس کردن ریل ها به سازه فلزی، چاه آسانسور از براکت ها و لقمه ها استفاده می شود.

ریل آسانسور

ریل آسانسور در جهات عمودی وظیفه راهبری آسانسور را بر عهده دارد و همچنین از لرزش کابین جلوگیری می کند.

قلاب سر بکسل

قلاب سر بکسل باعث اتصال سیم بکسل ها از یکسو به چهار چوب  یوک و از سوی دیگر به چهار چوب وزنه تعادل متصل هستند.

دیکتاتور آسانسور

این قطعه بر روی درب آسانسور نصب شده و وظیفه ی جلوگیری از کوبیده شدن درب به کابین و روان بسته شدن آن می باشد .

مگنت درب آسانسور

وسیله ای است که از یک سیم پیچ مغناطیسی ، یک اهرم و یک جک تشکیل شده و بر روی کابین و طرف قفل ایمنی درب طبقات نصب می شود .

به این صورت که قفل درب هنگام رسیدن به طبقات با فشار این مگنت باز می شوند .

قفل لولایی درب

قفل درب های آسانسور در طبقات و حرکت نکردن آسانسور در زمان باز بودن درب های کابین آسانسور به عهده ی این قفل می باشد .

الکتروسیگنال

در سیستم های جدید آسانسور و در بخش شناسایی ۲ سنسور جدید جایگزین سنسور های ثابت شده اند . این سنسور ها عملیات شناسایی را انجام و سیگنال ها را به وسیله ی تراوبل کابل به جعبه فرمان ارسال میکنند . بدین ترتیب آسانسور در جایگاه مناسب در طبقات می ایستد .

کفشک آسانسور

به صورت کلی دو نوع کفشک آسانسور با نام های کفشک های غلطکی و کفشک های لغزشی وجود دارد ، این کفشک ها  در هر دو طرف و در بالا و پایین بر روی کادر وزنه تعادل و یوک کابین نصب می گردد و با ریل های آسانسور در تماس هستند که با حرکت در امتداد آنها کابین و وزنه تعادل را هدایت می کنند .

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

09128066284

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *