رزومه کاری

علت نصب آینه در آسانسور

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

علت نصب آینه در آسانسور
424
19 بهمن 1401
مدیر سایت

چرا در آسانسور آینه نصب می‌کنند؟

علت نصب آینه در آسانسور, چرا آسانسور آینه دارد؟ زمانی که شما درب آسانسور را باز می‌کنید و سپس به درون آن قدم می‌گذارید، اولین چیزی که پس از فشردن کلید طبقه مورد نظر توجهتان را به خودش جلب می‌کند چیست؟ درست است آینه اولین چیزی است که در هر آسانسوری توجه افراد را معطوف به خود کرده و ممکن است تا زمان رسیدن به طبقه‌ای که در نظر دارید، سرگرمتان کند.

تا به حال به این موضوع فکر کرده‌اید که چرا در آسانسورها آینه نصب می‌کنند؟ شاید تاکنون متوجه این موضوع نبوده باشید ولی آینه بصورت ناخودآگاه شما را درگیر به خود می‌کند.

به همین خاطر در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم که در مورد این مسئله صحبت کنیم. چنانچه مایلید تا با دلایل اصلی و حاشیه‌ای نصب آینه در کابین آسانسور اطلاعاتی بدست آورید، در ادامه همراه ما باشید.

دلایل نصب آینه در آسانسور

علت نصب آینه در آسانسور  

یکی از دلایل نصب آینه در کابین آسانسور این است که افرادی که سراسیمه و با عجله درب طبقه را باز می کنند، اگر تصویر خود را ندیدند سوار نشوند!! زیرا کابین ممکن است به دلیل نقص فنی در طبقه قرار نگیرد و درب طبقه نیز به اشتباه باز شود و آینه در این مواقع می تواند از سقوط افراد جلوگیری نماید.

با اینکه سازمان استاندارد هیچ الزامی برای نصب آینه در آسانسور تعیین نکرده است، اما در بیشتر کابین هایی که نصب میشود، آینه وجود دارد. از دیگر دلایل نصب آینه در آسانسور می توان به نشان دادن فضای بیشتر آسانسور و همچنین کنترل فضای کابین توسط مسافر نام برد.

یکی دیگر از دلایل نصب آینه در آسانسور، میتواند به دلیل چک کردن ظاهر مسافران باشد. افرادی که از آسانسور برای خروج از منزل استفاده می کنند و یا افرادی که قرار مهم کاری دارند، می توانند پیش از ورود به محل موردنظر، ظاهر خود را بازبینی کنند تا از استرس آنها کم شود.

علت نصب آینه در آسانسور

علت نصب آینه در آسانسور

عدم توجه به گذر زمان

علت نصب آینه در آسانسور

در ابتدای زمان استفاده از آسانسور برای جابجایی بین طبقات ، مردم از کندی حرکت آن شکایت داشتند. به مرور متخصصان دریافتند که این مشکل از نگاه کردن آنها به دیوارهای آسانسور ناشی می شود که کاری بسیار خسته کننده ای است و باعث می شود گذر زمان کند به نظر برسد.

اما در نهایت یکی از مهندسین فعال در این زمینه ، پیشنهاد دیگری ارائه داد “روی افکار مردم تمرکز کنیم.

مردم فکر می‌کنند که آسانسورها آهسته حرکت می‌کنند. مردم فکر می‌کنند…” به دنبال این پیشنهاد و متمرکز شدن متخصصین روی مسافران آسانسور، به نتیجه جدیدی دست یافتند : “حرکت آسانسور از آنچه در واقعیت بود، کندتر به‌نظر می‌رسید. همچنین به دلیل تفکر در مورد مـعـلـق بـودن کابـیـن، تـرس از سـقـوط در بـیـن مـردم بیشتر احساس می‌شد.

لذا 2 راه حل برای این مشکل پیدا کردند : اول، نوسازی آسانسور و افزایش سرعت آن و دوم، منحرف کردن توجه مردم به چیز دیگری که حرکت آسانسور را در نظرشان سریع تر کند.

بنابراین ایده نصب آینه در کابین به ذهن آنها خطور کرد متخصصان با توجه به هزینه های سنگین نوسازی آسانسور به نصب آینه روی آوردند. امروزه در اغلب آسانسورها شما می توانید با نگاه کردن به آینه سرگرم شوید.

مرتب کردن چهره و سرگرم شدن مسافران

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد با ورود به آسانسور به موها، یقه و لباس خود نگاه کرده باشید و احیانا آنها را مرتب کرده باشید. این هم از فواید وجود آینه در آسانسور است. می‌توانید از آن به عنوان آینه قدی استفاده کنید.

علاوه بر این با وجود آینه کمتر متوجه حرکت کند آسانسور خواهید شد!

کابین بزرگتر دیده می‌شود

وجود آینه در آسانسور به اطراف بعد و جلوه بیشتری می‌دهد.

مسافران با سوار شدن به آسانسور ناخودآگاه احساس می‌کنند در فضای بزرگتری قرار دارند.

اطمینان از وجود کابین در آسانسور

به طور معمول زمانی که کابین در طبقه نیست درب آسانسور نباید باز شود. اما به هر دلیل از جمله سهل‌ انگاری مدیر ساختمان و یا شرکت سرویس و نگهداری آسانسور ممکن است درب یکی از طبقات خراب باشد.

در این حالت اگر کابین در طبقه نباشد و مسافر از روی عجله و یا مشغله ذهنی بدون توجه به این موضوع درب کابین را باز کند ممکن است در چاه آسانسور سقوط کند.

هرگاه کابین آسانسور دارای آینه باشد مسافر با مشاهده آینه و دیدن چهره خود از وجود کابین در طبقه مطمئن خواهد شد.

عدم سقوط به چاله

یکی از علمی ترین دلایل نصب آینه بر دیوار روبروی کابین آسانسور , هشداری است به مسافر آسانسور , که قبل از اینکه.قدم به داخل کابین آسانسور بگذارد , خود را در آینه دیده و مطمئن شود که کابین آسانسور در آن طبقه وجود دارد. زیرا بعضی از تعمیرکاران یا سرویس کاران آسانسور اقدام به غیر فعال کردن سیستم ایمنی کنتاکت های مسیر درب آسانسور می نمایند , در مسیر کنتاکت های ایمنی پل قرار می دهند.

در چنین شرایطی اگر فراموش کنند این پل را بعد از پایان کار بردارند سیستم ایمنی مدار درب آسانسور غیر فعال می ماند و در این شرایط اگر درب آسانسوری در طبقات باز باشد , به دلیل قطع سیستم حفاظتی آسانسور حرکت می کند . (در صورتیکه پس از رفع عیب آسانسور باقی ماندن پل در مدار ایمنی درب ها کاری بسیار خطرناک و غیر اصولی می باشد.)

پس برای جلوگیری از سقوط ناخواسته به داخل چاه آسانسور , تا زمانیکه مطمئن نشدید کابین در طبقه حضور دارد , هرگز قدم به سمت داخل کابین آسانسور پیش نگذارید.

ژاپنی ها برای هشدار و توجه کاربران آسانسور , در طراحی داخلی کابین و کف کابین آسانسور , نقاشی شکل چاه آسانسور را ترسیم کرده اند و انسان ناخواسته حتی با اطمینان از حضور کابین با دیدن نمای چاه آسانسور با ترس و دلهره و با احتیاط قدم پیش می گذارد. کف کابین آسانسور با طراحی چاه آسانسور از سقوط ناگهانی به داخل کابین جلوگیری می کند.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

09128066284

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *