رزومه کاری

ضوابط پله برقی

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

ضوابط پله برقی
390
23 بهمن 1401
مدیر سایت

ابعاد استاندارد پله برقی چقدر می باشد ؟

ضوابط پله برقی, یکی از ابزارهایی که توسط تکنولوژی وارد زندگی انسان‌ها شده اند پله برقی می باشد که جز جدا ناشدنی زندگی انسان امروز به حساب می آیند.

این ابزار جابه جایی هایی با حجم بالا و سرعت بیشتر را با خود به ارمغان آورده و به دلیل کاربردی بودن، در بسیاری از اماکن عمومی تعبیه شده و همه روزه توسط افراد زیادی در سرتاسر دنیا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این وسیله دارای یکسری استانداردهای تعریف شده می باشد که ما امروز در سایت آسالیفت می خواهیم ابعاد استاندارد پله برقی را برای شما عزیزان بازگو نماییم.

پله برقی ها با توجه به قوانین استاندارد خاصی که دارند می‌توانند ابعاد گوناگونی داشته باشند. ابعاد این پله ها بسته به نوع کاربری و محل استفاده‌شان متفاوت است. از این تکنولوژی محبوب در بسیاری از اماکن عمومی مانند پایانه های مسافربری، واحدهای بزرگ تجاری، سالن های مترو، پاساژها و مراکز خرید با ابعاد و چیدمان های مختلف استفاده می‌شود.

با کمی توجه می‌توان دریافت که این وسیله تا چه حد در پاساژها و‌ دیگر مراکزی که از پله های برقی استفاده می‌شود کاربرد دارد.

ضوابط پله برقی

ضوابط پله برقی

کمک این پله ها جمعیت به سهولت در طبقات بالاتر و پایین تر از همکف هدایت شده و در نتیجه به صورت غیر مستقیم تاثیر بسزایی در رونق کسب وکار در طبقات دیگر این مجموعه‌ها می‌گذارد.

پله های برقی با توجه به ابعاد مختلفی که دارند بیشترین ظرفیت جابه جایی های عمودی را نسبت به انواع آسانسورها دارند و همین موضوع باعث شده که کیفیت، ابعاد و استاندارد پله های برقی همواره مورد توجه استفاده کنندگان، کارفرمایان و نصابان واقع شود.

روش‌های مختلف چیدمان پله برقی    

ضوابط پله برقی

  • چیدمان پله‌برقی در چند طبقه به روش تکی
  •  در چند طبقه به روش ضربدری
  • به روش موازی

روش‌های مختلف چیدمان        

چیدمان پله‌برقی در چند طبقه به روش تکی

عملی‌ترین روش جابه‌جایی مسافر بین سه سطح متفاوت می‌باشد. در چیدمان تکی مسافرین باید برای رسیدن به پله بعدی مسیر کوتاهی را طی نمایند.

به لحاظ استراتژیک این مسـیر کوتاه می‌تواند از طریق ایجاد انگیزه برای خریدار منجر به فروش بیشتر گردد.

این نوع آرایش بیشتر برای مکان‌هایی مناسب است که جریان حرکت افراد به یک سـمت باشد. به عـنوان مثال در مرکز تجـاری حرکت مسافران به سمت بالا توسط پله‌برقی‌هایی که در یک سـمت ساختمان هستند و حرکت مسافران به سمت پایین توسط پله‌برقی‌هایی که در سمت دیگر ساختمان هستند ؛ انجام می‌گیرد.

از آنجا که حرکت مسافرین در طول ساختمان دچار وقفه می‌شود، روی هم رفـته زمان حرکت برای رسیدن به طبقات بالاتر افزایش می‌یابد. پله‌برقی‌هایی آسان‌تر مورد استفاده مسـافرین قرار می‌گیرند که از نظر چـیدمان بتوانند مسافر را با طی کوتاه‌ترین مسـافت به پایین ( مکان آغازین) برگردانند.

چیدمان پله‌برقی در چند طبقه به روش ضربدری

این چیدمان متوالی به مسافرین این امکان را می‌دهد تا سریع‌ترین حرکت را بین دو طبقه یا بیشتر داشته باشند.

این وضعیت به خصوص برای ساختمان‌های اداری، خدماتی و فروشگاه‌های بزرگ مناسب می‌باشد. معمول‌ترین نوع چیدمان پله‌برقی‌ها به روش ضربدری می‌باشد.

حرکت مسافرین به سمت بالا و پایین از تراکم جمعیت در پاگرد پله‌برقی‌ها جلوگیری می‌کند.

چیدمان پله‌برقی در چند طبقه به روش موازی

در صورتی که طراحی ساختمان اجازه دهد و فضای پاگرد کافی بین پله‌برقی‌ها در دو طبقه متوالی موجود باشد این نوع چیدمان سریـعترین زمان رسیدن به طبـقات بالاتر می‌باشد.

معمولاً در ساختمانهایی که طـول آنها زیاد می‌باشد؛ از این روش استفاده می‌شود.

پاگرد جلوی پله‌برقی

اصولاً پاگرد جلوی پله‌برقی‌ها باید به گونه‌ای طراحی شود که از ازدحام و اغتشاش جمعیت جلوگیری شده و پیاده و سوار شدن مسافران با ایمنی و آرامش کامل صورت گیرد.

 پله‌برقی باید از ضوابط زیر پیروی کند

در صـورتی که فاصـله دیـوار روبه‌روی پله‌برقی تا انتهای آخـرین پله افقی 2000 mm باشد؛ عرض پاگرد باید حداقل دو برابر فاصله بین مرکز دستگیره‌های پله‌برقی باشد.

در صورتی که فاصله دیوار روبه‌روی پله‌برقی تا انتهای آخرین پله افقی حداقل mm 2500 باشد ؛ عرض پاگرد می‌تواند حداقل برابر با فاصله بین مرکز دستگیره‌های پله‌برقی باشد.

ابعاد آسانسور ضوابط آسانسور و پله برقی در طراحی معماری

زاویه شیب پله برقی بین ۲۷ الی ۳۵ درجه. حداکثر سرعت پلکان برقی در صورتی که زاویه شیب آن بیش از ۳۰ درجه نباشد ۰٫۷۵ متر بر ثانیه می باشد.

در صورتی که زاویه شیب بین ۳۰ تا۳۵ درجه باشد حداکثر سرعت اسمی ۰٫۵ متر بر ثانیه می باشد.

زاویه شیب پلکان برقی نباید از ۳۰ درجه بیشتر شود. در صورتی که حداکثر ارتفاع پله ۶ متر و حداکثر آن ۰٫۵ متر بر ثانیه باشد این زاویه تا ۳۵ درجه قابل افزایش است.

حداقل فاصله قائم مجاز بین نوک پله تا موانع فوقانی حداقل ۲٫۳۰ متر ، عرض پله برای یک نفر ۰٫۶ متر، ۱٫۵ نفر ۰٫۸ متر، ۲نفر ۲ متر ، حداکثر ارتفاع پله ها ۲۴ سانتیمتر و حداکثر کف پله ۳۸ سانتیمتر می باشد.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

09128066284

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *