رزومه کاری

قطعات پله برقی

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

قطعات پله برقی
367
11 اسفند 1401
مدیر سایت

آشنایی با قطعات پله برقی

قطعات پله برقی, پله برقی به عنوان یک وسیله بسیار کاربردی در زندگی روزمره افراد شناخته می شود. می توان گفت که کیفیت قطعات پله برقی بسیار با اهمیت می باشند.

برای استفاده و راه اندازی این محصولات شما باید با قسمت های مختلف آشنا باشید. تنوع در این محصولات نیز بسیار زیاد می باشد. پله برقی به عنوان یک وسیله کاربردی که باعث ایجاد راحتی می شود شناخته می شود.

با استفاده از این محصولات می توان بدون خستگی از نقطه ای به نقطه ای دیگر نقل مکان کرد. پله های برقی از قطعات الکترونیکی و مکانیکی بسیار زیادی تشکیل شده اند.

برای استفاده از این محصولات باید کیفیت را به عنوان اولویت خود در نظر داشته باشید. قطعات پله برقی دارای تنوع بسیار بالایی بوده و دارای کیفیت های مختلف نیز می باشند.

در هر برند و مدل از این محصولات می توانید ویژگی های مختلفی را مشاهده کنید. دقت داشته باشید که قطعات پله برقی در کلیات یکسان بوده و تنها می توان تفاوت را در جزئیات مشاهده نمود.

خرید قطعات پله برقی برای افرادی که به این محصولات نیاز دارند بسیار با اهمیت می باشد. خرید و فروش قطعات پله برقی در فروشگاه های بسیار زیادی انجام می شود.

در ادامه این قطعات را برای شما معرفی کرده هر یک را نیز شرح خواهیم داد.

قطعات پله برقی

کاربرد اصلی پله برقی

اجازه دهید پیش از آنکه به معرفی قطعات پله برقی بپردازیم، کمی با این وسیله و کاربرد آن آشنا شویم. پله برقی یک نوع راه پله قدرتمند الکتریکی _مکانیکی است که برای جابجایی در فواصل عمودی کوتاه مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله در هر مکانی که رفت و آمد از طریق آسانسور ممکن نیست قابل نصب خواهد بود.

پله برقی نسبت به آسانسور مزایای زیادی دارد و با استفاده از آن، جمعیت بیشتری امکان جابجایی بین طبقات را خواهند داشت. برخلاف آسانسور که شما باید تا رسیدن آن به طبقات صبر کنید، برای استفاده از این وسیله نیازی به صبر کردن و منتظر بودن نیست.

پله برقی با توجه به جنس و تجهیزاتی که برای ساخت آن استفاده شده، برای محیط ها و کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. این وسیله با سرعت ثابت معادل ۰.۳ – ۰.۶ متر بر ثانیه حرکت می کند.

پله برقی ها معمولا از زاویه ای حداکثر برابر ۳۰ درجه و طول ۱۸ متر برخوردار خواهند بود. البته در شرایط خاصی می توان مقدار این زاویه را بیشتر کرد.

معرفی اجزا و قطعات پله برقی

پله برقی از قطعات مختلفی تشکیل شده که به صورت هماهنگ با هم کار کرده و هر کدام کاربرد خاص خود را دارند. برخی از این قطعات مکانیکی بوده و برخی دیگر الکتریکی هستند. در ادامه مهم ترین اجزا پله برقی را به شما معرفی خواهیم کرد.

آشنایی با قطعات پله برقی

پله برقی از سرهم کردن قطعات الکتریکی و مکانیکی بسیاری تشکیل میشود در این مطلب قصد داریم تا تعدادی از آنها را به شما معرفی کنیم.

سکوهای بالایی و یا پایینی یا پا خورها

در تمامی پله برقی ها بدون توجه به نوع و یا برند آنها اولین قسمتی که هنگام سوار شدن به پله برقی با آن مواجه میشویم سکوها هستند که به صورت افقی و با درپوش قالبا استیل دیده میشوند.

این درپوش ها توسط آچار مخصوص برداشته شده و به صورت کشویی از اسکلت پله برقی خارج میشوند.در زیر درپوش و داخل سکوی بالای،موتور پله برقی،تابلو فرمان مخصوص پله برقی،تابلو سه فاز و سایر تجهیزات دیده میشود.

آخرین قسمت از این سکو که نزدیک ترین قسمت به استپ ها یا همان پله های در حال حرکت است را صفحه شانه ای مینامند.به این دلیل این نامگذاری را کرده اند چون لبه هایی که رو به روی پله هستند مجهز به شانه هایی هستند که در میان لبه پله ها قرار گرفته.

این طراحی به این دلیل است که این قسمت های شانه مانند فاصله خالی بین سکو و پله هارو پر کرده و از گیر کردن اشیاء در بین این شکاف جلو گیری کنند.

موتر گیربکس

همانطور که گفته شد داخل سکوی بالایی قطعات مختلفی وجود دارند که میتوان گفت یکی از مهمترین آنها موتور گیربکس است.

موتور پله برقی به دو صورت افقی و عمودی در پله طراحی و نصب میگردد.این موتور ها کوپل شده با گیربکس هستند که نیروی الکتریکی را به نیروی مکانیکی تبدیل کرده و توسط زنجیر پله برقی و به کمک چرخ دنده ای بزرگ به استپ چین پله برقی منتقل کرده و این عمل باعث حرکت پله برقی به سمت دلخواه میگردد.

سیستم ترمز

در پله برقی ها ترمز اصلی وظیفه نگهداشتن کامل پله را بر عهده دارد.در هنگام شروع به حرکت پله، فک ها از محور موتور فاصله میگیرند همزمان برق وارد موتور شده و باعث حرکت آن میشود و در هنگام ایستادن نیز پس از قطع برق داخل موتور همزمان فک ها بسته شده و باعث ایست محور اصلی و در نتیجه پله میشوند.

در سیستم های ترمز پله برقی معمولا از سیستم ترمزی به نام(pawl brake)استفاده میگردد اما انواع دیگر ترمز ها نیز وجود دارند.

استپ

به هر یک از پله های پله برقی می گویند که از اصلی ترین اجزا پله برقی محسوب می شود.

پالت 

در پیاده روهای متحرک بجای استپ از پلیت های عاجداری استفاده می شود که به آنها پالت می گویند.

شانه و کامپلیت

در قسمت بالا و پایین پله برقی در محلی که استپ های افقی پس از طی مسیر به داخل پله برقی هدایت می شوند ، موانع ثابت و دندانه داری نصب شده است تا ضمن سهولت در خروج مسافرین مانع ورود جسم خارجی و یا اعضای بدن به داخل پله برقی گردد.به قطعات یاد شده شانه گفته شده و به محلی که شانه ها برروی آن نصب می گردند کامپلیت گویند.

 دستگیره یا هندریل

به منظور ایجاد تعادل و تسهیل حرکت مسافرین برروی پله برقی و پیاده روهای متحرک نوارهای متحرکی بر روی نرده های کناری پله برقی نصب می گردد که به آن هندریل می گویند. هندریل حرکت خود را از سیستم محرکه پله برقی گرفته و سرعتی برابر با سرعت استپ دارد.

نرده پله برقی یا بالستریت 

به منظور جدا نمودن مسیر حرکت مسافرین بر روی پله برقی ، ایجاد ایمنی و جلوگیری از سقوط از روی پله برقی ،نرده هایی با طرحهای مختلف در کناره های مسیر حرکت مسافرین تعبیه می شود. درضمن هندریل ها بر روی نرده نصب می گردد.

اسکرت 

صفحاتی که در دو طرف پله برقی در مجاورت مسیر حرکت استپ ها قرار دارند ، اسکرت نامیده می شوند.

 دک داخلی 

به معنای عرشه می باشد دک داخلی به صفحات اتصال دهنده اسکرت ها و بالستریت ها گفته می شود.این صفحات امکان دسترسی به هندریل و مسیر عبور آنرا فراهم می نمایند.

 دک خارجی

به صفحات اتصال دهنده بالستریت ها به کلدینگهای کناری اطلاق می گردد.

 درب محافظ ایستگاههای بالا وپایین

فضای ایستگاههای بالا و پایین پله برقی توسط صفحات محافظی پوشیده میشوند که علاوه برایجاد ایمنی تردد از روی چاله های پله برقی وظایفی از قبیل ممانعت از خروج صدای تجهیزات موتورخانه را در زمان حرکت و نیز جلوگیری از دسترسی افراد متفرقه به تجهیزات داخلی را دارا می باشد.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

09128066284

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *