رزومه کاری

هندریل پله برقی چیست

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

هندریل پله برقی چیست
383
14 اسفند 1401
مدیر سایت

هندریل پله برقی

هندریل پله برقی چیست, هندریل نوارهای متحرکی می باشد که بر روی نرده های کناری پله برقی و پیاده رو های متحرک به منظور ایجاد تعادل و تسهیل حرکت مسافرین نصب می گردد.

حرکت خود را از سیستم محرکه پله برقی گرفته و سرعتی برابر با سرعت استپ ها دارد. با نگه داشتن هندریل مسافر می تواند تعادل خود را تا انتهای مسیر حفظ کند.

جنس هندریل ها از لاستیک فشرده می باشد. بنا به متراژ هر پله توسط دستگاه لوپ دو سر آن در کارخانه به هم متصل می شود.

الزامات ایمنی هندریل پله برقی چیست؟

برای طراحی آن  باید ابعاد و الزامات زیر در نظر گرفته شود :

هندریل باید حداقل 80 میلی‌متر به‌صورت افقی و 25 میلی‌متر به‌طور عمودی از سایر اشیا و سطوح فاصله داشته باشد.

اگر فاصله عمودی بین لبه پایینی هندریل و نزدیکترین نقطه راهنمای قاب هندریل 8 میلی‌متر یا بیشتر باشد ، کاهش 25 میلی‌متر ذکر شده در بالا مجاز است. پایین ترین نقطه قاب هندریل باید حداقل 25 میلی متر به صورت عمودی زیر لبه پایینی هندریل باشد و نمی تواند به صورت افقی بیشتر از لبه بیرونی هندریل باشد.

فاصله بین قاب هندریل و پروفیل های راهنما به هیچ وجه نباید بیشتر از 8 میلی متر باشد.

عرض هندریل باید بین 70 تا 100 میلی متر باشد.

درایو پله برقی چیست

نحوه عملکرد هندریل پله برقی چگونه است؟

مکانیزم عملکردی هندریل به صورتی است که نیروی محرکه برای حرکت خود را از همان چرخه سیستم پله برقی می‌گیرد و با استفاده از محور، قرقره، یاتاقان و زنجیر حرکت می‌کند.

محور هندریل در اندازه های 60، 80 و 100 سانتیمتر تولید می‌شود و در قسمت داخلی هندریل دو قرقره چدنی موجود است.که با دو یاتاقان گشتاور تولید شده آن کنترل می‌شود.

در نهایت نیروی مورد نیاز برای حرکت و عملکرد هندریل توسط دو زنجیر متناسب با سرعت پله برقی، به وجود می‌آید.

مزایا

یکی از مهمترین ویژگی هایی که باید به آن توجه ویژه ای شود، نوع جنس این هندریل است. از آنجایی که هندریل توسط ریلی که در زیر آن قرار دارد و با نیروی چرخشی خود سیستم پله برقی در حال گردش است، باید نوع جنس ساخت آن به گونه ای باشد.که با گذشت زمان زود از بین نرود و یا دچار خرابی نگردد و طول عمر بالا داشته باشد.

نوع مرغوبیت این هندریل ها باید به گونه ای باشد که دست مسافرانی که به آن تکیه می کنند سر نخورد و بتوانند به عنوان یک تکیه گاه مطمئن از آن بهره ببرند.

لایه های به کار رفته در هند ریل ها به چه صورت کار می کنند؟

به طور کلی در هند ریل ها از چندین لایه استفاده شده است که داخلی ترین لایه عمدتا از جنس الیاف بافته شده ساخته می شود.

لایه هایی که در هند ریل ها از آن ها استفاده می شود از قبل تحت کشش قرار می گیرند و علت این کار هم آن است که در زمان کار کردن جای زیادی باز نکرده.و به دنبال آن طول هند ریل به صورت نا خواسته افزایش پیدا نکند.

در آرماتور بندی این هند ریل ها از سیم هایی از جنس فولاد استفاده شده است که در داخل این آرماتور بندی ها جا سازی شده اند.

نیرو های کششی که در حین کارکرد این هند ریل ها ایجاد می شوند پس از شروع کارکرد دستگاه به داخل این الیاف بافته شده.که داخلی ترین لایه به کار رفته در هند ریل ها می باشند جذب خواهند شد.

مشخصات فنی 

به بیان خیلی ساده  همان ریل هایی است که بر روی نرده های کناری پله برقی ها وجود دارد.و همزمان با سیستم پله برقی در گردش است.

مکانیزم عملکردی این هندریل ها بدین گونه است که نیروی محرکه برای حرکت خود را از همان چرخه سیستم پله برقی می گیرد و با استفاده از محور، قرقره، یاتاقان و زنجیر حرکت می کند.

محور هندریل در اندازه های 60، 80 و 100 سانتیمتر تولید می گردد و در قسمت داخلی هندریل دو قرقره چدنی موجود است که با دو یاتاقان گشتاور تولید شده آن کنترل می گردد، در نهایت با دو زنجیر متناسب با سرعت پله برقی، نیرو مورد نیاز برای حرکت و عملکرد هندریل به وجود می آید.

انواع هندریل 

دستگیره پله برقی بر روی نرده کناری پله برقی قرار می گیرد و باید به گونه ای باشد که افراد برای حفظ تعادل و امنیت خاطر به آن تکیه کنند. به همین دلیل، هندریل ها باید از جنس با کیفیت و انعطاف پذیر تولید شود که، معمولا از پلاستیک فشرده و یا پلی اورتان برای تولید هندریل استفاده می گردد. در ادامه با انواع شکل ظاهری دستگیره پله برقی بیشتر آشنا می شویم.

هندریل پله برقی به شکل C

هندریل‌های C شکل، نوع طراحی ساده‌ای دارند. همچنین به دلیل سطح تماس پایین، قیمت مقرون به صرفه ای دارند. از این رو در آسانسورهایی که ترافیک رفت و آمدی در آنها پایین است استفاده می‌شوند.

نوع طراحی این هندریل‌ها به گونه‌ای است که محوریت و مرکز تو خالی دارند و سطح اصطکاک کمی را نسبت به انواع دیگر هندریل‌ها با نرده پله برقی ایجاد می‌کنند.

 به شکل V

این مدل از هندریل ها همانند شکل لاتینی V که دارند، در بخش میانی دارای یک سطح اصطکاکی با نرده پله برقی هستند. به همین جهت برای پله برقی هایی که ارتفاع بالاتری دارند و یا پر رفت و آمد هستند، بخاطر تماس مرکزی که این هندریل ها.با سطح نرده ها دارند، می توانند مفیدتر واقع شوند. از همین روی این دستگیره ها از قیمت بالاتری برخوردارد هستند.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

09128066284

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *