رزومه کاری

انواع پله برقی

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

انواع پله برقی
295
16 اسفند 1401
مدیر سایت

پله برقی چیست؟

انواع پله برقی , با گذشت زمان و با پیشرفت تکنولوژی در برخی از اماکن پله برقی جایگزین راه پله گردید. برای اینکه در ارتفاع های زیاد و در مکان های پر تردد، جابجایی افراد با سرعت بیشتری انجام پذیرد، پله برقی طراحی و ساخته شد.

ظاهر پله برقی همانند راه پله های ساختمانی می باشد. پله برقی با به کار گیری از تجهیزات الکتریکی و مکانیکی، توانسته تا زمان انتظار و فوت وقت که در سیستم آسانسور وجود داشته را از بین ببرد.

نحوه کارکرد پله برقی بدین صورت است که، در یک چرخه تکراری، پلکان پله برقی همواره در گردش هستند، و پله های پنهان دقیقا در زیر پله های بالایی قرار می گیرند.

موتوری که برای پله برقی ها در نظر گرفته می شود باید وزن افرادی که بر روی پله برقی می ایستند را تحمل کند.

انواع پله برقی

معرفی انواع پله برقی

شرکت آسانسور و پله برقی آسا لیفت، ارائه دهنده انواع پله برقی، آساسنور و قطعات آن در سراسر کشور می باشد. جهت خرید قطعات پله برقی به فروشگاه آنلاین مراجعه نمایید. این شرکت در حال حاضر ارائه دهنده خدمات سرویس و نگهداری پله برقی در تهران می باشد.

1-پله برقی موازی

2-پله برقی موازی مارپیچی

3-پله برقی موازی چندگانه

4-پله برقی متقاطع

5-پله برقی ویلچربر

6-پله برقی صاف

7-پله برقی ساده

تقسیم بندی پله برقی بر اساس کاربرد

پله برقی های تجاری 

این مدل برای فروشگاه های چند طبقه، مراکز تجاری و هتل ها بهترین گزینه به شمار می رود. در واقع پله برقی های تجاری برای محیط هایی که ساعت کاری آنها کم تر از ۲۱ ساعت است مناسب هستند.

ارتفاع این مدل از ۶ متر کمتر بوده و زاویه پله ها بیشتر ۵۳ درجه است. این مدل فضای کمی را اشغال کرده و قطر قرقره آن ۵۷ میلی متر است. چون در این محیط ها ازدحام جمعیت زیاد نیست این مدل به خوبی پاسخگو می باشد.

پله برقی های نیمه تجاری

که برای پل های عابر پیاده، قسمت های غیر اصلی ایستگاه مترو و مکان های خارج از ساختمان که پوشش کامل دارند استفاده می شود. این مدل می تواند در کلیه ساعات شبانه روز فعالیت داشته باشد.

پوشش اصلی این مدل ضد آب بوده چون در رفت و آمد امکان خیس شدن پله ها وجود دارد. قرقره بکار رفته در این مدل بزرگتر بوده تا بتواند حجم بالا را به راحتی جابجا کند بدون اینکه دچار شکستگی و افت کیفیت شود.

پله برقی های غیر تجاری

که برای مکان های شلوغ و پر رفت و آمد بهترین گزینه است. این مدل در ایستگاه های قطار و پایانه های مسافربری بهترین کارایی را از خود نشان می دهد. این نوع پله ها سنگین ترین و گران ترین از مدل های دیگر هستند و تمام قطعات آن ها ضد زنگ ساخته می شود تا دوام زیادی داشته باشد.

این مدل به عنوان جدیدترین پله برقی معرفی می شود. پله برقی ها برندهای متنوعی دارند و هر کدام از کیفیت خاصی برخوردار هستند.

انواع پله برقی بر اساس نوع طراحی

هنگام نصب پله برقی، المان های مختلفی از قبیل ظرفیت، نوع موتور، ایمنی تجهیزات و روش نصب باید مدنظر قرار گیرند. زاویه نصب نیز یکی از المان های مهم در این زمینه محسوب می شود.

پله برقی با زاویه ۳۰ درجه

زاویه ۳۰ درجه در نصب پله برقی به زاویه بین سطح پله ها و سطح زمین اشاره دارد. از جمله مزیت های این قبیل پله های برقی، ایجاد حس امنیت در کاربران و استفاده راحت از آن است.

پله برقی با زاویه ۳۵ درجه

زاویه نصب در این پله های برقی ۳۵ درجه بوده و استفاده از ان برای کاربران بسیار راحت است. پله برقی با زاویه ۳۵ درجه نیز می تواند برای افرادی که دچار فوبیا هستند یا کودکان احساس امنیت و آسودگی بالایی ایجاد کند.

پیاده رو متحرک شیبدار

پیاده رو متحرک شیبدار دارای سطح متحرک با شیب کم و بدون پله است. از این وسیله برای سرعت بخشیدن به جا به جایی افراد یا بارها از نقطه ای به نقطه دیگر استفاده می شود. بیشترین کاربرد پیاده رو متحرک در فرودگاه ها، فروشگاه های بزرگ، پایانه های مسافربری، امکان دیدنی و تفریحی است.

اجزای پله برقی

صفحه شانه ای

صفحه شانه ای به قسمتی گفته می شود که در بین سکو و پله های متحرک قرار دارند. وظیفه این صفحه در این دستگاه، پر نمودن فاصله ما بین قسمت تابت سکو و پله ها بوده و اجازه نمی دهد اشیا در این شکاف گیر کنند.

گیربکس

انواع آن که در ساختار پله برقی به کار می روند، عموما در سه دسته قرار دارند:

چرخ دنده ساده که به وسیله زنجیر، محورهای دستگیره و پله را به حرکت در می آورد.
نوع حلزون آن نمونه ای از پرمصرف ترین نمونه ها در ساخت پله برقی می باشد که در آن حرکت دستگاه توسط زنجیر به محورهای دستگیره و پله انتقال می یابد.

نوع خورشیدی یا سیاره ای این مدل دارای راندمان بالایی بوده و در آن انتقال حرکت به محور زنجیر و محور دستگیره توسط چرخ دنده انجام می شود. این ویژگی سبب می شود سرعت خطی حرکت دستگیره و پله برابر باشد.

سیستم ترمز در پله برقی متفاوت می باشد. در بیش تر موارد سازندگان از ترمزهای زبانه ای در ساختار این دستگاه استفاده می کنند.

ترمزهای مغناطیس دائم مدار بسته از دیگر انواع ترمزها می باشند که می توان از آن ها نیز استفاده کرد.

پله ها عموما دارای عرض ۸۰۰ و ۱۰۰۰ میلی متر می باشند. این در حالی است که در رمپ ها عرض صفحه به ۱۴۰۰ میلی متر نیز می رسد. متریال به کار رفته در ساخت این قسمت آلومینیوم است.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

09128066284

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *