رزومه کاری

آسانسور پانوراما چیست

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

آسانسور پانوراما چیست
351
20 اسفند 1401
مدیر سایت

آسانسور پانوراما

آسانسور پانوراما چیست, این آسانسورها را نیز میتوان در زمره آسانسورهای مسافری معرفی نمود که هر یک با توجه به موقعیت آنها در ساختمان ، از نظر طراحی دارای شرایط خاص خودهستند .

مطابق مقررات ایمنی ، چاه آسانسورهای نما دار با صفحات بزرگ شفاف پوشیده و یا بطور عمده میتوان باز باشد. آسانسورهای نصب شده در فضای آزاد در شرایط محیطی غیر عادی که در آن باد شدید، باران، برف یا یخبندان قابل پیش بینی است باید پوشش کامل برای چاه منظور گردد.

طبق قوانین استاندارد چاه آسانسور در طبقاتی که ممکن است در دسترس عموم قرار گیرد باید دارای پوششی به شرح زیر باشد :          آسانسور پانوراما چیست

این پوشش می تواند شیشه ای باشد که در صورت استفاده از شیشه جام با ضخامت حداقل 10 میلیمتر بایستی سطوح آن طرف شیشه که در دسترس مسافر نباشد بوسیله پلاستیکی چسب دار مخصوص پوشش داده شود .

ارتفاع دیواره ها باید از سطح هر دسترسی 2.5 متر باشد. ارتفاع دیواره ها از سمت ورودی آسانسور حد اقل 3.5 متر باشد .

در پایین ترین طبقه یا زیر آن فضایی برای پرسنل سرویس کار تامین شود به نحوی که بتواند به قسمت های خارجی کابین جهت نظافت یا سرویس دسترسی پیدا نماید و فاصله باز افقی آن بایستی حداقل 45 سانتیمتر باشد .        آسانسور پانوراما چیست

به دلیل زیبایی قابل توجه آسانسور پانوراما ، مهندسان معمار می‌توانند به عنوان یکی از ارکان مهم در طراحی معماری، از آن استفاده نمایند.

تنوع در طرح و امکانات قابل توجه از جمله استفاده از سیستم هیدرولیک یا کششی متناسب با شرایط و نوع کاربری، می‌تواند کمک شایانی در جهت دستیابی به اهداف معماران در طراحی ساختمان نماید.

آسانسور پانوراما چیست

آسانسور پانوراما چیست

کاربرد آسانسور پانوراما

در نمای ساختمان‌های با ارتفاع متوسط (مانند مجتمع‌های تجاری و رستوران‌ها و…)در داخل فروشگاه‌های زنجیره‌ای چند طبقه.واحدهای تریپلکس و …

آسانسور پانوراما دارای تنوع بسیار زیادی در زمینه طراحی بوده که نه تنها معمار را در طراحی معماری خود محدود نمی‌نماید، بلکه ایده‌های متنوعی را نیز ارائه می‌کند.

آسانسور پانوراما معمولا با دو سیستم کششی و هیدرولیک نصب می‌گردد که هر کدام در شرایطی مزیت‌هایی بر دیگری دارند.

آسانسورهای پانوراما با سیستم هیدرولیک

اصولا در آسانسورهای پانوراما همواره سعی می‌گردد تا تجهیزات مکانیکی و برقی در معرض دید قرار نگیرند که در سیستم‌های هیدرولیک به دلیل عدم نیاز به سیم بکسل و وزنه تعادل زیبایی بیشتری در آسانسور وجود دارد.

آسانسورهای پانوراما با سیستم کششی

محدودیت سیستم هیدرولیک در ارتفاع و سرعت، لزوم استفاده از سیستم کششی را در ساختمان‌های بیش از 4 یا 5 طبقه نمایان می‌کند. اگرچه سیستم‌های کششی دارای سیم بکسل و وزنه تعادل هستند ولی با انجام ترفندهایی تجهیزات مکانیکی و برقی، کمتر به چشم می‌آیند.

مکان های قابل استفاده از آسانسورهای پانوراما

آسانسور شیشه ای می تواند به عنوان آسانسور کوچک خانگی مورد استفاده قرار بگیرد. شما عزیزان حتما این شکل از آسانسورها با کابین شیشه ای را در محیط هایی نظیر پاساژها و حتی برج های بلند رستوران های شیک و ویلاهای دوبلکس و یا چند طبقه هم دیده اید.

در صورت استفاده از این بالابرها شیشه ای برای مکان های خانگی، بیشتر از مدل آسانسور شیشه ای هیدرولیکی به کارگرفته می شود؛ زیرا این آسانسورهای خانگی شیشه ای جزء اصلی از دکوراسیون داخلی خانه شما به حساب می آید. میزان ظرفیت جابه جایی برای این شکل از آسانسورها تا ۶ نفر است.

امروزه منازلی با تعداد ۵طبقه و یا در خانه هایی دوبلکس استفاده از این شکل بالابرهای شیشه ای به وفور دیده می شود. نه تنها در فضای خانه ها بلکه استفاده از این آسانسور شیشه ای گرد در پاساژها و مراکز اداری نیز قابل رویت است.

انواع طراحی آسانسور پانوراما

به طور کلی چهار نوع طراحی برای کابین آسانسور های پانوراما در نظر گرفته شده است .

نوع اول : دید به صورت سه بعدی است ؛که باعث می شود مسافرین لذت بیشتری از یک منظره وسیع ببرند .
دوم : دید به صورت یک جهت است ؛ و همچنین مناسب ساختمان هایی است که فضای بیرونی مسطحی دارند .
سوم : مناسب برای مکان هایی است که آسانسور باید در یک گوشه نصب شود . در این حالت ، علاوه بر فراهم شدن میزان دید حداکثری ، در اشغال شدن فضای ساختمان صرفه جویی نیز می شود .
نوع چهارم : شیشه های این نوع به صورت منحنی و خمیده است که امکان مشاهده فضای گسترده ای را برای مسافران فراهم می کند .

جنس شیشه آسانسور پانوراما

جنس شیشه استفاده شده در کابین شیشه ای آسانسورها بایستی از نوع لمینت سکوریت بوده و کیفیت و مرغوبیت آن پس از ارائه سرتیفیکیت های مربوطه به کارشناس استاندارد نهایتا مورد تایید قرار بگیرد.

نظر اینکه مطابق الزام استاندارد ملی ۱-۶۳۰۳ در خصوص مقاومت و استحکام کلیه قسمت های دیواره های چاله آسانسور، اتاقک آسانسور و دیواره کابین و درب های طبقات، تحمل و عدم تغییر حالت در برابر نیروهای تنشی ۳۰۰ نیوتن به ۵ سانتیمتر مربع الزامی می باشد، بنابراین استحکام شیشه به کار رفته در کابین های شیشه ای پانوراما نیز ازاین قاعده مستثنا نمی باشد.

انواع آسانسور پانوراما و موارد استفاده آن

در ادامه به بررسی برخی از انواع آسانسور شیشه ای می‌پردازیم.

آسانسورهای خانگی هوم لیفت 

این نوع از آسانسورهای پاناروما بیشتر در منازل دوبلکس و ویلاها نصب می‌گردد. با این کار هم به محیط داخلی جلوه‌ای زیبا داده می‌شود و هم تردد افراد بین طبقات آسان می‌گردد. همچنین می‌توان از آن برای تردد افراد مسن بین طبقات استفاده کرد.

ساختمان‌های تجاری و مراکز خرید

شاید بیشترین جایی که آسانسورهای شیشه ای را دیده باشیم مراکز خرید و مجتمع های تجاری بوده است. امروزه در اکثر مراکز خرید وجود یک یا چند آسانسور شیشه‌ای دور از ذهن نیست.

مجتمع‌های مسکونی بزرگ با فضای سبز زیاد

اگر مجتمع مسکونی شما دارای دید دریا و یا فضای سبز زیبایی می‌باشد، به شما پیشنهاد می‌کنیم حتما از آسانسور شیشه ‌ای استفاده کنید. دید وسیع و 360 درجه هنگام تردد با آسانسور شاید برای چند ثانیه هم که شده خستگی را از تن شما بیرون کند.

در کل می توان از آسانسورهای پانوراما در مکان‌ها مختلفی استفاده کرد. بیشترین استفاده آن را در مراکز تجاری ، هتل ها ، رستوران ها و خانه ها ، مراکز تجاری ، مراکز خرید ، مراکز سرگرمی ، رستوران ها، هتل ها ، متروهای بزرگ و ایستگاه های قطار میتوانیم مشاهده کنیم.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

09128066284

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *