رزومه کاری

مکانیزم پله برقی

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

مکانیزم پله برقی
416
21 اسفند 1401
مدیر سایت

مکانیزم پله برقی چیست؟

مکانیزم پله برقی, به نحوی است که از طریق پله های به هم پیوسته موجب انتقال افراد به طبقات پایین تر یا بالاتر می گردد. در پله برقی تمامی پله ها به صورت افقی در کنار یکدیگر قرار دارند. گنجایش بالا پله برقی ها برای جابجایی افراد از مهم ترین مزایای این ابزار می باشد.

امروزه از پله برقی ها در مکان های پر تردد سر پوشیده و سر باز به منظور رفاه حال افراد استفاده می شود.

مکانیزم پله برقی

پله های برقی و منافع تجاری آن ها

پله برقی ها می توانند در کنار آسایش و رفاه منافع مالی نیز به همراه داشته باشند. در واقع افراد بسیاری وجود دارد که از مکانیزم عملکرد پله برقی برای منافع تجاری خود استفاده می نمایند.

یک پاساژ چند طبقه را در نظر بگیرید اگر مهندسان طراح آن از سیستم پله برقی برای پاساژ استفاده کنند افراد بیشتری از طبقات مختلف پاساژ بازدید می کنند و درآمد مجتمع افزایش خواهد یافت. علاوه بر این راه اندازی و ایجاد پله برقی در مراکز مختلفی مانند پاساژ ها موجب می شود که از ازدحام جمعیت کاسته شود و افراد راحت تر بتوانند به تماشا مغازه ها و خرید کالاهای مورد نظر خود بپردازند.

سیستم پله های برقی

مکانیزم عملکرد پله برقی و سیستم مدیریتی آن از یک الی دو موتور الکتریکی تشکیل شده است. پله های برقی دارای تعداد فراوانی پله به نام استپ هستند. در واقع این پله ها بر روی استپ چین قرار گرفته اند. در قسمت بالا و پایین این سیستم محفظه ای به نام محل ماشین آلات تعبیه شده است.

درقسمت بالایی موتور گیربکس تعبیه شده که وظیفه آن کشیدن تسمه به طرف بالا می باشد.

در تمامی آنها تعدادی از پله ها به صورت متصل هستند و به یک چرخ دنده جهت حرکت نیاز دارند تا بتوانند مجددا به مکان اولیه خود برگردند.

در محفظه پایین پله ها قطعه ای که سبب حرکت تکراری و مدام استپ ها می شود تعبیه شده است. علاوه بر این یک دکمه امنیت در این محفظه تعبیه شده که در صورت نیاز مانع از حرکت پله برقی می شود. سطحی به نام سینی شانه ای هر دو محفظه بالا و پایین را پوشش می دهند که در واقع همان محلی است که افراد پیش از استفاده از پله برقی بر روی آن قرار می گیرند.

امنیت پله های برقی

مکانیزم پله برقی به نحوی است که بر اساس امنیت بالا تنظیم می گردد. پله های برقی که در طی چند سال اخیر تولید شده اند از نظر امنیت و امکانات در سطح بسیار بالا تری از مدل های قبلی خود قرار دارند.

این مسئله موجب کاربردی تر بودن آن ها شده است. از جمله امکاناتی که اکثر شرکت های فعال در این حوزه در تلاش هستند که آن را به پله برقی های جدید خود بیافزایند سیستم اطفای حریق خودکار می باشد.

ترمزهای مغناطیسی نیز به نوبه خود می توانند سبب افزایش امنیت پله های برقی شوند. در مواقع ضروری این ترمزها اصطحکاک میان صفحه و بدنه ایجاد می کنند و برق نیز قطع می گردد در نتیجه پله برقی متوقف می شود.

مکانیزم عملکرد پله برقی به صورتی است که به حفظ تعادل کاربران نیز توجه نموده است و بر همین اساس حداکثر سرعت پله های برقی را از7 متر بر ثانیه بیشتر در نظر نگرفته اند

علاوه بر این به زاویه بین سطوح و پله ها نیز به صورت مهندسی توجه شده و آن را 35 درجه تنظیم نموده اند.

بنابراین می توان گفت که اکثر پله برقی های نصب شده در اماکن مختلف دارای چنین شرایط و ساختاری هستند و به این ترتیب امنیت آن ها تامین شده است. از این رو افراد به راحتی و بدون هیچ نگرانی می توانند از پله برقی ها استفاده نمایند. البته اگر افراد در حین استفاده از این ابزار لباس بلند یا کفش پاشنه دار پوشیده باشند باید با دقت بیشتری از آن استفاده نمایند تا دچار آسیب و مشکلی نشوند.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :

09128066284

اینستاگرام :

asa_elevator_group

آدرس :

کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی:

asaelevator

مدیریت :

محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *