رزومه کاری

آسانسور روملس چیست

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

آسانسور روملس چیست
367
9 اردیبهشت 1402
مدیر سایت

آسانسور روم لس چیست؟

آسانسور روملس چیست, موتور های روم لس، نوعی از موتور های سنکرون بوده و دارای تعداد قطب های بالا می باشند. این موتور ها فاقد گیربکس هستند و به همین خاطر، نسبت به موتور های گیربکس دار از سرعت بیشتری برخوردار می باشند. ساختار اینگونه موتور های آسانسور به این شکل است که هنگام نصب و اجرا، می توان از فضای موتورخانه چشم پوشی کرد. برای این آسانسور های بدون موتورخانه اصطلاح MACHINE ROOM LESS یا به صورت مخفف MRL را به کار می برند.

تاریخچه آسانسور های روم لس

آسانسور های روم لس در اوایل سال 1990 وارد صنعت آسانسور شدند.
ساختار این آسانسور ها برای افراد به قدری جذاب بود که آن ها را با نام ارابه موسیقی می شناختند.
در زمان ورود این آسانسور ها، شرکت های مختلف در این زمینه وارد رقابت با یکدیگر شدند.

آسانسور روملس چیست

جزئیات ساختار این آسانسور ها

این آسانسور ها دارای یک موتور کوچک و پر قدرت می باشند و بجای اینکه همچون موتور گیربکس های قدیمی و سنتی با یک شاسی فولادی سنگین حجیم در موتورخانه آسانسور بر روی دال بتونی سقف چاه قرار بگیرند، این موتور کم حجم و کوچک و سبک آسانسور MRL به داخل چاه آسانسور انتقال یافته و از طریق یک شاسی مختصر، در بالاترین نقطه چاه بر روی ریل های آسانسور قرار می گیرد و کمترین فضای ممکن را اشغال می کند، این موضوع در حالی است که آسانسور های سنتی، برای نصب موتورگیربکس، تابلو فرمان و گاورنر، اصولا به یک اتاق ده الی دوازده متری احتیاج داشتند؛ همچنین گفتنی است که به منظور آماده سازی محل استقرار موتورگیربکس، در این اتاق 4 در 3 باید در امتداد و بر روی چاه آسانسور، سکویی به ارتفاع 70 الی 90 سانتیمتر ساخته می شد و بر فراز این سکو، پس از کفراژبندی و قالب گذاری، به منظور استقرار موتور گیربکس، به ارتفاع بیست سانتیمتر بتن ریخته می شد.

ویژگی‌های آسانسورهای بدون موتورخانه 

به این دلیل که موتورهای گیرلس نسبت به موتور گیربکس فضای کمتری استفاده می‌کنند، برای آسانسور روملس از موتور گیرلس استفاده می‌شود. موتور این آسانسورها دو به سبک هستند و برای این که کابین با سرعت یک متر بر ثانیه حرکت کند، باید موتور با سرعت دو متر بر ثانیه کار کند.
فیکسینگ سر بکسل آسانسور گیرلس بدون موتورخانه هم تراز موتور و در بالاترین قسمت چاه در زیر سقف قرار می‌گیرد. به بیان ساده‌تر بعد از فیکس کرد یک سمت سر بکسل و رد کردن آن به ترتیب از روی فلکه هرزگرد وزنه و فلکه موتور و فلکه هرزگرد کابین، سر دیگر آن در تراز کلاف پایه‌ی موتور وصل می‌شود.
فاصله اورهد آسانسور بدون موتورخانه از کف تمام شده بالاترین توقف حداقل ۴۸۰ سانتی‌متر است.

برای کلاف پایه‌ی موتور باید از ناودانی‌ یا تیرآهن‌های شماره ۱۸ یا ۲۰ استفاده کرد و این ناودانی‌ها باید به طور کامل دور نبشی ستون‌های آهنکشی بچرخند و بار تمامی قطعات به علاوه‌ی بار مسافرها روی آن است.
در آسانسور با سرعت یک متر بر ثانیه، باید کف تمام شده ی بالاترین ایستگاه از روی کلاف پایه‌ی موتورخانه ۳۸۰ سانتی متر فاصله داشته باشد. و با توجه به فاصله ۴۸۰ سانتی‌متری اورهد، ای یک متر باقی‌مانده به موتور آسانسور اختصاص داده می‌شود. با افزایش سرعت، ارتفاع اورهد نیز افزایش پیدا می‌کند.

مزایای آسانسور روملس 

استهلاک کمتر و عدم نیاز به پرداخت هزینه های سرسام‌آور در سرویس نگهداری این نوع آسانسور
ابعاد و وزن بسیار کاهش می‌یابد
صدای کم مگنت ترمز و موتور گیرلس و لرزش کمتر
تلفات کاهش یافته است
راندمان به صورت چشم‌گیری افزایش یافته است
در سرعت‌های بالا یعنی بیش از ۳ متر بر ثانیه معمولا فقط از موتور گیرلس استفاده می‌شود
افزایش فضای ساحتمان و افزایش زیبایی در طراحی بنای ساختمان
%70 صرفه جویی در مصرف انرژی یک ساختمان
عدم استفاده از روغن در موتور (روغن گیربکس)
ایمنی بالاتر
سرویس و نگهداری آسانتر
یکپارچگی و کپسوله شدن تمامی تجهیزات آسانسور در یک چاه واحد
فرآیندی نصب این آسانسور روملس بسیار کوتاهتر از سایر موارد می باشد .
این مدل از آسانسور ها با محیط زیست سازگارتر است

آسانسور بدون موتور خانه چه کاربردی دارد؟

همان طور که گفته شد آسانسور روملس نیاز به وجود یک موتورخانه در انتهای چاهک ( مسیر حرکت آسانسور در امتداد عمودی) را از بین می‌برد در نتیجه در ساختمان‌های کم ارتفاع‌تر و یا به طور کلی در شرایطی که فضای درون چاهک محدود است و نمی‌توان فضای بزرگی را به موتورخانه اختصاص داد، اجرای سیستم آسانسور بدون موتورخانه بسیار کاربردی‌تر است.

همچنین حذف موتورخانه از ساختمان می‌تواند نمای ظاهری درونی و بیرونی ساختمان را بهبود ببخشد و آن را زیباتر کند. یکپارچه بودن سیستم آسانسور و قرارگیری بیشتر قطعات در فضای اطراف کابین هم کار تعمیر و نگهداری آن را ساده‌تر کرده و همچنین هزینه تعمیرات و سرویس‌های دوره‌ای متعدد را به شکل قابل توجهی کاهش می‌دهد.

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :09128066284

اینستاگرام :asa_elevator_group

آدرس :کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی: asaelevator

مدیریت :محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *