رزومه کاری

آسانسور کارگاهی چیست

دسته بندی پروژه ها

  • هیچ دسته‌ای پیدا نشد

تهران,شهرک دانشگاه

mohsenyaqubi3@gmail

09128066284

شنبه تا چهار شنبه 8 تا 16

آسانسور کارگاهی چیست
740
12 اردیبهشت 1402
مدیر سایت

آسانسور های کارگاهی

آسانسور کارگاهی چیست, در جهت جابجایی ایمنی، سریع و راحت تر بار ها و مصالح بوجود آمده اند. این گونه از آسانسور ها، برای حمل و نقل نفرات نیز استفاده می گردند. اما، تمرکز آن ها بر جابجایی بار است.

همچنین، برای بالا بردن درصد ایمنی بار می توان تعدادی از پرسنل را برای حفاظت و حمل مناسب این بار فرستاد تا بار در طول حرکت آسیب ندیده و حمل و نقل آن از آسانسور به پروژه ایمن و استاندارد انجام گیرد.

آسانسور های کارگاهی و تاور کرین ها از وسایل اولیه هر سازنده برای شروع پروژه هستند. آسانسور کارگاهی، حتی به نسبت تاور کرین ها نیز کاربردی وسیع تر دارد.

زیرا از آن برای جابجایی آسوده تر بار و نفرات استفاده می شود. از این رو، با تهیه آسانسور های کارگاهی می توانید بازده پروژه را تا بیست درصد افزایش دهید.

این ۲۰ درصد را با جابجایی ایمن بر طبق استاندارد ها برای جلوگیری از آسیب های ممکن و حمل و نقل پرسنل ایجاد کنید. تیم متخصص کیان تاور، در صورت نیاز به هر گونه مشورت در ارتباط با آسانسور های کارگاهی به شما خدمت رسانی می کند.

آسا لیفت به شما این حق را می دهد تا با در دست داشتن اطلاعاتی به روز و جامعی انتخابی اگاهانه تر داشته باشید.

آسانسور کارگاهی چیست

تاریخچه آسانسور کاراگاهی

آسانسور های کارگاهی، با پیشرفت علم و تکنولوژی با ارتقا و نو آوری در حوزه آسانسور ها به وجود آمد تا در زمینه  ساخت پروژه ها نیز بتواند از این وسیله کار آمد نهایت استفاده را داشته باشد.

رفته رفته، این گونه از آسانسور ها طرفدارانی را در سراسر جهان پیدا کردند. به همین جهت، انبوه سازی این بالابر های کارگاهی برای پاسخ به نیاز مشتریان صورت گرفت. در این زمان، با بدو تولد شرکت هایی در زمینه تولید آسانسور های کارگاهی روبرو شده و به سرمایه گذاری بر این محصول پرداختند.

این محصول صنعتی کاربردی با گذر زمان در جوزه های مختلف ساخت و ساز محبوب گردد و با ابتکار هایی در جهت بهبود کارکرد آن این وسیله فعالیت خود را در حوزه هایی به غیر از ساخت مجتمعات عظیم، آغاز کرد.

حال، این گونه از آسانسور ها در معدن، راه سازی، پالایشگاه نفتی، مرمت اثار باستانی، حمل فلز و فولاد، دودکش ها، دکل ها، برج های انتقال، برج های ارتباطی، نیروگاه ها، سد سازی، کشتی سازی و بنادر فعالیت دارند. مورد نام برده شده فوق تنها تعدادی از قسمت هایی بودند که آسانسور های کارگاهی به نقش آفرینی در آن ها پرداخته است.

چرا استفاده از آسانسور کارگاهی الزامی شده است ؟

در گذشته نه چندان دور شاید در هر دهه تعداد انگشت شماری ساختمان بلند با ارتفاعی بیش از ۲۰۰ متر ساخته می شد، اما در حال حاضر طبق آخرین آمار های رسمی داده شده در این زمینه در هر دهه بیش از ۱۰۰۰ ساختمان بلند با ارتفاعی بیش از ۲۰۰ متر ساخته می شود که می توان دلیل آن را پیشرفته تر شدن آسانسورهای کارگاهی دانست.

آسانسور کارگاهی برای یک پروژه ساختمانی مزایای بسیار زیادی به همراه دارد که اگر با آن ها آشنا باشید، می توانید از آن ها در پروژه های ساختمانی خود استفاده کنید.

از آسانسور کارگاهی در چه صنایعی استفاده می شود؟

معمولا در پروژه های پتروشیمی، برج سازی تجاری و مسکونی، ساخت نیروگاه های بزرگ و … از این آسانسورها استفاده می شود چرا که این آسانسورها در زمان و هزینه های پروژه تا حد زیادی صرفه جویی می کند و برای استفاده از آن ها می توان از نیروی محرکه موتور دستگاه استفاده کرد چرا که برای بکار انداختن این دستگاه ها لازم است که از نیروهای محرکه ای مانند برق و موتور و گیربکس استفاده کنید.

همچنین در نظر داشته باشید که اگر یک آسانسور کارگاهی برای پروژه خود بگیرید، می توانید از آن در هر شرایط آب و هوایی استفاده کنید.این دستگاه فوق پیشرفته مزایایی هم دارد که عبارتند از :

  • سرعت نصبی آسان
  •  عدم نیاز به زیر سازی های زمان بر و دائمی
  •  داشتن سیستم های عملکردی ایمن
  • توانایی حمل بارهای فوق سنگین
  •  به کارگیری و استفاده در ارتفاع های بلند
  •  قابلیت افزایش ارتفاع به میزان مورد نیاز

 

انواع بالابر کارگاهی

بالابر یا آسانسور صنعتی
آسانسور ساختمانی
حمل و نقل
انفجاری
مواد پودری یا کاسه ای
کارگاهی مصالح
کارگاهی نفر و مصالح
بالابر کارگاهی دستی

تفاوت آسانسور کارگاهی با آسانسور معمولی

ظرفیت آسانسورهای کارگاهی از آسانسورهای معمولی بیشتر بوده و توانایی حمل افراد در ارتفاعات بسیار بالایی را دارند.

در حالی که آسانسورهای معمولی، در حمل افراد به ارتفاعات بسیار محدودند. ظاهر این دو آسانسور نیز با یکدیگر متفاوت است. به این صورت که در ساخت آسانسورهای معمولی از تزئیات و کابین استفاده می‌شود. در حالی که آسانسور کارگاهی فاقد هرگونه کابین دارای تزئینات است.

کاربرد آسانسورهای کارگاهی این الزام را ایجاب می‌کند که تجهیزات ایمنی بیشتری از آسانسورهای معمولی در اختیار داشته باشند و نوع حفر چاهک مخصوص آسانسور و موتور و دیگر اجزای آسانسور در آن‌ها با یکدیگر متفاوت باشد. تجهیزات به‌کاررفته در ساخت بالابرهای کارگاهی به صورت زیر است:

نرده.امگا (نرده‌هایی که پس از ورود افراد، به روی آن‌ها بسته.می‌شود و مانع از فرود آن‌ها می‌شوند)
لیمیت سوئیچ (با نام دیگر سوئیچ ایمنی که در ابتدا و انتهای مسیر حرکت آسانسور نصب و حرکت آن را کنترل می‌کنند)

 سیستم جلوگیری از سقوط آسانسور

قطعه محدودکننده.انتهای مسیر (که به عنوان جایگزینی در صورت عمل نکردن لیمیت سوئیچ طراحی می‌شود و از خروج آسانسور از انتهای مسیر جلوگیری می‌کند)

 کاربرد آسانسورهای کارگاهی چیست؟

فقط برای مواد – ظرفیت بلند کردن تا 6000 پوند مواد یا تجهیزات، این آسانسورها برای انتقال ایمن پرسنل طراحی نشده اند.
مردان و مواد – طراحی شده برای حمل تا 8000 پوند. و مواد بزرگ مانند گچ و چوب یا حداکثر 40 کارگر.
بالابر کارگاهی یا آسانسور بیرونی عمدتا از قسمت های زیر تشکیل شده است:
براکت راهنمای راه آهن، قفس، دستگاه حمل بتن، دستگاه حمل میلگرد، زیر چارچوب، حصار حفاظتی(انتخاب شده با توجه به وضعیت واقعی)، دستگاه های اتصال، قاب راهنمای کابل، سیستم قرقره کابل، براکت بازوی کابل، سیستم رانندگی و سیستم برقی.

نحوه انتخاب آسانسور کارگاهی

با پیشرفت تکنولوژی در زمینه صنعت ساخت و ساز، استفاده از آسانسور کارگاهی بسیار رواج پیدا نموده و باعث شده با توجه به حجم عملیاتی پروژه آسانسور کارگاهی را انتخاب نماییم.

معیارهای متفاوتی در زمینه ساخت و طراحی آسانسور کارگاهی مناسب یک پروژه وجود دارد که هر کدام در میزان امنیت، سرعت پیشرفت و هزینه های مصرفی پروژه تاثیر گذار است. در ادامه با تعدادی از نکات مهم در خرید آسانسور کارگاهی مناسب را بررسی می نماییم.

مقدار ظرفیت مورد نیاز جهت جابجایی افراد کارگاه و مصالح
مقدار فضای در نظر گرفته شده جهت نصب آسانسور کارگاهی
میزان ارتفاع سازه و سرعت حرکت مورد نیاز
نوع برق موجود در کارگاه
میزان توان و قدرت الکتروموتور

و در آخر

شما بزرگواران می توانید با راه های ارتباطی زیر با ما در ارتباط باشید.

شماره تماس :09128066284

اینستاگرام :asa_elevator_group

آدرس :کرج ، فردیس ، جنب سازمان آب ، یکم غربی ، پلاک ۸

حجره اینترنتی: asaelevator

مدیریت :محسن یعقوبی


شرکت آسانسور در تهران, شرکت های آسانسور در کرج, شرکت های آسانسور در تهران, شرکتهای آسانسور درتهران, شرکتهای آسانسوری در تهران, شرکت آسانسور آسا, شرکت آسانسور آسا در تهران, شرکت آسانسور آسا در کرج, شرکت آسانسور سازی آسا, لیست شرکت های آسانسوری, لیست شرکت های آسانسور در تهران, لیست شرکت های آسانسور تهران, لیست شرکت های آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسوری تهران, لیست شرکتهای آسانسور کرج, لیست شرکتهای آسانسور در تهران, لیست شرکت آسانسور کرج و تهران, اسامی شرکتهای آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسوری, اسامی شرکت های آسانسور,اسامی شرکتهای آسانسور, اسامی شرکت های آسانسور تهران, اسامی شرکتهای آسانسور تهران, نام شرکت آسانسور, نام شرکت آسانسوری, نام شرکتهای آسانسور, نام شرکت های آسانسوری, نام شرکت های آسانسور در تهران, شرکت نصب آسانسور در تهران, شرکتهای نصب آسانسور در تهران, شرکت های نصب آسانسور کرج, شرکت نصب اسانسور تهران ,شرکت نصاب اسانسور تهران, شرکت نصب و راه اندازی آسانسور, شرکت های نصب و راه اندازی آسانسور, آدرس شرکت های نصب آسانسور, لیست شرکت های نصب آسانسور,شرکت نصب و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس و نگهداری آسانسور, شرکتهای سرویس آسانسور در تهران, شرکت سرویس آسانسور تهران, شرکت تعمیر آسانسور تهران, شرکت تعمیرات آسانسور در تهران, شرکت ساخت آسانسور, شرکت های ساخت آسانسور, شرکت ساخت و نصب آسانسور, شرکت سازنده آسانسور در تهران, شرکت های سازنده آسانسور, شرکت های سازنده آسانسور در تهران, شرکت آسانسور سازی, شرکت های آسانسور سازی, شرکتهای آسانسور سازی تهران, شرکت آسانسور سازی در تهران,سرویس و نگهداری آسانسور در تهران, سرویس پله برقی در تهران, باز سازی آسانسور در تهران, 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *